24-én vasárnap ismét határozatképtelen volt a zuglói Képviselő Testület. A HVG is írt róla. http://hvg.hu/itthon/20110726_telek_visszavasarlasi_mizeria_Zugloban
A képviselők egy része nyaral, más része feltehetőleg nem akar egy olyan döntés meghozásában részt venni, felelősséget vállalni, amibe egy csöppet sem vonták be. (a területért felelős alpolgármester Kovács Balázs jellemző módon az elmúlt félévben többször egyeztetett a beruházóval, de a képviselőkkel egyszer sem.) Egy 2009-es cikket olvasva erős dejavu érzésünk lehet.
Pedig a telek egy részét bizony vissza kéne venni - az ár alkú kérdése - és köztérré, parkká alakítani. Lehetőleg a Településrendezési szerződésbe belevéve, a vállalkozó által finanszírozva, kiviteleztetve. A telek egészét semmi értelme visszavenni, pénzünk nincs rá, a mostani ingatlan piaci árakon még ennyiét sem lenne értékesíthető.
Persze a Bosnyák térről, a főváros egyik jelentős csomópontjáról, közteréről nem lehet a főváros bevonása, aktív részvétele nélkül dönteni. Mindazonáltal az is látható, hogy a főváros még a saját terei kapcsán sem nagyon döntésképes. (Vagy ha igen, abban nincs köszönet.) http://budapest.lehetmas.hu/hirek/814/uj-foteret-budapestnek-mi-lesz-budapest-egyik-legertekesebb-telkenek-sorsa/
Berlinben most majd minden nap átsétálok az Alexander Platzon. A 4 hektáros teret megtöltik a gyalogosok,a bringások, a sétálók. És a tér kövezetén egyszercsak simán keresztbe megy egy villamos. A gyalogosok szétnyilnak, majd a villamos után újra összezáródik a forgatag. A teret nem a pláza tölti ki, - mint itt azt szeretné a beruházó, -hanem a boltok körülveszik a teret. Az autók, buszok a szegélyező utcákon haladnak. A metró a tér alatt halad el, az S Bahn fölül keresztez.
Itt, a Berlint körbefonó, abból kivezető S-Bahnt nézve látni csak, hogy a Budapesti vasútvonalak, a HÉV mennyire nincsenek kihasználva. A Zuglói vasútállomás 6-8 perc a Nyugatitól, de kinek jutna eszébe a Nyugatiba bemenni, megkeresni melyik vonat megy errefelé? Ugyanilyen módon pillanatok alatt elérhető Kőbánya, a Déli és az Északi összekötő híd felé a Soroksári út, Kelenföld, és Óbuda. MA már a reptérre menve a vasútat használjuk, - autóval 20 perc alatt tán még éjszaka sem lehet kiérni - de vigyázni kell, az mert a vasút csak a Ferihegy 1-nél áll meg.
De a Zugló Vasútállomás csak lépcsőkön át közelíthető meg, és a vonatra a bőröndöt feltenni kész erőművész- felszállni meg akrobata mutatvány. (Az állomás külsejét már nem is minősítem) Nem hinném, hogy a peron megemelése, netán egy lift akkora költség lenne. A kevesebb, mint tucatnyi fővárosi vasútállomás rendbetétele nem lehet egetrengető költség, (EU-s források vannak) viszont nagyságrendileg javíthatná a főváros közlekedési hálózatát.
A Bosnyák téret sem lehet igazából megtervezni anélkül, hogy tudnánk, lesz-e metró, vagy az feljön-e a felszinre, netán villamos lesz végig a Rákóczi úton, esetleg marad a 7-es buszkaraván?
A határozatképtelenség mellyel a kerületi képviselők élnek, mert egy olyan döntéshez kérik szavazatukat, amelybe nem vonták be őket, az egész fővárosi döntéshozatalra jellemző. Az elmúlt húsz évre. A város a beruházók akarata, érdekérvényesítő képessége mentén változik, és nem a lakosságot bevonó, hosszútávú szempontokat figyelembe vevő, és korszerű elképzelésekkel rendelkező várostervezők ötletei alapján fejlődik. A hiányzó várostervezés - politikai akarat és elképzelés - nemcsak az elmúlt húsz évre volt jellemző, most legalább annyira hiányzik. A főváros tereinek átnevezgetése, zászlajának átszabása, és Zugló címerének farigcsálása klasszikus pótcselekvések. Ezzel töltik az időt és költik a pénzt. Az eltelt háromnegyed évben sajnos kiderült nagy stratégiai dolgokban, városfejlesztésben nincs ötletük, elképzelésük. Pedig évek óta hatalomra készülnek... Andrássy és Baross Gábor hol vagytok?