Négy hónapos előkészítés és egy online kérdőíves közvélemény kutatás után
a Lipták villában került megrendezésre az első "Dialógus Est", mely a Zöldfelület és Parkolás témakörét járta körül.
A programot a nemrégiben létrehozott Társadalomfejlesztési Főosztályunk (mint valaki megjegyezte a neve az MSZMP KB egyik alosztályát idézi) találta ki és szervezte meg. A frissen toborzott, a hivatalon belül mára jelentős létszámú Főosztály láthatólag ki akart tenni magáért, sok munkát és pénzt tett ebbe a projektbe. Külső szervezőként az Anthropolis Egyesület kapott megbízást a bonyolításra, de egy egyetemet is bevontak.
Mint írták:
A Zuglói Dialógus Est egy négy hónapos folyamat záró rendezvénye, melynek célja, hogy közéleti érdeklődésre számottartó témákról komplexen, megértést előegítően párbeszédet folytassunk.... Augusztusban kezdtük a munkát a téma feltárásával, kontextus megértésével, melyet műhelymunkában a lakosok és az önkormányzati munkatársakkal közösen véglegesítettünk, biztosítva a különböző nézőpontok érvényesülését.
Enigmatikus plakátjukkal az elmúlt hónapban sokan találkozhattak a kerület több pontján. A plakátolás dicséretes, és ha rajtam múlna hasonló közterületi plakátokkal hirdetném meg az önkormányzat egyéb rendezvényeit is, hogy azokról is értesüljenek a lakosok.
A plakáton csupán egy QR kód volt, mely egy online kérdőívhez vezetett, és nem szabad elfelejteni, hogy a QR kód eleve sok ember, nyugdíjas számára mindmáig ismeretlen dolog - egy csomó potenciális érdeklődőt elvesztettünk. A kérdőívet szerencsére online, a facebookon is hirdették. A kérdőív a parkolás és zöldterület problematikáját járta körül, melyet végül meglehetősen sokan, több, mint 1300-an töltöttek ki és profi szociológusok elemezték ki.
A kérdőívet visszaküldő lakosok közül kerülhetett volna ki a 40 szerencsés kiválasztott résztvevő, aki időben, elsőként regisztrált, de végül sajnos csak igen kevés, körülbelül 6-8 lakos vett részt az Esten. Véleményem szerint ez amiatt is lehetett, mert az est helyszíne sehol nem lett nyilvánosan közzétéve - tehát a rendezvényt tudatosan zártkörűre tervezték. Mint a rendezvénynek helyet adó Herminamező körzetes képviselője sem lettem meghívva. Ennek ellenére persze regisztráltam, és részt vettem. Ha kérik, a kérdőívet, meghívót akár ki is tehettük volna a Civilzugló Egyesület hatezerháromszáz fős facebook csoportjában, és szétküldjük a hírlevelünkön is.
Negyven fő aki ma eljött... azaz....
A megjelentek elmondása szerint túlbonyolított bejutásnak (kitöltöd a kérdőívet, email címet megadva, majd kaptál egy visszaigazoló emailt, amiben újra az emailcímet kellett megadni, amire kaptál egy újabb emailt, amiben már benne volt a cím) az lett a következménye, "idegen", értsd sima lakos jóformán nem jelent meg a rendezvényen. Ha a negyven ott lévőből levonjuk a Társadalomfejlesztési Főosztály és a hivatal tucatnyi emberét, a három megjelent képviselőt, a rendezvényt bonyolító Anthropolis Egyesület facilitátorait, a meghívott szakembereket, a prezentáló egyetemistákat, a három sajtómunkást, videóst, akkor maximum 6-8 lakos maradt, de ők is ugyanazok a "notóriusok" voltak, akik dicséretes kitartással ragaszkodnak a részvételhez és a bevonódáshoz. Kiváncsi lennék, hogy hányan regisztráltak, és azok közül hányan nem jöttek el és miért, sokszor a webáruházak is utánkövetik az elhagyott kosár és elhagyott oldal okait, itt is jó lenne ezeket tudni.
Tizenöt évnyi képviselőség tapasztalatával úgy vélem, hogy a lakosok nem hajlandók messzire menni egy fórumért. Pl. a Füredi út környékén a parkolás miatt pro és kontra dühöngők nem fognak elzarándokolni egy beszélgetésért a tőlük két-három átszállással elérhető, autóval is nyolc kilométerre lévő herminamezei Lipták villáig. Ellenben ha az érintett panelházak melletti sulihoz hirdetjük meg a fórumot, azzal a felütéssel, hogy döntés arról, hogy 'a kiparkolt részből parkolót vagy újra füvet csináljunk', na akkor tuti tele lenne a helyiség és forró lenne a hangulat, - na de ki meri ezt beválalni ? És hát dönteni a végén akkor is nekünk, a polgármesternek és a képviselőknek kell. És annak minden politikai azaz szavazatvesztési ódiumát vállalni.
Láthatóan nem klasszikus lakossági fórum és nem szakmai konferencia volt a cél, hanem valamiféle hibrid dolog, kontrollált lakossági jelenlét. Ahogy fentebb is említettem, a parkolási problémákról területenként lehet érdemben beszélni, ha egy adott területről az adott környék lakóival és a jelen levő szakértőkkel, alternatív terveket bemutatva születik egyfajta konklúzió, amely előszobája lehet egy döntésnek.
Budapest kerületei sajnos szenvednek a kiüresített Közmeghallgatásoktól, (remélve a nagyobb érdeklődést, itt is jelzem, hogy idén november 27-én tartjuk) e kapcsán is mindig elmondom, ha rajtam múlna, szívem szerint a lakossági fórumokat városrészenként lenne érdemes megtartani, meghirdetni és azokat a konkrét témákat, döntési pontokat megjelölve kapualjanként plakátokon meghirdetni. Ekkor van esély érdemi számú lakossági részvételre.

A program amúgy kifejezetten jól megszervezett és érdekes volt. A prezentált kérdőív szociológiai háttérrel bemutatta a parkolási problémákat, leginkább azt amit tudunk: a lakótelepen kevés a parkolóhely.

A kérdőív kiértékelésekor tudományosan is megállapították, hogy a helyzet komplex: minden kerületrésznek más a parkolási problémája, általánosságban azonban elmondható, hogy az autók száma növekszik, az agglomerációból jövők a fizetős övezet szélén parkolnak, az új lakótelepek "parkok"-ban hiába épülnek mélygarázsok, azokat nem veszik meg a lakók, inkább a szomszédos családi házas utcákat árasztják el, a zöldsávokat mindenütt szétparkolják, igény lenne a kizárólagos lakossági parkolás bevezetésére. Ezek a problémák mind ismertek előttünk.
A lakótelepi probléma is rég krónikus: a '60-as években épített téglalakótelepeken és a '70-es években épített paneloknál a lakások hozzávetőleg max. negyedéhez, harmadához kalkuláltak autóval, parkolóval, míg mára minden lakáshoz tartozik egy-egy gépjármű. Aki későn érkezik haza jobb híján a zöldterületből évek alatt kiparkolt "illegális" részeken tudja letenni a kocsiját. A zöldterület ilyetén használata, lepusztítása nyilván sokakat, az autó nélkülieket különösen dühíti, amúgy az autósok is utálják a helyzetet, már csak azért is, mert időnként megbüntetjük őket.
Megkérdezhetjük százszor a lakosokat, mindig fogunk kapni
a parkolók kialakítását ellenző és támogató válaszokat is. A kerületvezetésnek előbb-utóbb döntenie kell, hogy kialakít-e parkolókat a zöldterület rovására a kitaposott részeken vagy sem. Biztos lesz olyan aki ellenezni fogja azt, bármilyen döntés is szülessen, azonban egy ponton túl ezt már nem lehet kommunikációval elodázni.
A kerületi és nem kerületi autósok azt is joggal várják el, hogy a parkolásból Budapest szinten beszedett évi nagyságrendileg húsz-, Zuglóban évi 2 milliárd forintnak egy jóval jelentősebb részét visszaköltsük a szétesőben lévő úthálózatra. Jellemzően Zuglóban idén 300 millió forintot szánunk út- és járdajavításra, de még csak most kezdik a munkát.
A szünetben bőséges mennyiségű szendvics, süti, üdítő kényeztette a megjelenteket, klassz lenne hasonló vendéglátás a sima lakossági fórumokon is.
A program második felében kiscsoportos asztal körüli beszélgetéseken vettünk részt, én a közlekedésfejlesztés asztalnál kaptam helyet, mely kifejezetten érdekes volt.
















De azért próbálkozunk, pl. a fővárosé a Bosnyák téri piac épület és a cég is mely üzemelteti. E cég vezetőjével, Földes Péterrel a múlt héten találkoztunk, hogy megbeszéljük, miként lehetne egy kissé ráncfelvarni, korszerübbé, versenyképesebbé tenni a piacot, pl. a nyitvatartást hozzáigazítani a megváltozott világhoz, ekként próbálván megállítani a vásárlók elvándorlását. 
magára hagyott telepet épp most fosztják ki, teszik tönkre az épületet. Felháborító, hogy miközben csilivili sporpályákat építenek milliárdokért nincs pár tucat millió e patinás múltú egyesület és telephelyének megmentésére, üzemeltetésére. 



Tizenötéve éve tartó képviselői munkám alatt kb. tucatnyiszor jelentettek fel: a valóságot, a nyilvánosságot sem a kerület Fideszes, sem az MSZP-s vezetői nem viselték szívesen. Legtöbbször itt, a blogomban leírt állítások, az önkormányzatban történtek nyilvánosságra hozatala miatt citáltak bíróság elé.
amikor Karácsony Gergely az ominózus hangfelvételben a megfenyegetéséről beszélt és ezt a blogomban én is alátámasztottam. A bíróság ismét nekem adott igazat. 




































Vida Attila. Az LMP berijájáért nem kár, a testületet rendre kioktató, személyeskedő megszólalásai után meg is érdemli, hogy eltünjön a zuglói közéletből.



és jól (önkormányzati pénzből) fizetett embere, nem mellesleg igazolt MSZP párttagok, belőlük áll az MSZP zuglói alapszervezete, de ezt a szórólapon persze gondosan titkolják. Szánalmas, arcátlan bagázs.
















Így helyette koszorúzhatott az Összefogás Zuglóért egyesület nevében (2%-ot kaptak az időközin) egy nem kevésbé kompromitált angyalföldi ügyvéd, az a dr. Békefi László, aki a Tóth megbukásához vezető gyártelepet intézte okosba: inkubátorházként rejtve el a milliárdos tulajdont.





hivatal, a cégek bérkeretében elbújik, de Zuglónak többszázmilliós kiadás a kabinetben, a hivatalban, a cégeinkben elhelyezett három tucatnyi MSZP-s káder kifizetése. Névvel említhető a
felvett ex MSZP elnök, Tóbiás József 




