HTML

Napirend utáni monológ

Hogy működik egy önkormányzat? Hogy születnek, és mi motiválja döntéseket egy 106 ezres kerületben, Magyarország 7. legnagyobb "városában" Zuglóban? Mint " új fiú a kupiban" friss képviselőként a Zuglói Önkormányzatban szerzett élményeimet próbálom terápiás céllal kiírni magamból. - írtam blogom indításakor 2010-ben. Ma már, 2015-ben, második ciklusomat töltve a kerület rutinosabb képviselői közé tartozom. Civilként fotós (www.varnailaszlo.hu) és TV szerkesztő vagyok, egy öt éves fiam és egy 25 éves lányom van. Születésem óta Zuglóban élek. A kisföldalatti végállomáshoz tervezett megalomán pláza ellen 2007-ben létrejött Civilzugló Egyesület (civilzuglo.hu) egyik alapítója vagyok. Az egyesület a gyakorlatban mutatja meg a "Gondolkodj globálisan, cselekedj lokálisan!" elvét. A környezetet és épített örökséget védő egyesület sikerrel akadályozta meg a túlépítést, szervezett közösségépítő Herminamezei Napokat és védi Zugló kertvárosi jellegét. Kérlek lájkolj minket a Facebookon! 2009-ben az LMP egyik alapítója voltam. A rendszerváltáshoz mérhető élmény volt egy pártot a semmiből létrehozni, és kegyetlen sok munkával bejuttatni a parlamentbe. Sajnos az LMP-n belüli kiszorítósdi 2013-ban engem is utolért. 2014-ben a Civilzugló Egyesület immár önállóan mérette meg magát az önkormányzati választáson, és harmadik erőként kerültünk be az új képviselő testületbe. Nevemhez fűződik a Helyi Épített örökség védelmi rendelet elfogadtatása, és Herminamező jelentős részének forgalom csillapítása, a balesetek megelőzése. Jelentős eredmény, hogy előterjesztésemre egész Zugló területén 214 helyen kerékpártárolók kerülnek elhelyezésre. Aláírásgyűjtéssel védtem meg a Hermina úti szakrendelőt a tervezett bezárástól. Mint ellenzéki képviselő számos Zuglónak ártó, közpénzt szóró, korrupció gyanús ügyet akadályoztam meg, vagy legalábbis hívtam fel a közvélemény figyelmét rájuk. Egyesületünk kűzd a Városliget beépítése ellen, szakmai vitákon veszünk részt, tüntetéseket szervezünk, 20.000 aláírást gyűjtöttünk az értelmetlen parkpusztítás ellen. Mára a kis herminamezei csapatból, az egész kerületben tagsággal rendelkező, beágyazott, kerületszerte ismert egyesületté váltunk. Keressen meg minket bármilyen helyi üggyel! varnai.laszlo14@gmail.com 06 70 436 07 67

Találkozzunk a Facebookon!

Friss topikok

Nyaralás és munka - mert valamiben csak hinni kell

2012.08.27. 00:04 varnai

Elnézést a hosszú csendért, nyaralni voltam. Azaz vissza  a hivatáshoz. Kipróbáltam, nem szívott be teljesen, nem őrölt-e  fel   a "politikusi lét". Megy-e még az igazi szakmám, a fotó, annak is szívemhez legközelebb álló része a képes történet mesélés és vélemény mondás. Az elején kicsit rozsdásan, nyögvenyelősen, (dühöngve) minden képről, pillanatról lemaradva, de a végén csak belejöttem, és minden másodpercét élveztem a munkának. Remélem a most gyűjtött képek beillenek majd a következő könyvembe. A zarándoklatról készült anyagot nézzétek meg a facebook profilomon. (és kérem lájkoljátok : )

Bár nem így terveztem, valahogy az elmúlt hónap a vallás nyomában, igézetében telt.  Első nap délután Jeruzsálem  Ramadanra feldíszített óvárosában, a Szikla-mecsetböl, imából hazafelé áramló  százezres tömegben sodródtam. Allah nyilvánvalóan létezett és ott volt mindenütt.

suk_ramadan_6453net.jpg

um_el_fahmnet_1.jpg

. Én szeretek elveszni, sodródni a keleti suk ötszáz éves bazárjaiban, szűk sikátoraiban, élvezem az arab piacok illatait, az áramló tömeget.

Pedig pár száz méterrel odébb a Siratófal tövében minta csak a XIX század egyik ukrán vagy lengyel kisvárosában kerültem volna. Öreg zsidók elmélkedtek jiddisül a tóra valamely bonyolult szabályának igazi értelmezéséről. Odébb a nemrég újjáépített zsinagógában egy ősöreg rabbi példázatát hallgatták áhitattal.

datim_7125.jpg

jeled_7219.jpg

Innen egyenest Lengyelországba, Czestkochowába egy katolikus zarándokhelyre, az éves zarándoklatba pottyantam.   Majd háromszázezren gyalogolnak ilyenkor több száz kilométerről a szent szűzhöz   és az igazán elszántak mindezt meztéláb teszik.

mezitlabaspap_9613net.jpg   gyerek_krisztusramutat_9963net.jpg

terdelo_apacanet.jpg

mobilozok_0175net.jpg

Ahol ennyi zarándok van, ott erős a Szentlélek - és a térerő.  Míg az atyák  a mise alatt telefonszámot cseréltek én Dél-Lengyelországba vonatoztam, ahol csodálatos fa templomokra bukkantam, az egyikben görög katolikus mise volt, füstölővel, énekkel, kevés hívővel és igazi áhítattal.

lemko_templom_9627net.jpg

lemko_9638net_1.jpg

Innen már csak már csak tíz óra vonatozás volt a Magyarország és a zuglói önkormányzat. De elsőként is itt várt a fiam, aki míg távolt voltam rengeteg új szót tanult és már nagyon várt,  akivel már nagyon nagyon hiányoztunk egymásnak.gergo_6044.jpg

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://varnailaszlo.blog.hu/api/trackback/id/tr664733837

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása