HTML

Napirend utáni monológ

Hogy működik egy önkormányzat? Hogy születnek, és mi motiválja döntéseket egy 123 ezres kerületben, Magyarország 7. legnagyobb "városában" Zuglóban? Mint " új fiú a kupiban" friss képviselőként a Zuglói Önkormányzatban szerzett élményeimet próbálom terápiás céllal kiírni magamból. - írtam blogom indításakor 2010-ben. Ma már, 2015-ben, második ciklusomat töltve a kerület rutinosabb képviselői közé tartozom. Civilként fotós (www.varnailaszlo.hu) és TV szerkesztő vagyok, egy öt éves fiam és egy 25 éves lányom van. Születésem óta Zuglóban élek. A kisföldalatti végállomáshoz tervezett megalomán pláza ellen 2007-ben létrejött Civilzugló Egyesület (civilzuglo.hu) egyik alapítója vagyok. Az egyesület a gyakorlatban mutatja meg a "Gondolkodj globálisan, cselekedj lokálisan!" elvét. A környezetet és épített örökséget védő egyesület sikerrel akadályozta meg a túlépítést, szervezett közösségépítő Herminamezei Napokat és védi Zugló kertvárosi jellegét. Kérlek lájkolj minket a Facebookon! 2009-ben az LMP egyik alapítója voltam. A rendszerváltáshoz mérhető élmény volt egy pártot a semmiből létrehozni, és kegyetlen sok munkával bejuttatni a parlamentbe. Sajnos az LMP-n belüli kiszorítósdi 2013-ban engem is utolért. 2014-ben a Civilzugló Egyesület immár önállóan mérette meg magát az önkormányzati választáson, és harmadik erőként kerültünk be az új képviselő testületbe. Nevemhez fűződik a Helyi Épített örökség védelmi rendelet elfogadtatása, és Herminamező jelentős részének forgalom csillapítása, a balesetek megelőzése. Jelentős eredmény, hogy előterjesztésemre egész Zugló területén 214 helyen kerékpártárolók kerülnek elhelyezésre. Aláírásgyűjtéssel védtem meg a Hermina úti szakrendelőt a tervezett bezárástól. Mint ellenzéki képviselő számos Zuglónak ártó, közpénzt szóró, korrupció gyanús ügyet akadályoztam meg, vagy legalábbis hívtam fel a közvélemény figyelmét rájuk. Egyesületünk kűzd a Városliget beépítése ellen, szakmai vitákon veszünk részt, tüntetéseket szervezünk, 20.000 aláírást gyűjtöttünk az értelmetlen parkpusztítás ellen. Mára a kis herminamezei csapatból, az egész kerületben tagsággal rendelkező, beágyazott, kerületszerte ismert egyesületté váltunk. Keressen meg minket bármilyen helyi üggyel! varnai.laszlo14@gmail.com 06 70 436 07 67

Találkozzunk a Facebookon!

Friss topikok

Fizetőparkolás a garázssor helyén?

2020.01.31. 13:17 varnai

Sorra kapják a Francia úti garázsok tulajdonosai a MÁV-tól a felmondó leveleket. A harminc éve létező garázssor lebontatásának indoka a MÁV tájékoztatása szerint, hogy a zuglói önkormányzat a területen fizetőparkoló helyeket fog kialakítani. Az alpolgármester és az országgyűlési képviselő azonban tagadja, hogy ilyen terveik lennének. Valaki nem mond igazat.

A közel 300 garázs a '90-es években engedéllyel épült a MÁV által bérbeadott területre. A töltés védőtávolságában lévő, ideiglenes építési engedéllyel rendelkező, szabvány betonidom garázsor felépítménye bár brutál betontömb, de jogilag "ingóság", az alatta lévő földterület után a bérlők negyedévente fizetnek a MÁV-nak. A garázsok egy részébe még szabványos villanyórás villany kialakítás is került. A bérlők jórészt Francia útiak, szűk környékbeliek, zuglóiaik.

franciaut2.jpg

Baloldalt MÁV területen a garázssor, jobbra a két éve létrehozott fizetőparkoló övezet 80-90%-ban üres parkolóhelyei.

Egy ilyen terület mentén álló parkolóóra üzemeltetéséért darabonként havi 70.000 forint+Áfát fizetünk, mi több 2017-19 között egy-egy ilyen üres autónyi hely ellenőrzéséért további havi 6000 forint+Áfát fizettünk ugyanannak a Centrumhoz köthető cégcsoportnak egy az olcsóbb ajánlattevőt kizáró, illetve egy másik, egypályázós közbeszerzés eredményeként.  Vajon fognak-e az autósok a garázsok helyén létrehozott parkolóhelyekre állni, ha a mostani helyek is üresek?

A felépítmény tulajdonosoknak egy hónap alatt kéne "elszállítaniuk" vagy lebontaniuk az egy, hozzávetőleg 6--7 tonnás tömbből álló monolit beton szerkezeteket, melyeket szakemberek szerint csak sorban lehetne felszedni, és speciális teherautókkal elvinni. Hogy sérülés nélkül felszedhetőek-e, hogy máshová letehetőek-e, (hová?) ez még kérdéses.

A pletykák szerint a gyors felmondás oka, hogy a zuglói önkormányzat  a fizetős parkolóhelyeket alakítana ki a területen. A lakók ezért levélben fordultak a polgármesterhez, aki Hajdú Flórián gazdasági alpolgármesterhez irányította őket. A két lakos január 29-re kapott időpontot az alpolgármestertől,melyre engem is elhívtak, és a beszélgetésen meghökkenésünkre megjelent Tóth Csaba országgyűlési képviselő is, aki kvázi polgármesterként nyilatkozott meg a beszélgetés során.

Elmondták, hogy a kerületvezetésnek semmiféle ilyen szándéka nincs, a MÁV az illegális szemétlerakás miatt akarja a garázssort megszüntetni, de lehet, hogy a síneket akarják bővíteni. Ehhez képest meglepően tisztában voltak a felmondások állásával.

Szavaiknak ellentmond a MÁV hivatalos levele, melyet a Ripost megkeresésére adott:

Megkeresésére válaszul az alábbi tájékoztatást nyújtjuk:

A Francia úton lévő területet a jövőben a MÁV Zrt. közérdekű hasznosításra, azaz parkolóhelyek kialakítására átadja a XIV. kerületi önkormányzatnak. A területen várhatóan kb. 450 parkolóhely létesíthető. Az önkormányzattal a vasúttársaság folyamatosan egyeztet. A Francia út teljes hosszában 300 garázs épült fel az elmúlt években, melyek csupán ideiglenes építési engedéllyel rendelkeztek. A bérlői jogviszonyokat a bérleti szerződésben lévő felmondási időkre figyelemmel mondja fel a vasúttársaság. Szerződés szerint a bérleti jogviszony indoklás nélkül bármikor felmondható, mindkét fél részéről. A felépítményeket a bérlők saját költségen építették vagy építtették, amelyek nem képezik a MÁV Zrt. tulajdonát. A területet a bérlőnek tisztán rendezetten kell visszaadnia, a felépítmény bontásáról, a törmelék elszállításáról szerződés szerint neki kell gondoskodnia. Az ott lakók számára visszatérő gondot jelent, hogy a Francia úti garázssorok melletti területet illegális hulladéklerakónak használják. Ez a rész országosan a legfertőzöttebb területnek számít. Az elmúlt két évben a Francia úti garázssorok melletti és a Mexikói úti vasúti területekről 366 tonna hulladékot szállíttatott el a MÁV.

Üdvözlettel:

MÁV Zrt. Kommunikációs Igazgatóság

 MÁV Magyar Államvasutak Zrt.

Kommunikációs Igazgatóság

A MÁV világosan fogalmaz, a felmondások oka, hogy a zuglói önkormányzat fizető parkolóhelyeket akar kialakítani a területen. Csakhogy a képviselő-testület semmiféle ilyen értelmű döntést sem az elmúlt ciklusban, sem az új kerületvezetés alatt nem hozott, ez  a fizetőparkolási politika-gazdasági lobbi magánakciója.

Az illegális szemétlerakás kétségkívül nagy probléma, de mint az alábbi fotóból is látszik, a garázssornak ehhez semmi köze. Az a döbbenetes, hogy az önkormányzat százmilliókat költ a ZKNP-re, a kamera rendszerre, azok üzemeltetésére, de mégsincs tettenérés, amikor teerautószám borogtják a szemetet a töltésoldalra.

vasutallomas_szemet.jpg

Teherautóról letett szeméthalom Zugló asútállomás alatt, 30 méterre a bíróság sarkán lévő kameránktól. Mi a bánatnak kamerarendszer, ha nem tudjuk tettenérni a szemétlerakókat? 

A garázstulajdonosok felismerték, hogy csak közösen tudnak kiállni a saját érdekükben, most vasárnap is találkoznak a Báthory parkban.

Képviselőként, egyetérve velük igyekszem őket segíteni. Mert hát szerződések  felmondása nagyon gyanús, és ebben a formában sem a MÁV, sem a lakosok, sem az önkormányzat érdekét nem szolgálja. 

img_2709_1.jpg

Véleményem szerint a garázsokat elbontatni, és a helyükön parkolóhelyet létrehozni gonosz és ostoba elképzelés. A Francia úton  és környéken lakók eddig a vasút rozsdás porától, időjárástól, lopástól védetten tarthatták az autóikat. 

A MÁV eddig bérleti díjat szedett, ettől ezentúl elesne, hogy ez a bérleti díj mennyire reális,   nem tudom, de a MÁV természetesen kezdeményezheti a megemelését, a felmondás oka azonban nem ez. Hogy az önkormányzat mennyit fizetne a jelenleg befolyó bérleti díjak helyett, nem tudni. 

A fizetőparkolóhelyek most is üresek, miért lennének tele a garázsok helyén kialakítottak? A garázstulajdonosok zuglóiaik, tehát egyből kiváltanák az éves ingyenes parkolóengedélyt, és ugyanott állnának, a kerület tőlük pénzt nem látna, és a parkolóhelyeken épp ugyanazok a kocsik állnának, immár védtelenül.

Természetesen az illegális szemét lerakásának oka nem a garázssor, és különösen nem a garázstulajdonosok, hisz az illegális szemétlerakás még sokkal erőteljesebb a töltés mentén ott, ahol nincs garázssor. 

A garázssor felszedésének egyetlen közcélú indoka lehetne, ha a területen új sínpár épülne, de ilyen tervek még vázlatszinten sem léteznek. A környékbeliek joggal várják el a MÁV-tól, aki a terület tulajdonosa és annak hasznát is szedi, hogy a területét tisztán tartsa. Hasonló elvárás, hogy előbb-utóbb elkészüljön a töltés koronáján a zajvédőfal is.

3 komment

Címkék: garázssor MÁV fizető parkolás Francia út Tóth Csaba országgyűlési képviselő Hajdú Flórián alpolgármester C-WARE Centrum parkoló Kupper András

A bejegyzés trackback címe:

https://varnailaszlo.blog.hu/api/trackback/id/tr2415448376

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

OkoskaTo:rp 2020.02.04. 08:26:47

Korrekció: Igenis létezik számos terv plusz sínpárokra. Többek között a ferihegyi repülőtérre vezető vasúthoz. Volt, amiben ez külön pályás gyorsvasút lett volna. És van, amiben a Monor/Cegléd vonal kapacitását bővítenék, hogy a rá kerülő plusz forgalmat elbírja.

A zajvédő falat is elég régóta ígérgetik már. Ez mellesleg nem csak a zajt, hanem a környéket vastagon ellepő, egészségre is káros fékport is csökkentené.

Már a választásokon tudni lehetett, hogy Horváth Csaba elvtárs nem fogja a helyi keresztapát kirakni. Holló hollónak...

A kerület és a főváros sohasem akart kezdeni valamit a területére eső, ámde MÁV-tulajdonú részek szeméttelep jellegével. A Rákospatak u. 123-ban két tűzeset, és a szomszédos kamiontelep majdnem leégése kellett hozzá, hogy változás történjen. Akkor majd épp a töltések és Rákosrendező állapota érdekel bárkit is?
A fizetős zóna kitolásával az autósok a Mexikói úton a töltés alján a zöldfelületet használják ingyen parkolónak. Nem kerületi, így nem bírságol a közterületes.

OkoskaTo:rp 2020.02.04. 13:25:49

(Nem irigykedni akarok, de azért a jelenlegi, 30ezer forintos éves garázsbérleti díj nevetséges egy amúgy fizetőparkolós, óránként 265 forintos övezetben.)

varnai 2020.02.07. 10:07:24

@OkoskaTo:rp: van aki 50 eret fizet, és nem árt megjegyezni, ők a MÁV-tól nem garázst bérelnek, hanem csak egy 17 nm-es földdarabot.