Pár napja kértem a Városliget Ingatlanfejlesztő Zrt-t, hogy az általuk üzemeltetett, brutálisan balesetveszélyes városligeti focipályákat tegyék rendbe. Dicséretesen gyorsan reagáltak, bár azt nem értem, hogyha "tisztában voltak a sportpályák sajnálatos erodálásával" akkor miért nem tettek semmit z elmúlt négy évben, hogyhogy nem tűnt fel nekik a kiálló betonvasak? Egyre erősebb a gyanúm, hogy a Zrt., a kormány egyetlen dolgozója sem él a pesti oldalon, nem jár ki a gyerekeivel a Városligetbe.
Az itt élők, a ligetet napi szinten használók nevében mindenképp szeretnék köszönetet mondani.
Sajnos félmegoldás született: a szemkiszúróan veszélyes vasakat eltávolították, de a lyukas kapukat nem foldozták be... gondolom, a ki tudja mikor "elbontásra kerülnek" okán.
Szerintem a távoli jövőben, 4-5 év? épülő új focipályák előtt beleférne, elvárható, hogy ezeket a meglévő, közkedvelt és kihasznált pályákat is kicsit rendbe tegyék. Arra a pár évre.
Ilyen volt.
Ilyen lett. A labdák meg fényesen suhogva szállnak el a .... magosba.
A Zrt. 250 milliárdos büdzséjében nem volt 50 ezer forint, hogy a kiszedett részeket visszapótolják. Kíváncsi vagyok, ha a vezérigazgató céges autójánk elromlik az egyik kereke, csak kiszedik-é vagy ki is cserélik?
Most végre tisztességesen leflexelték a lapátkerekes gőzgép talapzatát is. Vajon ki vehette át, ki adhatta ki a fémtolvajos megoldásra a teljesítés igazolást?
A lapátkerekes gőzgép hűlt helye, immár nem fémtolvajos módon eltávolítva.
A mögötte lévő pad hiányzó háttámlájáért külön levelet kell írni?
Amúgy az a lapátkerekes gőzgép senkit nem zavart, kívül esik az építési területen, igaz néha le kellett volna festeni. A gyerekek imádták, hiányolják, most évekig valami kültelki raktárban fog rozsdásodni.
Írtó klassz lett volna, ha nem csak azt sikerül az előtte lévő táblára ráírni hogy TILOS RÁMÁSZNI, a Közlekedési Múzeum tulajdona, hanem hogy mi ez.
A Civilzugló Egyesület vagy öt éve, hogy levélben megkereste a múzeum akkori igazgatóját, felajánlva, hogy lefestjük a rozsdásodó ipari műemléket, illetve, hogy találjuk ki, hogyan lehetne, szimbolikus módon körülötte a hajdani hajót megjeleníteni, igazi infotainmenté alakítani a relikviát.
Alant befolyatom a Zrt. kommunikációs igazgatójának levelét.
Tisztelt Várnai Úr!
Köszönjük megkeresését, amelyet továbbítottam a kollégáim felé, akik rövid időn belül elhárították a sportpályán tapasztalható balesetveszélyt, amint azt a mellékelt fotók is igazolják.
Szeretnénk biztosítani arról, hogy a Városliget Zrt.-ben munkatársaimmal karöltve teljes kapacitásunkkal azon dolgozunk, hogy az elmúlt évtizedekben kialakult elhanyagolt, leromlott állapotokat a Liget Budapest Projekt megvalósításával felszámoljuk, és minden elemében megújítsuk a parkot oly módon, hogy azt modern üzemeltetési stratégiával és a karbantartás intenzitásának növelésével fenntarthatóan jó állapotban tudjuk majd megőrizni az utókor számára.
Természetesen tisztában vagyunk a városligeti sportpályák sajnálatos erodálásával, éppen ezért is kezdeményeztünk széleskörű egyeztetéseket a környékbeli iskolák képviselőivel - tekintettel arra, hogy a parkrész fő felhasználói jellemzően a környékbeli diákok -, hogy az ő javaslataik alapján már a parkfejlesztés első ütemében jó minőségű, biztonságos sportpályákat adhassunk a parkhasználóknak. Ezeket az új sportpályákat rövidesen megnyitjuk a Vakok kertje mellett, karnyújtásnyira az Ajtósi Dürer sor, Stefánia út csatlakozásától, nem messze az ön által is hivatkozott, leromlott állapotú pályáktól. Az új parkrész helyszínének kijelölése is az egyeztetések alapján történt, ami azért is kívánt megkülönböztetett figyelmet, hogy az iskolások egy tanóra keretében, rövid idő alatt elérjék, és könnyen megközelítsék az új pályákat.
A munkálatok már előrehaladott állapotban tartanak, várhatóan még az iskolakezdés előtt használatba vehető lesz a sportpark, két multifunkciós pályával, melyeket egy teljes egészében átlátható, rekortán burkolatú 200 méteres futókör ölel körül, szintidő-mérésre alkalmas egyenes szakasszal és egy távolugró homokgödörrel. Mindezek mellett a helyszínen még kültéri fitnesz eszközöket is igénybe vehetnek majd a sportolni vágyók.
Az új városligeti sportparkot természetesen bárki használhatja majd, de tanítási időben elsőbbséget élveznek a környékbeli diákok.
Ugyanakkor nem csak ezekben merülnek ki a Liget Budapest Projekt sporttal kapcsolatos fejlesztései, a parkrehabilitáció további ütemeiben a Liget déli, délkeleti része minden bizonnyal az amatőr sportolók zarándokhelyévé fog válni a jövőben. A Városliget kert- és tájépítészeti megújítását tervező Garten Stúdió elképzelései alapján itt egy két kilométer hosszú, kivilágított futókört alakítanak ki, melyek mellett a minden korosztály számára elérhető labdás csapatsportpályák és a szabadtéri edzésre alkalmas „kondi gépek” kapnak helyet. Ideális körülmények és kényelmi eszközök várják majd a látogatókat: öltözők, zuhanyzók és ivó kutak segítenek abban, hogy a sportolás valódi élmény és kikapcsolódás legyen. Az elavult, romos sportpályákat a parkrekonstrukció során ütemezetten elbontják, így a Liget Budapest Projekt elkészültével összességében több és változatosabb, modern és biztonságos sportolási lehetőségek lesznek a Városligetben.
A parkhasználók a kutyás élményparknál már ízelítőt kaphattak abból, hogy milyen minőségben képzeljük el a Városliget teljes megújítását, bízom benne, hogy ahogy a gazdik és kedvenceik is nagyon pozitívan fogadták a megújult parkrészt és szolgáltatásait, úgy az új sportpályák is nagy örömet fognak jelenteni minden parkhasználóknak.
Üdvözlettel,
Kurcz Adrienne
Kommunikációs Igazgató
A magam részéről csak azt nem értem, ha "tisztában vannak a sportpályák sajnálatos erodálásával", akkor azt miért nem javították ki az elmúlt négy évben, minden kérés, képviselői levél nélkül is?