HTML

Napirend utáni monológ

Hogy működik egy önkormányzat? Hogy születnek, és mi motiválja döntéseket egy 123 ezres kerületben, Magyarország 7. legnagyobb "városában" Zuglóban? Mint " új fiú a kupiban" friss képviselőként a Zuglói Önkormányzatban szerzett élményeimet próbálom terápiás céllal kiírni magamból. - írtam blogom indításakor 2010-ben. Ma már, 2015-ben, második ciklusomat töltve a kerület rutinosabb képviselői közé tartozom. Civilként fotós (www.varnailaszlo.hu) és TV szerkesztő vagyok, egy öt éves fiam és egy 25 éves lányom van. Születésem óta Zuglóban élek. A kisföldalatti végállomáshoz tervezett megalomán pláza ellen 2007-ben létrejött Civilzugló Egyesület (civilzuglo.hu) egyik alapítója vagyok. Az egyesület a gyakorlatban mutatja meg a "Gondolkodj globálisan, cselekedj lokálisan!" elvét. A környezetet és épített örökséget védő egyesület sikerrel akadályozta meg a túlépítést, szervezett közösségépítő Herminamezei Napokat és védi Zugló kertvárosi jellegét. Kérlek lájkolj minket a Facebookon! 2009-ben az LMP egyik alapítója voltam. A rendszerváltáshoz mérhető élmény volt egy pártot a semmiből létrehozni, és kegyetlen sok munkával bejuttatni a parlamentbe. Sajnos az LMP-n belüli kiszorítósdi 2013-ban engem is utolért. 2014-ben a Civilzugló Egyesület immár önállóan mérette meg magát az önkormányzati választáson, és harmadik erőként kerültünk be az új képviselő testületbe. Nevemhez fűződik a Helyi Épített örökség védelmi rendelet elfogadtatása, és Herminamező jelentős részének forgalom csillapítása, a balesetek megelőzése. Jelentős eredmény, hogy előterjesztésemre egész Zugló területén 214 helyen kerékpártárolók kerülnek elhelyezésre. Aláírásgyűjtéssel védtem meg a Hermina úti szakrendelőt a tervezett bezárástól. Mint ellenzéki képviselő számos Zuglónak ártó, közpénzt szóró, korrupció gyanús ügyet akadályoztam meg, vagy legalábbis hívtam fel a közvélemény figyelmét rájuk. Egyesületünk kűzd a Városliget beépítése ellen, szakmai vitákon veszünk részt, tüntetéseket szervezünk, 20.000 aláírást gyűjtöttünk az értelmetlen parkpusztítás ellen. Mára a kis herminamezei csapatból, az egész kerületben tagsággal rendelkező, beágyazott, kerületszerte ismert egyesületté váltunk. Keressen meg minket bármilyen helyi üggyel! varnai.laszlo14@gmail.com 06 70 436 07 67

Találkozzunk a Facebookon!

Friss topikok

Márciusi testületi ülés helyett

2021.03.23. 14:43 varnai

 

Alább befolyatom a márc. 25-re véleményezésre megküldött előterjesztéseket és a véleményem. Mint tudjuk a veszélyhelyzet idején a polgármesterek egyszemélyben dönthetnek, bár a testületek véleményét általában figyelembe veszik.

 Más kerületekben, városokban online nem hivatalos testületi üléseket is tartanak formális szavazással,  nálunk, az átlátható működéséről híres Zuglóban csak utólag tudom meg, hogy mely képviselőnek mi volt véleménye, támogatta-e vagy sem valamelyik előterjesztést. És végül a polgármester hogy döntött. 

Ha bármelyik előterjesztéshez kérdésetek, véleményetek van, ne habozzatok megírni. Pár előterjesztéshez én is sommás véleményt írtam. 

Az előterjesztések ITT  olvashatóak el.

 

            Veszélyhelyzetben döntést igénylő előterjesztések jegyzéke

  1. március 25. (14:00 óra)

 

Képviselő-testületi hatáskörű előterjesztések:

 

1./ Budapest Főváros XIV. Kerület Zugló Önkormányzata Képviselő-testületének ..../2021. (.... . ...) önkormányzati rendelete Zugló városképvédelméről

Előterjesztő: Horváth Csaba polgármester

Előterjesztés sorszáma:123-52/2021

IGEN

 

2./ Budapest Főváros XIV. Kerület Zugló Önkormányzata Képviselő-testületének …../2021. (… . ...) önkormányzati rendelete Zugló építési szabályzatáról

Előterjesztő: Horváth Csaba polgármester

Előterjesztés sorszáma:123-53/2021

IGEN

A főépítész úr tájékoztatása szerint a beépítések visszafogását teszi lehetővé a az új szabályozás. Kérnék egy pár oldalas írásos tájékoztatót, hogy a beépítések kontroll alatt tartását  milyen módon segíti elő az új szabályozás a régihez képest.

 

3./ Budapest Főváros XIV. Kerület Zugló Önkormányzata Képviselő-testületének ..../2021. (.... . ...) önkormányzati rendelete városrendezési jogintézményeiről

Előterjesztő: Horváth Csaba polgármester

Előterjesztés sorszáma:123-54/2021

IGEN

4./ Budapest Főváros XIV. Kerület Zugló Önkormányzata Képviselő-testületének …./2021. (.... . ...) önkormányzati rendelete a járműelhelyezési kötelezettségről

IGEN

5./ Budapest Főváros XIV. Kerület Zugló Önkormányzata Képviselő-testületének …../2021. (… . ...) önkormányzati rendelete Zugló Tervtanácsáról

Előterjesztő: Horváth Csaba polgármester

Előterjesztés sorszáma:123-56/2021

IGEN

 

6./ Javaslat Zugló szociális és gyermekvédelmi pénzbeli, természetbeni támogatásainak és szociális ellátásainak szabályairól szóló 7/2015. (II. 27.) önkormányzati rendelet módosítására

Előterjesztő: Szabó Rebeka alpolgármester

Előterjesztés sorszáma:123-120/2021

IGEN

7./ Javaslat a Budapest Főváros XIV. Kerület Zugló Önkormányzata tulajdonában álló lakások bérletének szabályozásáról szóló 44/2020. (XII. 18.) önkormányzati rendelet módosítására

Előterjesztő: Rózsa András alpolgármester; Vida Attila önkormányzati képviselő

Előterjesztés sorszáma:123-127/2021

IGEN

8./ Javaslat Budapest Főváros XIV. Kerület Zugló Önkormányzata és a Zuglói Polgármesteri Hivatal 2021. évi közbeszerzési tervének jóváhagyására

Előterjesztő: Horváth Csaba polgármester

Előterjesztés sorszáma:123-115/2021

NEM

A közbeszerzési terv semmiféle intézmény felújítást nem tartalmaz. A kerületi intézmények elhanyagolása a rég felújításra szoruló épületek, bölcsődék, óvodák további pusztulását idézi elő, egyre több kényelmetlenséget okozva a használóknak, egyre több műszaki problémát, egyre magasabb üzemeltetési, felújítási költséget kulminálódó költséget okozva, ezért ez el nem fogadható súlyos hiba..

Mivel az idei költségvetést 40 milliárdos főösszeggel tervezték, abba bele kell férnie évi1-2 nagy intézményi felújításnak, különös tekintettel, hogy tavaly sem történt nagy felújítás. Az önkormányztnak nem ezen a területen, hanem a működési költségein kell spórolnia, a 222 milliós médiaköltségen, a feldúzzasztott céges büdzséken, létszámokon. Az önkormányzatnak 1,6 milliárdos nagyságrendben van kintlevősége a helyiség- és lakáskiadás területén, miféle gazdálkodás az ilyen?

Az Öko-housing projekt két éves csúszásáról nem kaptunk semmiféle magyarázatot. Szeretném kérni, hogy a projekt felelőse pár oldalon tájékoztassa a képviselő-testületet.

 okohousing.jpg

Az Ökoház beépítésre váró telke a Gizella utcában. A 1,5 milliárdos házat és a projektet a kiírás szerint idén év végével  kellene befejezni. Ehhez képest még az építő cég kiválasztására szánt közbeszerzést is csak 2021. II. negyedévében tervezik kiírni. 

 

9./ „Keretmegállapodás a Budapest Főváros XIV. kerület Önkormányzata tulajdonában, fenntartásában, illetve kezelésében lévő különféle építmények építési, illetve építési jellegű felújítási és fenntartási munkáinak ellátására” tárgyú közbeszerzési eljárás lezárása

Előterjesztő: Hajdu Flórián alpolgármester

Előterjesztés sorszáma:123-132/2021

NEM

A közbeszerzés ismét egypályázósra sikeredett, így valós piaci árverseny nem alakulhatott ki, a közpénzes beruházásokat sorra nyerő PENTA konzorcium bármilyen magas árral nyerhetett.

 

10./ Az önkormányzati tulajdonú ingatlanok elidegenítéséről szóló 304/2017. (VI. 22.) Öh. számú határozat módosítása

Előterjesztő: Rózsa András alpolgármester

Előterjesztés sorszáma:123-108/2021

IGEN

 

11./ Tulajdonosi nyilatkozat kiadása a Pénzügyőr Sportegyesület részére a Magyar Röplabdaszövetséghez benyújtandó pályázatához, a Mező Ferenc Általános Iskola fiú és lány öltözőinek felújítása és az iskola udvarán röplabdapálya kialakításának céljából

Előterjesztő: Horváth Zsolt alpolgármester

Előterjesztés sorszáma:123-110/2021

IGEN

 

12./ Horváth Csaba polgármester 2021. évi szabadságolási tervéről szóló, Budapest Főváros XIV. Kerület Zugló Önkormányzata Képviselő-testülete 80/2021. (II. 25.) önkormányzati határozatának visszavonása

Előterjesztő: Horváth Csaba polgármester

Előterjesztés sorszáma:123-142/2021

IGEN

Népjóléti Bizottság hatáskörének visszavonásával:

 

13./ A HanaMed Egészségügyi Szolgáltató Korlátolt Felelősségű Társasággal fennálló felnőtt háziorvosi feladatok ellátására vonatkozó megállapodás módosítása

Előterjesztő: Hevér László György Népjóléti Bizottság elnöke

Előterjesztés sorszáma:123-122/2021

IGEN

 

14./ A Dr. Lukács Egészségügyi Szolgáltató Betéti Társasággal fennálló felnőtt háziorvosi feladatok ellátására vonatkozó megállapodás módosítása

Előterjesztő: Hevér László György Népjóléti Bizottság elnöke

Előterjesztés sorszáma:123-123/2021

IGEN

 

15./ A PÖTTÖM KLINIKA Egészségügyi Szolgáltató Korlátolt Felelősségű Társasággal fennálló házi gyermekorvosi feladatok ellátására vonatkozó megállapodás módosítása

Előterjesztő: Hevér László György Népjóléti Bizottság elnöke

Előterjesztés sorszáma:123-124/2021

IGEN

 

16./ A KONT - MEDICINA Korlátolt Felelősségű Társasággal fennálló felnőtt háziorvosi feladatok ellátására vonatkozó megállapodás módosítása

Előterjesztő: Hevér László György Népjóléti Bizottság elnöke

Előterjesztés sorszáma:123-125/2021

IGEN

 

17./ A Healpoint - Med Korlátolt Felelősségű Társasággal fennálló felnőtt háziorvosi feladatok ellátására vonatkozó megállapodás módosítása

Előterjesztő: Hevér László György Népjóléti Bizottság elnöke

Előterjesztés sorszáma:123-126/2021

IGEN

 

18./ A Tóth Szabolcs Egészségügyi és Szolgáltató Betéti Társasággal fennálló felnőtt háziorvosi feladatok ellátására vonatkozó megállapodás módosítása

Előterjesztő: Hevér László György Népjóléti Bizottság elnöke

Előterjesztés sorszáma:123-130/2021

IGEN

 

19./ A CEBA Egészségügyi Szolgáltató Betéti Társasággal fennálló házi gyermekorvosi feladatok ellátására vonatkozó megállapodás módosítása

Előterjesztő: Hevér László György Népjóléti Bizottság elnöke

Előterjesztés sorszáma:123-131/2021

IGEN

 

20./ Beszámoló az Ételt az Életért Közhasznú Alapítványnak a 2020. évi szakmai munkájáról és pénzügyi elszámolásáról

Előterjesztő:Hevér László György Népjóléti Bizottság elnöke; Szabó Rebeka alpolgármester

Előterjesztés sorszáma:123-117/2021

IGEN

 

21./ Beszámoló a Vakok és Gyengénlátók Közép-Magyarországi Egyesületének a 2020. évi szakmai munkájáról és pénzügyi elszámolásáról

Előterjesztő: Szabó Rebeka alpolgármester

Előterjesztés sorszáma:123-118/2021

IGEN

22./ Tájékoztató a Zuglói Szociális Szolgáltató Központnál az ellátott személyek által be nem fizetett gondozási díjakról (Zuglói Szociális Szolgáltató Központ - térítési díjhátralékok 2020. IV. negyedév)

Előterjesztő:Szabó Rebeka alpolgármester

Előterjesztés sorszáma:123-113/2021

IGEN

Milyen lépéseket terveznek, hogy a minimális tartozást előbb-utóbb befizessék, leginkább azért, hogy a nem fizetés ne váljon általánossá?

 

23./ Beszámoló a Myrai Vallási Közhasznú Egyesület 2020. II. félévben végzett szakmai munkájáról

Előterjesztő: Szabó Rebeka alpolgármester

Előterjesztés sorszáma:123-114/2021

IGEN

 

24./ Javaslat a G.L.M. Unió Bt. támogatására

Előterjesztő: Horváth Csaba polgármester

Előterjesztés sorszáma:123-119/2021

NEM

Az önkormányzat kötelező feladatai között nem szerepel filmforgatások támogatása. Különös tekintettel az önkormányzat szűkös forrásaira és elvi alapon sem javaslok efféle támogatást, hisz a filmgyártás támogatásra hivatalos állami pályázatok léteznek. A film ráadásul politikai témájú. Megjegyzem, legutoljára Papcsák polgármester akart politikai témájú filmgyártást támogatni, azt se támogattam. 

Gazdasági Bizottság hatáskörének visszavonásával:

 

25./ Budapest Főváros XIV. Kerület Zugló Önkormányzata Képviselő-testülete által a társasházaknak és a lakásszövetkezeti épületeknek nyújtható, 2021. évi visszatérítendő kamatmentes felújítási támogatási pályázatra beérkezett pályázatok elbírálása

Előterjesztő: Hajdu Flórián alpolgármester

Előterjesztés sorszáma:123-138/2021

IGEN

26./ Az önkormányzat tulajdonában álló helyiség bérbeadása (Budapest XIV. kerület Bosnyák tér 16. (hrsz.: 31260/176/A/1))

Előterjesztő: Hajdu Flórián alpolgármester

Előterjesztés sorszáma:123-135/2021

Az 1-es mellékletet támogatom.

A licitálás után már értelemszerűen nem lehet írásban utólag felül licitálni a másikat. Ismét egy jó példa, hogy a ZRt. értékbecslői mennyire nem tudják (akarják) megbecsülni a reális piaci árakat. Az értékbecslő 116e Ft / hó bérleti becsült,  a pályázók kezdésként is a dupláját kínálták, és mint látható ha kell a négyszeres árat, a havi 418e Ft-ot is ki tudják termelni. Érdemes azt is észrevenni, hogy a 36nm-es fűtésnélküli, felújításra váró helyiségért bérletéért kínálnak ennyit, ehhez képest a majd 100 négyzetméteres Thököly 150. –et, melyet a Zrt újított fel 15 millióért, kiadta volna a Zrt. 200e Ft alatt.

 

27./ Az önkormányzat tulajdonában álló egyéb helyiség bérbeadása (Budapest XIV. kerület Utász utca 7. (hrsz.: 32461/0/A/62))

Előterjesztő: Hajdu Flórián alpolgármester

Előterjesztés sorszáma:123-137/2021

IGEN

 

28./ Budapest Főváros XIV. Kerület Zugló Önkormányzata tulajdonát képező ingatlanok együttes értékesítése (Budapest XIV. kerület, Angol utca 46. szám alatti, 31824/0/A/8 hrsz és 31824/0/A/9 hrsz)

Előterjesztő: Hajdu Flórián alpolgármester

Előterjesztés sorszáma:123-140/2021

NEM

Önkormányzati vagyon kiadunk és nem eladunk.

29./ Az önkormányzat tulajdonában álló helyiségre vonatkozó felújítási költség beszámítása(Budapest XIV. kerület Pétervárad utca 7/B. (hrsz.: 31703/3/A/14))

Előterjesztő: Hajdu Flórián alpolgármester

Előterjesztés sorszáma:123-136/2021

IGEN

 

Pénzügyi és Költségvetési Bizottság hatáskörének visszavonásával:

30./ TRUSCO Kereskedelmi és Szolgáltató Korlátolt Felelősségű Társaság, természetben Budapest, XIV. Kerület, Nagy Lajos király útja 100. szám alatti, üzlet megnevezésű helyiséggel összefüggésben felhalmozott fűtési díj és bérleti díj hátralékkal kapcsolatos részletfizetési kérelem elbírálása

Előterjesztő: Hajdu Flórián alpolgármester

Előterjesztés sorszáma:123-80/2021

IGEN

Zárt ülésen tárgyalandó napirendek:

31./ A 2020. évi éves ellenőrzési jelentés és az éves összefoglaló ellenőrzési jelentés jóváhagyása

Előterjesztő: dr. Tiba Zsolt jegyző

Előterjesztés sorszáma:123-128/2021

TARTÓZKODÁS

 A legfontosabb területeket, a milliárdokat felszívó önkormányzati cégek működését kéne ellenőrizni.

32./ Javaslat a Zuglói Szociális Szolgáltató Központ intézményvezetői beosztására irányuló pályázat elbírálására

Előterjesztő: Szabó Rebeka alpolgármester

Előterjesztés sorszáma:123-116/2021

IGEN

33./ A 62. számú felnőtt háziorvosi körzet feladatellátására vonatkozó pályáztatási eljárás lezárása

Előterjesztő: Hevér László György Népjóléti Bizottság elnöke

Előterjesztés sorszáma:123-121/2021

TARTÓZKODÁS

A körzet orvossal ellátásában, és a ZESZ súlyos orvos és szakdolgozó hiányában milyen jól jönnének most az a szolgálati lakások, amit három éve sikerült levenni a napirendről, és azóta sem valósították meg.

Népjóléti Bizottság hatáskörének visszavonásával:

 

34./ Zuglói Szociális Szolgáltató Központnál ellátást igénybevevő személyek személyi térítési díj mértékének méltányosságból történő megállapításáról szóló határozatok időtartamának meghosszabbítása

Előterjesztő: Szabó Rebeka alpolgármester

Előterjesztés sorszáma:123-133/2021

IGEN

35./ Jogcím nélküli lakáshasználó jogviszonyának rendezése ügyében beérkezett kérelem elbírálása (T. F. Á. kérelme)

Előterjesztő: Rózsa András alpolgármester

Előterjesztés sorszáma:123-129/2021

IGEN

T:FÁ: jelenleg mint jogcímnélküli él a lakásban? Milyen lépéseket tesz a Lakásosztály, hogy a lakást visszakapja? Mikor ürítik ki a lakást?

 

Gazdasági Bizottság hatáskörének visszavonásával:

36./ Közterület-használati kérelem elbírálása a 31696/3 helyrajzi számú –, természetben Budapest XIV. kerület, Varsó utca 2. számú ingatlan előtti –, „kerületi közút” besorolású közterületen elhelyezkedő, 13 m2 alapterületű nyitott vendéglátó terasz közterület-használata, továbbá közreműködő igénybevétele tárgyában.

Előterjesztő: Pécsi Diána Gazdasági Bizottság elnöke

Előterjesztés sorszáma:123-111/2021

IGEN

37./ Közterület-használati kérelem elbírálása a 31696/3 helyrajzi számú –, természetben Budapest XIV. kerület, Varsó utca 2. számú ingatlan előtti –, „kerületi közút” besorolású közterületen elhelyezkedő 18 m2 alapterületű zárt vendéglátó terasz közterület-használata, továbbá közreműködő igénybevétele tárgyában

Előterjesztő: Pécsi Diána Gazdasági Bizottság elnöke

Előterjesztés sorszáma:123-112/2021

IGEN

38./ Közterület-használati kérelem elbírálása a 39221/76 helyrajzi számú és a 39221/91 helyrajzi számú –, természetben Budapest XIV. kerület, Ond vezér útja 29. és 31. számú ingatlanok előtti –, „kerületi közút” besorolású közterületen elhelyezkedő 28 m2 alapterületű „3. számú pavilon” megnevezésű épület fennmaradása céljából történő közterület-használata, valamint közreműködő igénybevétele tárgyában

Előterjesztő: Pécsi Diána Gazdasági Bizottság elnöke

Előterjesztés sorszáma:123-134/2021

IGEN

Várnai László

önkormányzati képviselő - Civilzugló Egyesület

 

Tel: 06 70 436 0767

varnai.laszlo@zuglo.hu

www.varnailaszlo.blog.hu

Szólj hozzá!

2,3 millió forint az ablakban - így keletkezik a 760 milliós tartozás

2021.03.14. 16:56 varnai

Tán többen is emlékeznek, a Thököly út 150. meghökkentő bérbeadási kisérlete után közérdekű kérdéseket tettem fel a Városgazdálkodási Zrt-nek az önkormányzati üzlethelyiségek bérbeadása tárgyában. A Zrt. látványosan sumákoló és valótlanságokat állító válaszai újabb gyanús ügyekre engedtek következtetni, és számos új kérdéshez vezettek. Akkori levelemben kértem, hogy induljon vizsgálat az ügyek feltárása érdekében. Azóta több más ingatlan ügyében is a zuglói lakosok hívták fel a figyelmem hasonlóan furcsa bérbeadásokra,  vagy éppen azok elmúlasztására.

A most kapott aljegyzői válasz önmagáért beszél. 

Képviselőként kértem a teljes nem lakáscélú helyiségeink bérbeadásával kapcsolatos adatsorokat, a kiadott és nem kadott ingatlanok jegyzékét, a kintlevőségeket egy-egy átekinthető excel táblában.  

E helyett kaptam pár pdf-et, melyek értlemszerűen nem kereshetőek. Nyilvánvaló, hogy a pdf-eket létező excel táblákból butították le.

Az azért kiderült, hogy a Zrt-nek sikerült pár év alatt 760 milliós kintlevőséget összehoznia, ráadásul úgy, hogy az előző ciklus közepén több száz milliónyi adósságot mint behajthatatlant már leírtak. Hogy ez hogy lehetséges, erre a Thököly  út 150. esete tökéletes példa.

 A többi helyiségről és a kapott táblákról késöbb írok, egyelőre a Thököly 150. ügyét nézzük:

1_4728_2021_valasz_helyisegek_berlete-1.jpg

Mint kiderült a Thököly út 150. esetében maguk is úgy látták  - utólag, a képviselői leszavazás és közérdekű kérdéssor után -  hogy a kiadási próbálkozás nem felelt meg a hatályos rendeleteknek. A sok milliónyi közpénz vesztést okozó döntések meghozóiról, felelősök felkutatásáról ellenben nem intézkednek.

A jegyzőnek fölösleges jogi szakvéleményt készíttetnie "a bérbeadás lehetséges módjáról".  A helyiségbérleti rendeletünk egyértelmű: nyílt versenyeztetést ír elő. Láthatólag még mindig az ismerős helyzetbe hozása a cél.

 

thokoly150.jpg

A tér kialakítása jelenleg is folyik, brutális mennyiségű, 120 millió forintnyi pénz költenek el a parányi területre, szinte teljesen letérkövezve a sarkot, és a vak is látja, hogy a bolthelyiség teraszának a kialakítása az elsődleges szempont, közpénzből telepítenek a bolthelyiség bejáratához virágládákat, szélfogókat.  

1_4728_2021_valasz_helyisegek_berlete-2.jpg1_4728_2021_valasz_helyisegek_berlete-3rovid1.jpg

Tehát a jegyző szerint a "polgármesteri döntés" állította meg a téves döntést, nem az általam írt korrupcióra és törvénytelenségre figyelmeztető levél, és nem több képviselő tartózkodó szavazata.

Nyilván... Szomorú, hogy a vizsgálat máig nem indult el és láthatólag nincs is akarat az elindítására, a felelősök megtalálása tudatosan nem cél. 

Figyeljenek csak, itt egy állatorvosi ló, hogy képződik a 760 milliós, jórészt soha be nem szedhető kintlevőségünk.

1_4728_2021_valasz_helyisegek_berlete-3_rovid2.jpg

 

Tehát az albán pékségnek már a bérbevétel utáni második hónapban fizetési felszólítást kellett küldeni. De a Zrt. nem mondta fel  a szerződést, azaz nem is kellett volna felmondani, hisz nem fizetéskor a szerződés automatikusan megszűnik, nem tették ki a nem fizető bérlőt megelőzve a további kár keletkezését, hanem,  - ki tudja miért - hagyták hogy további  két évig busás haszonra tegyen szert, mert a következő két évben sem fizettek bérleti díjat. Pár fizetési felszólító levéllel letudták a gondos gazda munkakörét.

Két és fél évig működtek ott az albánok jóformán alig fizetve, a tulajdonostól nem zavartatva. Ki hagyná ezt a saját magáningatlanával? Senki.

Tudtommal akkor se mi tettük ki őket, az albánok csak azért hagyták ott a helyiséget, mert az ELMÜ egy elektromos tűz miatt kiszállva illegális rákötést észlelt és kikapcsolva az áramot. Az albánok az áramot is lopták, sok tízmilliós értékben. A Zrt. mondhatni pár levél megírásával asszisztált, hogy az önkormányzatnak 2,34 milliós kára keletkezzen. 

Hogy a polgármester, a jegyző, a hivatal belső ellenőrei, vagy a Zrt saját belső ellenőre mikor lép, mikor indít, vagy miért nem indít vizsgálatot, erre a következő adatkérésben kell válaszolniuk.

Folyt . köv.

1 komment

Címkék: Városgazdálkodási Zrt Hajdu Flórián alpolgármester Baracskai Gábor vezérigazgató Horváth Csaba polgármester Thököly út 150.

"Felháborítónak tartom, hogy egy magát szociálisan érzékeny, baloldalinak mondó városvezetés, egy Zugló számára ismeretlen, "üres" cégnek ad ilyen összegű támogatást." - vélemények a 2021-es költségvetésről

2021.03.08. 19:42 varnai

A címbéli kemény szavak nem az enyémek, olvassanak tovább türelmesen.

Hosszú vajúdás után elkészült Zugló 2021-es költségvetése, melyet az Össszefogás képviselői rendre meg is szavaztak. A beterjesztett számok azért is megdöbbentőek, mert a költségvetési egyeztetésen szó sem volt ezekről a  hatalmas és nyilván fiktív tételekről.

A teljes rendelet és az alább idézett vélemények nyilvánosak és  ITT elolvashatóak.

---------------------------------- ------------------------------------

  1. A költségvetés bevételi és kiadási főösszegei, létszámkeret
  2. § (1) A Képviselő-testület a 2021. évi költségvetés bevételi és kiadási főösszegét40 800 657ezer forintban (a továbbiakban: eFt) állapítja meg az alábbiak szerint:
  3. a) költségvetési bevételek összege: 34 858 989 eFt,
  4. b) költségvetési kiadások összege: 38 603 217 eFt,
  5. c) költségvetési hiány összege: 3 744 228 eFt

(2) A Képviselő-testület az (1) bekezdés c) pontjában meghatározott költségvetési hiány belső finanszírozására az előző évi költségvetési maradványt vonja be 3 741 589 eFt összegben.

-------------------------------------------------------------------------

 

A költségvetés meghökkentő módon idén 40,8 milliárdos főösszegű.

Hogy lehetséges, hogy amikor mindenki az elvonásokról beszél - részben jogosan - akkor a szokásos 30-32 milliárdos főösszegnél 8 milliárddal magasabb főösszeget kihozni?

A költségvetésbe beterveztek 6,6 miliárd forint "állami kompenzációt" összeadva, hogy szerintük Zuglónak mekkora kárt okoztak a kormányzati döntések 2020. és 2021 folyamán. A kormány részéről természetesen ezt az összeget soha senki nem ismerte el, és sose ígért konkrét összegű kompenzációt. Azon lehet vitatkozni, hogy ebből mennyi valós igény, (jogos kérés az évi 400 milliós súlyadó elvonása és az iparűzési adó csökkenés kompenzálása, de az évi 1,4 milliárdos parkolási bevételt azaz a forgalmat, amit szinte teljes egészében továbbadunk az  alvállalkozóknak, tiszta bevételként elszámolni több, mint szemtelenség).

Egy politikai állításra költségvetést alapozni, több mint merész. És félő, mivel ez a bevétel sosem fog megérkezni, ezért a tervezett felújítások és karbantartások is sorra el fognak maradni, ezért ez a költségvetés másra se lesz jó, minthogy bőszen lehet majd a kormányt hibáztatni az elmaradt felújításokért.

Beterveztek 2,4 milliárnyi ingatlan eladást, Zugló szinte összes zöldterületét, telkét felsorolva. Sőt, furamód a legértékesebb telkeink, Angol utca 55-59. Egressy 102-104-106. beárazatlanul került a listára. E két "kifelejtett" telek értéke további 1,4!!! milliárd. Mondani sem kell, mind a kerület élhetősége szempontjából káros a beépítések növelése, a további tömeges lakásépítés, mind vagyongyazdálkodási szempontból káros az ilyen méretű vagyonfelélés.A lakosok folyamatosan tiltakoznak a zöldterületekre kerülő túlméretes házak miatt. Az Angol utca és Egressy úti telkek beépítése ellen itt lehet tiltakozni.

Továbbá tavalyról, miközben a pénzhiánnyal sírták tele a médiát, megmaradt 3,741 589e Ft pénzmaradvány. 3,7 milliárd forint!!!! Tíz éves képviselői tapasztalatom során évi 1-1,5 milliárdnál több év végi áthozatalra nem emlékszem. Hogy lehetséges ez?

Úgy hogy tavaly semmiféle komolyabb önkormányzati bérház, lakás, intézményi felújítás nem volt, még a betervezetteket, pl. a Bóbita Óvoda, sem csinálták meg. Pedig az intézmények veszélyhelyzeti bezárása remek alkalom lett volna, hogy végre egyszer ne gyerekek között vakoljanak, ne a szomszédos ovikba szétosztva, kaotikus állapotok közt kezdődjön egy iskolai, óvodai tanév.

Így, elmaradó beruházásokkal nem épül tovább Zugló, ahogy a pogármesteri szlogen szól, csak pusztul tovább.

(Mielőtt szóvá teszik: Az idén tél közepén elkezdett körzeti rendelő felújítások a kormánytól kapott 800 millióból, a Paskál lakópark parkocskája pedig a beruházó pénzéből készül)

A  fenti beterjesztett tételek azért is megdöbbentőek, mert a  költségvetési egyeztetésen szó sem volt ezekről a  hatalmas és részben fiktív számokról. Az e fajta egyeztetés tehát bár jószándékű, de félrevezető, vagy csupán színjáték.  A Horváth Csaba féle kerületvezetés idején immár másodszor marad el a régebben bevett és hasznos  intézményi szintű költségvetési egyeztetés.

Egyesületünk a költségvetéshez az alábbi,

bő fél milliárd forint átcsoportosítását javasló módosítót adta be:

Javasolt átcsoportosításaink:

Kiadás csökkentések

Polgármesteri Hivatal dologi kiadások sora

Zuglói Információs és Média Kft                  222.000.000 Ft   helyett   - 111.000.0000 Ft

10 melléklet ÁH kívülre adott támogatások

Zuglói Városgazdálkodási Közszolgáltató Zrt         1.099.629.000Ft helyett 699.629.000 Ft

KezdjItthon Nonprofit Kft                                       28.800.000 Ft helyett 3.800.000 Ft

------------------------------------------------------------------------------

        megtakarítás   mindösszesen                            536.000.000 Ft          

 

Kiadás   plusz támogatások

  1. melléklet ÁH kivülre adott támogatások

Zuglóiak Egymásért Alapítvány                    1.500.000 Ft helyett       7.500.000 Ft

 

ZESZ célzotttámogatása a Hermina úti labor visszaállításához szükséges szerződésekhez

                                                                                              15.000.000 Ft

ZESZ számára szolgálati lakások kialakítása a meglévő lakásállomány felújításával                                                                                                                    15.000.000 Ft

  1. melléklet felújítások

A Zelk Zoltán keret bővítése,intézmény felújítások

óvodai felújítások 17.638.000 Ft helyett               327.638.000 Ft

bölcsőde felújítások 12.413.000 Ft helyett         212.413.000 Ft

------------------------------------------------------------------------------------

                                   Kiadás mindösszesen:            536.000.000Ft                                            

Indoklás: Az intézmények felújítására kalkulált összeg irreálisan alacsony, ezért ezt jelentősen bővíteni szükséges. A Hermina szakrendelőben a labor visszaállítására jelentős lakossági igény mutatkozik.  A pénzhiányos időszakban erős túlzás a médiára 222 milliót szánni, miközben az elmúlt években a feléből is sikerrel működött. A ZVK Zrt. létszáma egyre bővül, immár 155 fő, ez megindokolhatatlan különösen, hogy beruházások, felújítások tavaly nem voltak, ráadásul minden feladat ki van szervezve.  AKezdj Itthon Nonprofit Kft ilyen összegű támogatására nincs indoklás. Kérjük javaslataink támogatását!

 

  1. 02. 18.                 Tisztelettel,       Várnai László, Civilzugló Egyesület

 

 Mint látni, miközben nincs pénz, pár a szívüknek kedves cégnek nem kell spórolnia és propagandára is bőven jut pénz. És úgy tűnik ez a fajta pénzelosztás nem csak engem zavar. 

 A módosítónkat a koalíciós partnerek "természetesen" elutasították. 

A szocialisták a szokásos érv nélküli minősítgetést nyomták:

MSZP-Összefogás Frakció véleménye, észrevétele: Várnai László képviselő módosító javaslatát nem támogatjuk, mivel szakmailag megalapozatlan, ráadásul a bölcsődék, óvodák felújítására a költségvetésben szereplő összeghez képest jóval kevesebb összegre tesz javaslatot.

Momentum frakció ELVBEN  egyetért "bizonyos" önkormányzati cégek költségcsökkentésével.

Bár elvben támogatjuk, hogy csökkenjenek bizonyos önkormányzati társaságok költségvetései de azt egy a javaslatban szereplő módnál szofisztikáltabb eljárás keretében lehet csak megvalósítani.

(jaj nehogy leírjuk a szoci belcégek, ZVK Zrt és a ZKNP nevét ) A csökkentést ne  a költségvetésbe írjuk be. Hát akkor hová és mikor? Lett volna két hónapjuk, hogy a "szofisztikált" saját javaslatukat kidolgozzák, és a koalíciós partner szocikkal elfogadtassák, ha pedig nem fogadják el, akkor módosítóiként beadják. Sajnos az elmúlt évben bebizonyosodott, ebben a koalícióban az történik amit a szocialisták akarnak, a koalíciós partnerek csak gombot nyomni kellenek. 

Azonban a Momentum külső bizottsági tagjainak véleménye őszintébb és  igencsak eltér az elásással frakciófegyelemmel fenyegetett, tanácsnokságokkal, bizottsági elnökségekkel megvett képviselőiktől, sőt árulkodóan egybevág az én módosítóimmal:

Kocsis-Barna Tamás Pénzügyi és Költségvetési Bizottság tagja vélemény, észrevétel:

A költségvetést és hozzá tartozó anyagokat átnézve, lenne néhány észrevételem. A 10. mellékletben olvasható "Kezd Itthon Nonprofit Kft." kap 28.800 e Ft-ot, miközben az utcai szociális munka ellátásához 800 e Ft, Családok átmeneti otthona működtetéséhez 50 e Ft-ot adunk? Felháborítónak tartom, hogy egy magát szociálisan érzékeny, baloldalinak mondó városvezetés, egy Zugló számára ismeretlen, "üres" cégnek ad ilyen összegű támogatást. A cég a Nemzeti Cégtár alapján 0 pénzmozgással, 0 fő létszámmal működik. Ráadásul olyan egyesületeknél, alapítványoknál kaphat nagyságrendekkel magasabb összeget, akik évek óta bizonyítottan tettek a kerületi lakosokért, a kerületért. Javaslaton egy 0 elvétele az összeg végéről (2.880.000 Ft) és kiemelt figyelem a cég zuglói tevékenységére, az elkövetkező időszakban. Polgármesteri Hivatal, dologi kiadásoknál: Információs és Média kft. esetében szintén indokolatlanul magasnak tartom az erre a célra leírt összeget, mind a látottak (Zugló TV),  mind az olvasottak (Zuglói Lapok) alapján. A Zugló Tv, illetve a Tv YouTube csatorna nézettsége, elenyésző. A Zuglói Lapok továbbra sem jut el a háztartások egy részéhez. Jelenlegi gazdasági helyzetben érdemes lenne felülvizsgálni ezek hatékonyságát. Véleményem szerint a leírt összeget 20-25%-al kellene csökkenteni és a fennmaradó összeget, több részletben, folyamatos évközi, független monitorázást követően eljuttatni a céghez annak függvényében, hogy ha a hatékonyság és minőség, a szerződés alapján megfelelő színvonalú.

 

Ruskal-Klemm Csilla Gazdasági Bizottság tagja vélemény, észrevétel:

2020. október 20-án Polgármester úrhoz és a Testülethez fordultam több kérdéssel. Egy részükre a Jegyző úr közbenjárására egy válasz félét kaptam a ZVK Zrt-től. Azonban erre a kérdésemre továbbra sem kaptam választ. Ez most újra aktuális, mert Zugló önkormányzatának a költségvetésében ismételten megtaláltam a Kezdj Itthon Non Profit Kft támogatását 28,8 millió Ft értékben. Egy olyan évben, amikor költségvetési megszorítások vannak még meg is emelik a támogatást 22,677 millió Forintról 28,8 millió Ft-ra. Ráadásul a Zuglói Védelmi Alapba is bekerült a Kezdj Itthon Non Profit Kft. támogatása további 18,8 millió Forinttal.

  1. októberében így fogalmaztam meg a kérdésemet, amire még mindig nem kaptam választ: „A Gazdasági Bizottság, 2020. augusztus 14-i rendkívüli ülésén a 123-417/2020-as számú előterjesztéssel kapcsolatban, amely a Vállalkozz Zuglóban program folytatására 22.677.000 Ft + ÁFA összegű támogatást javasol, többször feltett kérdésemre a mai napig nem kaptam választ. Az előterjesztés értelmében: „A Támogatási szerződésben szerepel, hogy a FIVOSZ köteles a támogatott tevékenységről szöveges szakmai beszámolót és a támogatási összeg felhasználásáról pénzügyi elszámolást készíteni.” Az augusztus 14-i GB ülésen kértem a részletes szakmai és pénzügyi beszámolót az előző évről, de azt nem kaptam meg. 2020. augusztus 24-i Gazdasági Bizottsági ülésen ismételten kértem a beszámolót. Elnök Asszony azt mondta, hogy ő látta ezt a beszámolót, de én továbbra sem kaptam meg. 2020. szeptember 14-i Gazdasági Bizottsági ülésen ismételten kértem a beszámolót, de azt továbbra sem kaptam meg. A tegnapi, október 19-i GB ülésen ismételten kértem. Mi annak az oka, hogy 2 hónap alatt nem sikerült ezt részemre eljuttatni? Kitől fogom ezt megkapni és mikor?

Ezen felül felmerült bennem az is, hogy ezt az előterjesztést miért kellett a Gazdasági Bizottság rendkívüli ülésén tárgyalni, miért volt sürgős, miért nem lehetett vele megvárni a 10 nappal későbbi Testületi Ülést?”

A Zugló szerte kihelyezett kis plakátokon azt olvashatjuk, hogy 2020-ban 5 milliárd Forintot, 2021-ben 7 milliárd Forintot vett el a kormány Zuglótól. Ez számomra azt jelenti, hogy spórolni kell, így a Kezdj Itthon Non Profit Kft-nek nem javaslok semmilyen támogatást adni. Továbbá kérem, hogy mihamarabb juttassák el részemre a szöveges szakmai beszámolót és a támogatási összeg felhasználásáról a pénzügyi elszámolást.

Előterjesztői kiegészítés: A Kezdj Itthon Non-profit Kft. előterjesztői kiegészítés szerinti összegben történő támogatását sem támogatom, a fenti észrevételeim szerint.

 

 A Zuglói Információs és Média Kft ( ZIM ) létrehozását és költségvetését tavaly "naívan" megszavazó Victora Zsolt kutyapárti képviselő mára kicsit bölcsebb lett:

Victora Zsolt véleménye, észrevétele: A 2021-évi költségvetési rendeletet nem támogatom.

A ZIM működésére szánt 220 millió, látva a teljesítményt és a minőséget, annak tudatában, hogy 4db levélváltással sem tudtam meg a működésével, gazdálkodásával kapcsolatban közérdekű információkat, nagyon soknak tartom. Bizalmat szavaztam a ZIM-nek, de eljátszották azt. A Zuglói Városgazdálkodási Közszolgáltató Zrt. tevékenységével, különösen az ingatlanok kezelésére vonatkozóan súlyos és ismétlődő hiányosságokat tapasztalok. Így annak költségvetését sem támogatom.

A Fidesz sem támogatta a költségvetést. 

Fidesz-KDNP frakció véleménye, észrevétele:Budapest-Főváros XIV. Kerület Zugló Önkormányzata 2021. évi költségvetési önkormányzati rendelettervezetének benyújtása előtt elmaradt a politikai és társadalmi egyeztetés. A költségvetési rendelettervezet számainak jelentős része fiktív, becsült, vagy politikailag determinált.

A Fidesz-KDNP frakció által szóban és írásban kért adatokat a mai napig nem kaptuk meg.

 A Kezdj Itthon Nonprofit Kft. támogatásáról, a cég kiválasztásáról, megbízásának okáról információt várunk a polgármestertől.

Szólj hozzá!

Címkék: MSZP Zugló Zugló költségvetés Victora Zsolt Horváth Csaba polgármester Momentum Zugló 2021 költségvetés Ruskal-Klemm Csilla Momentum Kocsis-Barna Tamás Momentum

süti beállítások módosítása