A Clinton adminisztráció vége felé, amikor valami kínos szövetségi botrány kezdett kibontakozni, már csak annyit mondak "it smells like Clinton". Hát, így vagyunk mi is itt Zuglóban. Mert sajnos már nincs olyan hét, hogy ne lenne valami kínos ügy a kerületben. It smells like Papcsák. Botránykerületté váltunk.
Vasárnap esti cikk az Indexen:
http://index.hu/belfold/2011/12/04/misztikus_telepatia_pecs_es_zuglo_kozott/
A cikk megjelenése után bátor polgármesterünk elérhetetlen lett. Kétségkívül, hajléktalan kunyhókat könnyebb eldózeroltatni, mint kiállni az újságírók elé, és próbálni megmagyarázni a megmagyarázhatatlant.
A botrány kipattanása után nemcsak a polgármester lett elérhetetlen, de kikapcsolták az önkormányzat honlapját is. A zuglo,hu weblap NOT FUND.
Mára már külső szem előtt is tagadhatatlan a zuglói önkormányzatban InTERNAL ERROR van, a belseje megromlott, és a gépezet recsegve-ropogva megállt. Idáig juttatták egy év alatt a Budapest Székesfőváros, XIV. kerület Zuglót, átnevezésestül, új címerestűl, külsős alpolgármesterestül, tanácsadóstul, új jegyzőstül, egész emeletet betöltő kabinetirodástul. Ennyire futja: ha gáz van elbújnak, kikapcsolják a honlapot.
Nem csodálnám, ha az épületre a vesztegzár táblát is kitették volna, és a frissen megszerzett íróasztalok és megbízási szerződések mögé elbarikádozva magukat kiabálják: Nem ér a nevünk.
Addig is, míg a SZeretjükZuglót klán tagjai előbújnak rejtekhelyeikről, újra szeretni kezdik Zuglót, (vagy legalábbis annak pénzét) és kitalálják mit fognak mondani, alul befolyatom az inkriminált zuglói/pécsi kétszer kifizetett költségvetési koncepciót.
A misztikus telepátia feltehető oka a közös nevező: a közös könyvvizsgáló cég, a CC Audit.
Pécsen már feltűnt a sajtónak a könyvvizsgálás különösen drága módja: http://www.pecsistop.hu/articles/article.php?id=965262
A Fogarasi út 58 alatti cég prezentálta Zugló gazdasági átvilágítását is, majd nem sokkal késöbb megkapta a kerületi könyvizsgálói munkát. A cég végzi a főváros cégeinek könyvvizsgálatát, továbbá több kerületét is. Persze nem mindig saját néven. Papcsák hajléktalanügyi cimborája Kocsis Máté uradalmában, a VIII. kerületben például Józsefvárosi Közösségi Házak Nonprofit kft néven, de ők auditálják magát a józsefvárosi költségvetést is. Bejegyezve valószínűleg egy zuglói magánlakásba vanak, ahol a tagjaik laknak: )
5. A cég székhelye
5/1. 1148 Budapest, Fogarasi út 58. sz.
7. A cég fióktelepe(i)
7/1. HU-7621 Pécs, Megye utca 7/1. fszt. 1.
Tagjai:
1/17. Papp Lajos (an.: Bokor Margit)
3231 Gyöngyössolymos, Fecske u 75.
1/18. Hirsch László (an.: Völgyi Róza)
1148 Budapest, Fogarasi út 58.
1/19. dr.Szebellédi István (an.: Mikó Erzsébet)
1148 Budapest, Fogarasi út 58.
A társaság irányítását biztosító befolyásolás mértéke: többségi.
1/22. Csabai Gergely (an.: Hirsch Róza Jusztina)
1148 Budapest, Fogarasi út 58.
1/23. Dr. Tasnádi Márta Éva (an.: Szikszai Éva)
1147 Budapest, Fűrész utca 23.
Nem mellesleg az auditjait egy olyan telefonszámról küldi, amely a tudakozó szerint a CCA Adó és Pénzügyi Tanácsadó, Menedzser Zrt.-hez tartozik.
A mai nap folyamán írásban feltett kérdéseim a zuglói jegyzőhöz:
Ki készítette a Zugló 2012-es költségvetési koncepcióját?
Kinek a feladata ez a törvény szerint?
Ki készítette ezt az elmúlt években?
Ha külsős cég készítette, akkor azt ki bízta meg?
Mekkora összegért?
Mondanom sem kell a költségvetési koncepciót a polgármesteri hivatal dolga elkészíteni. A feledat a jegyzőé, (mint a fidesz elnöki kabinet tagja biztos sok ilyet csiált már) de a Pénzügyi Osztály bizonyára, ahogy eddig is sikerrel elboldogult volna vele, tehát külsős cégre igazán nem volt ok. A hivatalos könyvizsgáló cég a költségvetés készítésébe nem bevonható, hisz nekik az utólagos ellenőrzés a feladatuk. A saját munkájukat meg hát csak nem ellenőrizhetik?
Az hogy a költségvetéssel nem ment minden simán mutatja az is, hogy a Pénzügyi Osztályvezetőt a héten felmentették a munkaköréből.
A kétszersült koncepció elmélete és a zuglói pénzköltés gyakorlatának ellentmondásaiba most nem mennék bele. Takarékosság, és feéelős gazdálkodás meg ilyenek...hahaha. Ami a koncepcióból számunkra árulkodó és fontos: a zuglói anyagban nem hivatkoznak az adósságra, mert Zuglót még csak most akarják eladósítani. Ezért kérek mindenkit, aki úgy érzi a kötvény kibocsátás hosszútávon árt Zuglónak az írja ezt meg képviselőjének, illetve jöjjön el a dec. 15-i testületi ülésre is ahol a kötvényről dönteni fognak.
Budapest Főváros XIV. Kerület Zugló Önkormányzata
Polgármestere Szám: 123-...../2011.
Nyilvános ülésen tárgyalandó
_________________________________________________________________________
.... számú napirend
a Képviselő-testület 2011. december 15-i ülésére
Tárgy: Budapest Főváros XIV. Kerület Zugló Önkormányzatának 2012. évi költségvetési koncepciója
Tisztelt Képviselő-testület!
I. Előzmények
Az Államháztartásról szóló 1992. évi XXXVIII. törvény 70. §-a alapján a jegyző által elkészített, a következő évre vonatkozó költségvetési koncepciót a Polgármester, november 30-ig benyújtja a Képviselő-testületnek.
A helyi önkormányzatoknak a költségvetési koncepciót – az államháztartás működési rendjéről szóló 292/2009. (XII. 19.) Korm. rendelet 35. § (1) bekezdése értelmében – a helyben képződő bevételek, valamint az ismert kötelezettségek figyelembe vételével kell összeállítani.
A jogszabályok szigorúan ennyit határoznak meg a költségvetési koncepció elkészítéséről. E kötelezettséget – és egyben lehetőséget – kihasználva 2012. évre új szemléletű költségvetés összeállításába kezdtünk, amelynek első lépése Zugló 2012. évi költségvetési koncepciója.
Az új szemlélet kialakítására több ok is késztetett bennünket. (1) Az európai pénzügyi-gazdasági válság önkormányzatokat is elérő hatásaira való felkészülés, (2) Magyarország újjászervezésének ma is zajló folyamata, (3) egy hatékonyabb működés megvalósítása, vagyis a közforintokkal való felelős gazdálkodás.
A jogszabályi előírásoknak megfelelően Budapest főváros XIV. kerület Zugló Önkormányzatának 2012. évi költségvetési koncepcióját a Tisztelt Képviselők felé az alábbiak szerint terjesztem elő, egyben felkérem valamennyiüket az együttműködésre, a közös felelősségvállalásra Zugló város és polgárainak biztonsága érdekében.
Bízom abban, hogy nemcsak szerkezetében, szemléletében, hanem tartalmában és támogatottságában is új, példaadó költségvetési koncepciót alkothatunk.
II. Bizottsági vélemények
_________________________________________________________________________
A tájékoztatót valamennyi bizottság megtárgyalja. A bizottsági véleményeket az elnökök a képviselő-testületi ülésen ismertetik.
III. Határozati javaslat
_________________________________________________________________________
Budapest főváros XIV. kerület Zugló Önkormányzatának Képviselő-testülete
1.) A részletes tervező munka alapjául elfogadja az államháztartás működési rendjéről szóló 292/2009.(XII. 19.) Kormányrendelet alapján elkészített, az államháztartásról szóló 1992. évi XXXVIII. tv. 70. §-a alapján „Közforintok és biztonság” címen benyújtott 2012. évi költségvetési koncepciót (1. számú melléklet).
2.) Felkéri a polgármester útján a jegyzőt, hogy az államháztartásról szóló 1992. évi XXXVIII. tv. 71. § (1) bekezdésének, továbbá a helyi önkormányzatok és szerveik, a köztársasági megbízottak, valamint egyes centrális alárendeltségű szervek feladat- és hatásköreiről szóló 1991. évi XX. tv. 140. § (1) bekezdése a) pontjának előírása szerint készítse el a 2012. évi költségvetési rendelet tervezetét, illetve az ahhoz kapcsolódó, azt megalapozó rendeletek tervezetét.
3.) Felkéri a polgármestert, hogy a jegyző által készített költségvetési rendelet-tervezetet az államháztartásról szóló 1992. évi XXXVIII. tv. 71. § (1) bekezdése rendelkezéseinek megfelelően nyújtsa be a Képviselő-testületnek elfogadásra.
4.) A 2012. évi költségvetés tervezésénél kiemelt célkitűzéseinek tekinti az intézményhálózat racionális feladatfinanszírozásának megvalósítását, a kötelező feladatok prioritását és a nem kötelező feladatok finanszírozásának visszafogását.
5.) A 2012. évi költségvetés tervezésénél célkitűzésnek tekinti továbbá a Zuglói Önkormányzat kiadási struktúrájának átalakítását oly módon, hogy a fejlesztési és működési kiadások mindenkor igazodjanak az elérhető források nagyságához és az elfogadott gazdasági- és városfejlesztési stratégiához.
6.) Felkéri a bizottságokat, hogy a költségvetési koncepció alapján folyamatában segítsék az Önkormányzat költségvetésének tervezését és megalapozott takarékos gazdálkodását.
7.) Az adópolitika kialakításánál különös figyelmet kell fordítani az önkormányzat gazdasági, ökológiai és társadalmi céljainak megvalósítására, valamint az adófizetés ellenőrzésére.
Felelős: dr. Papcsák Ferenc polgármester
Határidő: 2012. február 15.
A határozathozatal a helyi önkormányzatokról szóló 1990. évi LXV. törvény 14. § (1) bekezdése értelmében egyszerű szótöbbséget igényel.
Budapest, 2011. november 30.
Dr. Papcsák Ferenc
polgármester
Mellékletek felsorolása:
1. sz. melléklet Budapest főváros XIV. kerület Zugló Önkormányzatának 2012. évi költségvetési koncepciója
1. sz. melléklet
Közforintok és biztonság
Budapest Főváros XIV. kerület
Zugló ÖnkormányzatA
2012. ÉVI KÖLTSÉGVETÉSI KONCEPCIÓJA
Dr. Papcsák Ferenc
polgármester
Budapest, 2011. november 30.
Költségvetési irányelvek
Előzmények
Évekkel ezelőtt itt, Közép-Európában irigykedve figyeltük a „világ szerencsésebb” népeit, akiknek a szabadság mellett megadatott a szociális biztonság és a jólét is. Alighanem kevesen gondolták, gondoltuk volna, hogy két évtized leforgása alatt a szabadságot már alig tekintjük értéknek, az áhított jólétet el nem értük, sőt, a szociális biztonság is egyre távolabb kerül a mai kor emberétől.
A globális méretű pénzügyi-gazdasági válság hatása olyan erővel csapott le a világra, mint a Japán partjainál megtapasztalt cunami. Szerencsére ez esetben nem a tenger vagy a föld felszíne hullámzik, hanem a pénzügyi világ, de ez is éppen elég családok ezreinek – s most csak a zuglóiakra gondolok – polgárok tízezrei életének megkeserítéséhez.
Magyarország – ebben a szinte lehetetlen helyzetben, polgárainak döntése alapján – hozzákezdett az ország megújításához. Hozzákezdett, mert nem elszenvedni kívánja a válságot, nem túlélni csupán, hanem győztesként túllépni a válság időszakán, elhagyni a válságos zónát. Nemcsak azért akarunk győzni, mert a győzelem érzése jó, hanem mert tartozunk azzal az utánunk következőknek, hogy rendezett, a siker lehetőségét magában rejtő országot és várost adunk át majd számukra.
De van más oka is, amiért át kell szerveznünk Magyarországot. Olyan örökséget vettünk át az elődöktől, amely mázsás kőként húz vagy húzna lefelé bennünket, ha nem szabadulnánk meg a terhektől.
Zugló olyan, mint az ország kicsiben – mondtuk többször is. Joggal és okkal, hiszen a hibás gazdaságpolitika, az „elguruló” közforintok, az elavult, túlfejlesztett és ósdi szerkezet éppúgy nyomasztott bennünket, mint az egész országot.
S hogy most – e költségvetési koncepcióval is – Zugló egyik éllovasa kíván lenni a változtatásnak, szinte kötelezettségünk. A zuglóiak a változás mellett döntöttek, s nekünk e változást véghezvinni immár nem lehetőség, hanem sokkal több annál.
Irányok és alapvetések
Zugló 2012. évi költségvetésének tervezésekor két alapvető irány meghatározását tartjuk fontosnak. A két alapvető irány meghatározza, hogy (1) a közforintokat a zuglóiak szempontjai alapján kell felhasználni, (2) nem terjeszkedhetünk túl a város pénzügyi-gazdasági lehetőségein, (3) fegyelmezett és gondos gazdaként kell irányítanunk a város működését, (4) az egyéni vagy csoport szempontok helyett a közösség egészének szempontjait kell szem előtt tartanunk.
A 2012. évi költségvetési koncepció két alapvető iránya a közforintok teljes körű számbavételét és elköltését, valamint az ezen alapuló biztonság megteremtését jelenti.
A Közforint
A közforint új fogalomként történő bevezetése a költségvetési tervezésbe olyan elem, amelynek segítségével számba vehetjük a város pénzügyi lehetőségeit, de egyúttal beillesztjük gazdálkodásunkba a természetbeni juttatásokat, támogatásokat, továbbá beszámítjuk a vagyongazdálkodásból származó hasznokat és veszteségeket is.
A közforint azt jelenti, hogy mindennek értéke van, és ezen értékek meghatározása feladata Zugló képviselő-testületének, ezen értékek ki- és felosztása a város polgárai, szervezetei, civil egyesületei vagy gazdálkodói részére mind része a város költségvetésének.
A közforint ebből fakadóan azt is jelenti, hogy semmi sincs „ingyen”. Az ingyen ételért is fizet a közösség. Az „ingyen” helyiség biztosításáért is, amelyet pl. egy civil szervezetnek ad a város, a közösség egésze vállal kötelezettséget.
Vagyis annak az elvnek a bevezetése is a közforint része, hogy minden a közösségé, továbbá semmi sem jár senkinek mindaddig, amíg a közösség a forintjai elosztásában nem hoz döntést. Esetünkben ez azt jelenti, hogy első lépésben a polgárok, majd a képviselő-testület , illetve bizottságai, tisztségviselői vállalják a közforintokat érintő döntések meghozatalát.
Korábban ez nem így volt. A tengernyi „determináció” abba a helyzetbe terelte a forintok elköltéséről szóló döntéseket, mintha valakinek gúzsba kötve kellett volna táncolnia. Tudjuk, ez lehetetlen vállalkozás.
A 2012. évben még akkor is ragaszkodnunk kell saját döntéseink meghozatalához, ha tudjuk, vannak kötelezettségeink, vannak előzményei majdani gazdálkodásunknak.
Zugló erős város, erős közösséggel, erős akarattal, erős elhatározásokkal. Ezt az erőt érvényesítenünk kell gazdálkodásunkban, döntéseink során és a mindennapok történéseinek alakításakor is.
A Biztonság
Költségvetési koncepciónk másik pillére a biztonság.
E szót sokféle értelemben használja nyelvünk. Értelmi és érzelmi kategóriákat tartalmaz maga a szó, s a belőle alkotott szószerkezetek is hol az értelmi, hol az érzelmi oldalt domborítják ki. A teljesség igénye nélkül vegyük számba, mit jelent a gazdálkodás, a város működtetése szempontjából a biztonság?
A biztonság a jövő lehetőségeinek megőrzését jelenti. De jelenti azt is, hogy Zugló polgárainak van hová fordulniuk, számíthatnak városukra, közösségükre, ha átmenetileg bajba kerülnek. A biztonság a szolgáltatások, a közszolgáltatások biztonságát is jelenti.
A biztonság jelenti a közbiztonságot is, melyre mindannyian érzékenyek vagyunk, de leginkább gyermekeink és idős polgártársaink igénylik fokozottan meglétét.
A biztonság kiszámíthatóságot, tervezhetőséget is jelent, vagyis bölcs előrelátást, ésszerűen meghozott döntéseket, nem pedig kapkodást.
A biztonság jelent nyugalmat is. Nyugalmat a közszférában dolgozóknak, pedagógusoknak, orvosoknak, szociális munkásoknak, dajkáknak, közművelőknek és közfoglalkoztatottaknak egyaránt. Nyugalmat, amely nélkülözhetetlen ahhoz, hogy munkájukat a lehető és elvárható legmagasabb színvonalon végezzék éppen a köz érdekében.
És a biztonság fontos a döntéshozóknak, Önöknek Tisztelt Képviselők, a bizottságoknak, képviselő-testületnek, cégvezetőknek is. Fontos, hogy információk birtokában hozhassák meg döntéseiket. Ezért vizsgáljuk át részletesen a teljes önkormányzati gazdálkodási rendszert.
Célok
Zugló jövő évi költségvetési koncepciójának megalkotásához, a törekvések, az elképzelések és az élhetőbb megoldások megfogalmazásához alapvetően figyelemmel kell lennünk a közigazgatás, a közszolgáltatási rendszer megújítására. Ezek a viszonyok figyelemigényük mellett kedvező alkalmat kell, hogy kínáljanak, a szemléletbeli változásokra, mert oly módon kívánunk a várható változások elé állni, hogy nem csupán a túlélés a célunk, hanem az ésszerű, hatékony, és újszerű gondolkodással, valamint a gyors reagálással eredményeket akarunk elérni.
Budapest Főváros XIV. kerület Zugló Önkormányzata a 2012. évi költségvetési koncepciója új célokat fogalmaz meg:
ü meg kívánjuk őrizni az anyagi lehetőségek mértékéig a közszolgáltatási rendszer nagyságát és színvonalát,
ü még lemondások árán is meg kell őrizzük a város pénzügyi stabilitását,
ü a gazdálkodási gyakorlatban érvényesíteni kívánjuk a „közforintokkal” való feladatellátás legracionálisabb és célratörő megoldásait,
ü gazdaságfejlődési pályák támogatását indítjuk el a minél jobb bázispozíciók elérése érdekében.
Hiszünk abban, hogy jó úton haladunk, és a közjóért cselekszünk. Nem feledkezünk meg arról, hogy életünk nagymértékben függ a zuglói közösség minden egyes tagjának lététől, de hiszünk abban is, hogy városunk polgárai olyan közösséget alkotnak, amely képes bölcsen gondolkodni, örülni a kapott javaknak, és megérteni az áldozatok árán hozott erőfeszítéseinket is.
Értékek megőrzése
Az önkormányzati és a nagy ellátórendszerek (a közoktatás, az egészségügy, a szociális ellátás) átszervezéséhez kapcsolódó jogszabálytervezetek még nem ismertek. Tudni kell azt, hogy elképzelések figyelembe vételével alapjaiban változik meg az önkormányzat kötelező feladat-ellátási kötelezettsége és az ehhez kapcsolódó finanszírozás rendszer, a bevételek, valamint a kiadások szerkezete és aránya. A változásokra való felkészülésen túl, úgy reméljük, a majdani paragrafusokban rejlő lehetőségeket megújuló városunk képes lesz kihasználni.
A megszerzett értékeink feletti őrködést, a fenntartható, de szigorú működtetést, Zugló dinamizmusának gazdaságfejlesztés általi generálását célozzuk meg, úgy, hogy olyan alapvető irányokat határozunk meg, amelyek szigorúan megteremtik a szükséges rendet, de utat nyitnak az élénkségében, nem csökkenő működés és fejlesztés megvalósítása előtt.
Zugló anyagi helyzete és likviditása az óvatosság, mértékletesség elve által vezérelt szigorú és fegyelmezett gazdálkodási irányokat kíván meg a koncepció összeállítása során is.
Makrogazdasági várakozások,
a helyi önkormányzatok költségvetési kondíciója
A 2012.évi költségvetési koncepció rendkívül bizonytalan, az önkormányzatok számára egyre kedvezőtlenebbé váló külső környezetben készül. Az eurózónában várható növekedése 1,6 %-ról 1,1 %-ra lassul. Magyarország nem küzd válsággal, de a magas államadósság és a jelentős költségvetési deficit a költségvetés sérülékenységét okozza, és ez fegyelmezett gazdálkodást, és jelentős tartalékképzést követel meg.
A Magyar Köztársaság 2012.évi költségvetésének törvénytervezete 4,2 %-os inflációval, és 1,5 % gazdasági növekedéssel számol.
A Kormány gazdaságpolitikájának középpontjában a gazdasági növekedés beindítása és a foglalkoztatás mutatóinak javítása áll, a költségvetés stabilitásának megtartása mellett. A helyi önkormányzatok kötelező és önként vállalt feladatait 2012-re jelentősen átalakítják a már benyújtott, illetve a Kormány által elfogadott, és ezt követően benyújtandó sarkalatos törvények. A Széll Kálmán Terv tartalmazza az állam oktatásban történő nagyobb szerepvállalását, valamint a bürokrácia csökkentését, de ezek konkrét jogi szabályozása még nem került elfogadásra. A Terv szerint a közoktatás új szabályait 2011 szeptemberéig kellett volna elfogadni. A költségvetési koncepció készítésekor még nem ismert a 2012. évi költségvetési törvényjavaslat IX. Helyi önkormányzatok támogatása és helyben maradó személyi jövedelemadó fejezetét alapvetően érintő, a közfeladat ellátását szabályozó új sarkalatos törvények tervezete, továbbá a szakmai törvények módosítása. Az önkormányzati forrásszabályozás jelenlegi rendszerének jelentős – feladatfinanszírozáshoz