HTML

Napirend utáni monológ

Hogy működik egy önkormányzat? Hogy születnek, és mi motiválja döntéseket egy 106 ezres kerületben, Magyarország 7. legnagyobb "városában" Zuglóban? Mint " új fiú a kupiban" friss képviselőként a Zuglói Önkormányzatban szerzett élményeimet próbálom terápiás céllal kiírni magamból. - írtam blogom indításakor 2010-ben. Ma már, 2015-ben, második ciklusomat töltve a kerület rutinosabb képviselői közé tartozom. Civilként fotós (www.varnailaszlo.hu) és TV szerkesztő vagyok, egy öt éves fiam és egy 25 éves lányom van. Születésem óta Zuglóban élek. A kisföldalatti végállomáshoz tervezett megalomán pláza ellen 2007-ben létrejött Civilzugló Egyesület (civilzuglo.hu) egyik alapítója vagyok. Az egyesület a gyakorlatban mutatja meg a "Gondolkodj globálisan, cselekedj lokálisan!" elvét. A környezetet és épített örökséget védő egyesület sikerrel akadályozta meg a túlépítést, szervezett közösségépítő Herminamezei Napokat és védi Zugló kertvárosi jellegét. Kérlek lájkolj minket a Facebookon! 2009-ben az LMP egyik alapítója voltam. A rendszerváltáshoz mérhető élmény volt egy pártot a semmiből létrehozni, és kegyetlen sok munkával bejuttatni a parlamentbe. Sajnos az LMP-n belüli kiszorítósdi 2013-ban engem is utolért. 2014-ben a Civilzugló Egyesület immár önállóan mérette meg magát az önkormányzati választáson, és harmadik erőként kerültünk be az új képviselő testületbe. Nevemhez fűződik a Helyi Épített örökség védelmi rendelet elfogadtatása, és Herminamező jelentős részének forgalom csillapítása, a balesetek megelőzése. Jelentős eredmény, hogy előterjesztésemre egész Zugló területén 214 helyen kerékpártárolók kerülnek elhelyezésre. Aláírásgyűjtéssel védtem meg a Hermina úti szakrendelőt a tervezett bezárástól. Mint ellenzéki képviselő számos Zuglónak ártó, közpénzt szóró, korrupció gyanús ügyet akadályoztam meg, vagy legalábbis hívtam fel a közvélemény figyelmét rájuk. Egyesületünk kűzd a Városliget beépítése ellen, szakmai vitákon veszünk részt, tüntetéseket szervezünk, 20.000 aláírást gyűjtöttünk az értelmetlen parkpusztítás ellen. Mára a kis herminamezei csapatból, az egész kerületben tagsággal rendelkező, beágyazott, kerületszerte ismert egyesületté váltunk. Keressen meg minket bármilyen helyi üggyel! varnai.laszlo14@gmail.com 06 70 436 07 67

Találkozzunk a Facebookon!

Friss topikok

Közösségi kert és a lófej az alpolgármester ágyában

2013.03.03. 16:15 varnai

the_godfather_horse_head.jpgMai nap a ZUG-ról, a kerületben készülő közösségi kertről, erről a lelkes csapatról akartam írni. Erre tessék, Ferdinandy alpolgármester lófejet talál az ágyában. De azért dafke írok a közösségi kertről és a végén az alpolgármester elleni kicsinyes bosszúról, hatásköreinek elvonásáról, az önkormányzatban folyó legfrissebb vendettáról.

A közösségi kert olyan dolog, ami igazán illik és megvalósítható Zugló panelos részében. Van sok (betonban élő) ember és van sok üres, gazdátlan zöldterület. A kerület ennek ellenére az elmúlt két évben a szakemberekre nem hallgatva (mint azt blogomban írtam) egy rossz megoldást erőltetett, egy iskola zárt udvarára tervezett tucatnyi millióba kerülő díszkertet, benne  ráadásul mérgező dísznövényekkel. E közben más kerületekben már sikeresen működnek közösségi kertek, Lecsós kert, a Corvinnál lévő, és az Első Kispesti Közösségi kert és több más kerületben is előkészítés alatt állnak projektek. De hát, mint a kopizott  költségvetési koncepciónkból is tudjuk, Zugló az éllovas. Legalábbis eltűnő milliókban.

A most feltűnő, a facebookon önszerveződő csapat, lelkes értelmiségiek, hozzáértők, biológusok, tájépítészek, kertészkedni, közösségbe vágyó családok -  az önkormányzattal ellentétben - elsőként is áttanulmányozták az eddig a fővárosban létrejött sikeres közösségi kerteket és ez alapján egyből jobb megoldást találtak a felkínált több területi opcióból: a Zsálya és Tihany utca sarkán lévő nagy közterületet választották.

A pénteki cserepesházi  találkozóra 40-50 érdeklődő jött el, harmincasok, családosok, olyan korosztály is, akik általában kerületi közösségi rendezvényekre, pl. lakossági fórumokon nem vesznek részt.. Külön említendő, hogy a találkozóra összeraktak a teremben egy kis játszósarkot, így a gyerekek sem unatkoztak. (megjegyzem az LMP kongresszusain - a pártok közül egyedül -  mindig van játszószoba) Eljöttek a nyugdíjas kertbarátok is, mosolygós, vitalitással teli idősek, öröm volt látni őket. 

Eljött Rozgonyi alpolgármester aki hosszasan beszélt az önkori szerepéről és hogy ők mennyire támogatják a civil kezdeményezéseket. Hát izé, a kerületi költségvetés nem ezt mutatja. (146 millió médiára kontra 10 millió a civilekre) Mindenesetre a labda most az önkormányzat térfelén pattog, fog-e a szavakon túl érdemben és milyen nagyságrendben segíteni.

A kiépítés tulajdonképp pillanatok alatt és minimális költségből megoldható: Lehetne használni a Bosnyák tér felújításakor felszabadult önkormányzati tulajdonú kerítés elemeket, venni a szerszámoknak egy OBI-s kisházat. A terület locsolásához feltehetőleg volt a helyszínen vízcső csonk is, de ha nincs ez is könnyen megoldható. Én a kertnek a tervezett 1000 négyzetméternél  többet kerítenék el, legyen hely továbblépni, és közösségi térnek is.

Március 23-ára terveznek egy PIKNIK-et a leendő közösségi kert helyén, én ott leszek.

385813_134542493388696_1552232448_n.jpg

Na és akkor most a belső leszámolósdiról. A BVSC előterjesztés meg nem szavazása után várható volt, hogy a  retorzió nem marad el. Hisz eddig minden ellenszegülés után, legyen az bármilyen kicsi vagy akár előre jelzett is mindig büntit kapott a renitens. 

godfather_663994c.jpg

- Don tégy igazságot, István elárulta a családot.

- Nem tisztel engem, vonjátok meg az összes hatáskörét, vezényeljétek el a titkárnőjét.

A polgármester  nem figyel az ellenérvekre, gondolkodás nélkül söpri le őket, és még csak nem is taktikus. Csak az őt gondolkodás nélkül követő hűbéresekben, megvásároltakban és ellenség kategóriákban gondolkodik. Így két évvel a választás után már nem csak a hibákra rámutató ellenzék, a Kedves Vezető tevékenységét nem mindig értékelő lakosság, (nem beszélve a kommentelőkről) került a vádaskodó kategóriába, de a polgármesterrel nagy ritkán egyet nem tértő kormánypárti képviselők is. A bosszú mindenkit utolért, én mindkét bizottsági helyemet elvesztettem mert kritikát mertem megfogalmazni, a  rossz döntésekre előre figyelmeztető Kovács Balázs alpolgármester széke bánta, de hasonló sorsra jutott a kötvény kibocsátás ellen igen tapintatosan tiltakozó Harrach Péter is, aki a frakció vezetőséget veszítette el, nem mellesleg vele együtt mondott le a két helyettese is. A kerületi köztisztviselői, osztályvezetői, vezetői kar mind ráment a tisztogatásra, jegyzőtől a titkárnőkig bezárólag. A hozzáértés nem kritérium, csak a lojalitás, - a hosszú láb csak időszakos védettséget jelent.

 Mára elvesztették a  polgármesteri bizalmat az önállóan gondolkodó kormánypárti képviselők is. Pedig tényleg, amennyire lehet, - szerintem messze túl a tükörbe nézés határán is - igyekeztek lojálisak lenni, belül lejátszani a vitákat, és számos alkalommal  megszavaztak annyi ostobaságot, hogy ihaj, szakrendelő bezárástól és adókivetéstől visszavonásig, erdélyi házon át mindent. Lojálisan és némán ültek, nyomták az igent, engedtek a polgármesteri erőszakosságnak.

Szóval mostanra a három alpolgármesterből egy maradt. Hullanak, mint a tíz kicsi indián. Miközben a polgármester alig jár be, számos munkaköre, titulusa mellett Zuglóval ideje harmadában, negyedében ha foglalkozik, eközben először a városfejlesztéssel, költségvetéssel foglalkozó alpolgármester jogköreit vonta magához. Az eredmény borítékolható volt, azóta e téren lényegében nincsenek döntések, (csak üres sikerkommunikáció) a költségvetéseket meg negyedévente, utólag újraszabják.

Most Ferdinandy István pozíciójának kiüresítésével isten tudja ki fogja az amúgy is, de most az iskola államosításokkal együtt járó átszervezések, az óvoda építések és az unortodox gazdaság-politika miatt egyre súlyosabb szociális problémák miatt rengeteg munkával járó oktatási és szociális területet vinni?  Papcsák? No hiszen. Rozgonyi rendvédelmi kulturális általános helyettes? Egyedül mindent, hisz a polgármester érdemben nem dolgozik, max. avatni megy, már ha valaki megmutatja neki hol van az avatni való. És vajon hagyják-e a zuglói fideszesek, hogy az egyetlen pozícióban maradt és valóban hiteles, rengeteg munkát végző emberüket is kicsinálják?

2 komment

Címkék: zugló testületi ülés bvsc Papcsák Ferdinandy István hatáskör megvonás zuglói alpolgármester

Nekem nem térkép e táj

2013.03.01. 09:38 varnai

Mint írtam, (az előző bejegyzésben)  a rendes testületi ülés két órás frakciószünet után 12 órakor kezdődött. Majd ebédszünet után délután kettőkor láttunk munkához.

A napirendből biztos ami biztos kiszavazták a Közbeszerzési Bizottság megalakítását célzó MSzP-s előterjesztést. Így még csak beszélni sem kell róla.  A polgármester visszavonta saját Bíráló Bizottság átalakítását, a képviselőket belevonó (szúrjuk ki a szemüket valamivel) előterjesztését is.


Meghökkentő módon volt egy előterjesztés, hogy a meglévő négy mellé, két újabb tanácsnoki posztot hozzunk létre. Ebből egy Közbeszerzési Tanácsnoki poszt melyre Imre Gergely előre megnevezték. Szép gesztus, kár, hogy előre meg sem kérdezték. A valós beleszólást, belelátást nem biztosító, lekenyerezést, elhallgattatást célzó posztot az MSZP frakcióvezetője - igen helyesen - visszautasította. A másikat, Városképvédelmi Ligetügyi tanácsnoki posztot ( isten tudja miért e videó jutott eszembe: ) Kovács Balázs kapta. A havi 45eFt feltehetőleg a rengegátok és elhajlók konszolidálásra, redomsztikálására szánt önkormányzati baksiskeret sorból lesz fizetve. Kis pénz is pénz, igaz le kell hajolni érte,de jól jön a milliós kéményseprő igazgatói bér mellé. Balázst az itt lakók nem észlelték képviselővé választása óta a körzetében. Asztrológusok szerint legközelebbi észlelése 2014 őszén várható.

A testületi ülés legfontosabb pontja mindazonáltal a Szőnyi út 2-12 ingyenes tulajdonba vétele volt. A cím már eleve kissé megtévesztő volt, a Tesco előterében az "ingyen" gagyi parfümös üveget kezünkbe tuszkoló csálézakós értékesítő trükkjére emlékeztetett.

bvsc_053.jpg

Az 5 hektár és az 6 milliárdos érték és az ingyért adják mézesmadzag a vita során is többször elhangzott, mondtam is, hogy ennyi idősen már megtanulhatták volna, hogy amit ingyen adnak, a végén mindig az a legdrágább .

A napirendet zárt ülésen tárgyaltuk, amire semmi jogcím és ésszerű ok sem volt, hisz nem volt személyi kérdés, sem üzleti titok, két közpénzből gazdálkodó szervezet közti "ingyenes" ugye? tranzakcióról beszéltünk.

Az előterjesztés elsőként is leszögezi, hogy "az ingatlanban karbantartási, épületszerkezeti, épületgépészeti hiányosságok tapasztalhatóak", a MÁV tavaly 44,7 milliót adott a BVSC-nek, (de az előtte lévő években több mint 100 milliót)  tehát az nyilvánvaló, hogy a klubot a szükséges állagmegóvásokkal együtt folyamatosan adottszázmilliós összegből sem lehetett üzemeltetni.

A korrekt ingatlan felmérés a legtöbb épületről kimondja, hogy az "épületek állapota rossz, elhanyagolt". Pár jelző: a fűtésrendszerük elavult, a kazánok a kapacitásuk felét képesek leadni, a nyílászárók a beépítés óta nem lettek felújítva,  kiemelkedően magas a gázfogyasztás, a rendszer komoly víz és energia pazarlással működik, a  a vas tartóoszlop korrodált,  tetőszerkezet megbomlott, a medencék fölött a lambéria korhadt... és így tovább.

Mennyibe kerül, a komplexum havi gáz és villanyszámlája? Van e biztosítás, mi  van,  ha egy havaria, egy főnyomócső törés bekövetkezik? Vajon mi történik, ki fizet kártérítést, ha a tulajdonba vétel másnapján valakit agyonüt a medencében egy leeső burkolat? Az egyik fideszes képviselő a "halálugrás" szóval jellemezte a komplexum átvételét.

Az épületek rendbe tételét 2-4 milliárd közötti összegre becsülték... de a  rezsiről,a havi energia számláról, bérköltségről,  a klub számos számos alkalmazottjának, sportállásának, edzőjének bérkeretéről egyetlen kimutatás nem volt.

Amit mindenki hiányolt, az egy a pénzügyi működést, cashflow-t bemutató és egy saját üzemeltetési terv volt. Hogy lehet ezek nélkül dönteni? (megjegyzem, a polgármester a szakrendelő összevonást hasonlóan előkészítetlenül hozta be)

Ki fogja ezt a hatalmas komplexumot menedzselni, üzemeltetni? A nagyságrendekkel kisebb  MTK pályát 10 év alatt nem tudtuk belakni, rendbe tenni. Az is tudvalevő, hogy jelenleg az önkormányzat arra nem képes, hogy a saját lépcsőházában a burkolatot rendesen letetesse, ( azt ne kelljen felszedni és újra rakatni mint az most történik) egy gépjárművet nem képes előnyösen megvásárolni.

A polgármester a frakciója ellenkezését látva  hirtelen  odarendelte a BVSC igazgatóját, aki szóban válaszolgatott, csak úgy repkedtek a milliók, de egy 4 oldalas papír nem volt. No én ezek miatt a megválaszolatlan kérdések miatt tartózkodtam én, és ezek szerint a kérdésekre kapott válaszokat mások sem találták meggyőzőnek.

A jóindulat bennem megvolt, hisz én javasoltam vegyük le napirendről, készüljenek el a kért anyagok, számítások, és ezután hozzuk vissza, hogy felelősen dönthessünk. Mindhiába. Pedig a képviselői a frakció ülésen tisztán megmondták, hogy ebben a formában nem tudják támogatni. Az erőszakosság pofára esést szül, - immár nem először.

Végezetül elmondom, a területhez érzelmileg kötődöm, hiszen az Amerikai út végén felnőve, a családommal nyarak nagy részét a BVSC strandján töltöttük, az óriásnyárfák tövében aludtam pokrócba csavarva,  a nagyapám kezében a lejtős betonmedencében tanultam meg úszni, majd kamaszkoromban  a BVSC vívószakosztályába jártam, Gerevich Aladár keze alá. Mindezzel azt is akarom mondani, hogy nem a Baktalórántházán felnőtt polgármesternek kéne nekem elmondania, mit jelent a zuglóiaknak, a zuglói gyerekeknek a BVSC. Kicsit nagyobb önmérsékletet, kevesebb demagógiát, ha a zuglóiak nevében kérhetem.

6 komment

Eszetlenül, erőből - harmadik évad

2013.02.28. 06:25 varnai

Eszetlenül erőből – valamikor két és fél évvel ez előtt pont ezzel az alcímmel írtam az egyik első blogposztom. Nos azóta szinte semmi nem változott. A polgármester pont ugyanúgy vezeti a kerületet és a testületi üléseket is. Ő láthatólag semmit nem tanult a rengeteg kudarcból, pofonból, amibe két év alatt beleszaladt. A kormánypárti képviselők ma már kissé kritikusabbak, legalábbis páran közülük Zugló hosszútávú érdekeit akár a saját egzisztenciális érdeküknél is fontosabbnak tartják, (erre tettek esküt annó, ezzel együtt elismerés) és hát azt is felismerték, hogy végső soron az ő bőrükre megy a játék, ezért ha igazán fajsúlyos dologról van szó ma már felvállalják, - mint a nap legfontosabb döntése a BVSC  átvétel elutasítása is mutatja - a nyílt konfrontációt, egy előterjesztés leszavazását is. Azaz nagy bátran halaszthatatlan dolguk akad, vagy tartózkodnak.

A nap elején külön testületi ülés keretében elfogadták a 2013-as költségvetést. A kormánypártiak ellenkezése abban merült ki, hogy két bizottságban nem szavaztak, ezért a Humán és az Ügyrendi bizottság nem támogatta a költségvetést. A költségvetés számai a tavalyihoz képest gyökeresen megváltoztak, hiszen  kikerült számos funkció, majd 100 fővel csökkent a hivatali létszám, kikerült a tanárok milliárdos bére is.

Pelyva úr (MSzP) hosszan ecsetelte, hogy ez az államosítás, központosítás tulajdonképp a tanácsrendszerhez való visszatérést, az önkormányzatiság felszámolását jelenti. Ha valaki hát ő, mint az utolsó tanácselnök tudja miről beszél. A „vitát” a kormánypártiak néma csendben ülték végig, - Pelyva úr és én szóltunk hozzá csak – azaz Harrach Péter mint koalíciós partner jelezte, hogy majd a lakossági kéréseket becsatornázva később úgyis módosítják.

A többségnek láthatóan fogalma sem volt róla, miről is van épp szó. Kovács Balázs a tabletjét nézegette, Bátki és Bihary urak elmerültek a mobiltelefonjukban (milyen hasznos tud lenni a közpénzen vett okostelefon) Rátonyi kisasszony Gyügyei úrral nevetgélt, mivel nem volt épp megszerezhető önkormányzati állás, titulus, pénz, ezért hidegen hagyta őket a testületi ülés. Egyben itt szeretnék gratulálni Flóra kisasszonynak az immár két és fél éve tartó némasághoz, van abban valami báj, hogy eddig több mint harminc testületi ülés ezres nagyságrendű előterjesztése között nem volt olyan téma, ami érdeklődését felkeltette volna, amit hozzászólásra érdemesnek tartott volna.kepviselotestulet.jpg

A költségvetés legabszurdabb száma a 3.8 milliárdos ingatlan eladás sora. Mint írták tavaly is ennyit terveztek, naná és tavaly is 5% alatt sikerült ezt teljesíteni. Semmi ok nincs azt gondolni, hogy idén erre több esély van és én nem is gondolnám, hogy a kerület még megmaradt csekélyke ingatlan vagyonát most kéne eladni. A baj az, hogy a felújítások, beruházások alapjaként ezen eladások bevétele van megnevezve.

Az abszurdabb tételek még a kerületi médiára szánt közel 150 millió, különösen ha szembe állítjuk a civilek támogatására betervezett 10 millióval. Az is fura, hogy miközben van immár sport Kft-énk, (újra tud tanácsadóként számlázni Rátonyi papa a havonta több százezret tanácsokért)  eközben a polgármesteri kabinetnek szintén lesz egy 22 milliós sport nevű „házikasszája”.

A költségvetésben több paragrafus taglalja, hogy a képviselő testület a polgármesterre ruházza át a sorok közti korlátlan átcsoportosítás jogát, tehát mint ez az elmúlt két évben bebizonyosodott teljesen mindegy mi van a költségvetésben. E pontokat, tekintettel az eddigi működésre most már a fidesz-KDNP-s képviselők is ki akarták venni, de a polgi ígéretet tett rá, sőt a saját frakciójának állítólag írásba is adta, hogy minden tételt előzetesen be fog hozni a testület elé. Persze mindezen meccseket a zárt frakcióülésen és nem testületin játszák le. No, hiszem, ha látom! Sőt, hogy én is évértékeléseken most oly divatos újabb népi fordulattal éljek, „aki eztet elhiszi, szamarabb a lónál”. A polgármester úr mint előterjesztő, ha akarta volna simán kivehette volna a rendeletből e paragrafusokat. A testületin felhívtam az ígéret és a paragrafusok közti ellentmondásra a figyelmét, javasoltam, most mint előterjesztő változtasson, persze nem tette.  Szóval a kis naívaknak újra kiszúrták a szemét egy ígérettel.jobbik_papcsakplakat.jpg

A költségvetést végül a Jobbikos képviselő vitéz Markó ellenzéki szavazatával megtámogatva elfogadták. Jó tett helyébe Horthy szobrot várj. A költségvetést meg majd úgyis módosítják utólag, negyedévente milliárdokkal, mint eddig.

Ezután fél órás frakció szünetre vonultak vissza a Fidesz-KDNP-s hölgyek/urak, mely két óránál tovább tartott. Két órán át várt rájuk ellenzéki képviselő, ücsörgött, téblábolt, (kávézott a Rátonyi Flóra férje által üzemeltetett büfében) nem tudta a munkáját végezni tucatnyi osztály és csoportvezető, mert ők a frakció ülés helyett a testületi ülést megakasztva, mások idejét semmibe véve vitatkoznak. Bunkóság, melyet majd minden alkalommal minden kérés, figyelmeztetés ellenére újra és újra megtesznek. Délben visszajöttek, majd a polgármester egytől kettőig ebédszünetet rendelt el. Ami jár, az jár. Neki nem sürgős, ő akkor is keres elég pénzt, ha itt van, akkor is ha ebédel, akkor is, ha a parlamentben ül…  mások meg nem számítanak. Megszokhattuk volna már.

Délután kettőkor - a negyvenhétből a második napirendnél tartva - a BVSC terület átvételével folytattuk, ahol is menten kiderült, hogy a kétórás frakciószünetük kevés volt arra hogy megértse, vagy legalábbis tudomásul vegye a szövetségesei, a saját frakciója véleményét. De erről majd, holnap. Maradjanak velünk!

Szólj hozzá! · 1 trackback

Autót vettem a vásárban félpénzen

2013.02.26. 05:52 varnai

Az MSzP képviselője közérdekű kérdést tett fel. ( Mivel nekik a honlapjuk egy ideje kevésbé aktív, ezért, megosztom én a kerület lakosságával és csak hogy nehogy félreértés legyen, előre kijelentem, én is társadalmi munkában teszem)

 

  Úgy tűnik a kerület jelenlegi vezetése még egy Fiat Brava beszerzést sem tud úgy megoldani, hogy abban ne a kerület, mi járjunk rosszul. A kérdések rámutatnak arra is, hogy a kerületi közbeszerzésekkel szinte minden esetben komoly probléma van - tulajdonképp már a kiírásnál eldőlnek. A jelenlegi szabályozás szerint a feltételeket a polgármester határozza meg, a bíráló bizottságot ő nevezi ki, (nem is tudjuk kik ezek a személyek) majd a polgármester dönt egyszemélyben. Az eredmény mindezek után boritékolható.

A  kerületi és a vezetők gépjárműveinek vándorlása, eltűnései, felbukkanásai, cseréi akár cseppben a tenger tükrözik  a  magyarországi "elit" gondolkodását, morális korlátjait, azaz korlátlanságát és zuglói önkormányzat / uradalom működését.   Mit keres például a polgármester autója egy kerületi fővállalkozónál, ( miért nem szerepel a merdzsó a vagyonnyilatkozatban) vagy hogy került  a jegyző autója  szintén a Rácz Kelet Pest közreműködésével, rendszámcserével a Kerületőrséghez, majd vissza?   Bizony, ezek mind a XXI. század, de legalábbis Zugló nagy talányai.

Tisztelt Polgármester Úr!
 
Az elmúlt év november 29.-i képviselő testületi ülésen a közbeszerzésekről szóló tájékoz-tató szerint három darab gépjármű beszerzésére került sor. 

Az eljárás körülményeinek tisztázására irányuló kérdéseimre adott válasza, és a megküldött dokumentációk ismeretében megállapítható, hogy az eljárás során született döntési javaslatok sajnos nem egyértelműen a kerület javát szolgálják.
Érthetetlen például, hogy egy több fordulós tárgyalásos eljárás résztvevőinek a hiánypótlásra biztosított határidő kevesebb mint két nap. A Kbt. ugyan nem határozza meg a hiánypótlásra nyújtható határidőt, de a Közbeszerzések Tanácsa a hiánypótlás alkalmazásáról szóló ajánlásában a következőkre hívja fel a figyelmet: "..valamennyi ajánlattevő számára reálisan lehetővé tegye a hiánypótlási felhívásban foglaltak teljesítését.." hiszen "..a hiánypótlás intézményének célja, hogy a törvény által megengedett körben orvosolható hiányosságok kiküszöbölésével növelje az érvényes ajánlatok számát, hozzájárulva ezáltal az ajánlattevők közötti valódi verseny kialakulásához..".

A megküldött dokumentációból az nem derül ki, hogy konkrétan mi az érvénytelenség oka, de elgondolkodtató, hogy a Kbt. 98§ (2) és (3) bekezdése szerint miért nem került sor a hiánypótlás felhívása mellett a tárgyalások lefolytatására, főleg akkor, ha a hiánypótlásra kért ajánlattevők mulasztása esetén a bíráló bizottság egyetlen érvényes ajánlat elfogadására tehet javaslatot.
Így az sem meglepő, hogy az egyetlen érvényes ajánlattevő a tárgyalás során nem tett kedvezőbb ajánlatot annak ellenére, hogy az érintett autótípus importőre, a Fiat Magyarország 2012. július 17.-én közzétett hivatalos listaáránál jóval magasabb ajánlattal nyert. Konkrétan, a Rácz Kelet Pest Kft. 2db alsó-közép kategóriás személygépkocsi esetén 4.488e forintos bruttó ajánlatot tett gépkocsinként, összesen 8.977e forint értékben. Ennek megfelelő típus listaára az importőr ajánlatában 3.740e autónként, összesen 7.480e forint. Az egyterű esetén a nyertes ajánlat 8.961e bruttó, míg az importőr 8.190e forintért kínál, a tárgyalás lefolytatásakor is érvényes áron.

Mindennek tükrében jogosan merül fel a kérdés, hogy;
-   mi alapján és ki döntött a meghívott ajánlattevők személyéről?
-   Ki a felelős azért, hogy az egyetlen érvényes de előnytelen, kirívóan magas ajánlat ellenére az 
    eredmény kihirdetésre és a szerződés aláírásra került?
-   A tények ismeretében milyen intézkedések várhatóak az eljárással összefüggésben?

 
Az ügyben foglalt álláspontját és válaszát várva tisztelettel:
 
 
Kovács Csincsák László
Önkormányzati képviselő

Szólj hozzá!

Címkék: Címkék

süti beállítások módosítása