HTML

Napirend utáni monológ

Hogy működik egy önkormányzat? Hogy születnek, és mi motiválja döntéseket egy 106 ezres kerületben, Magyarország 7. legnagyobb "városában" Zuglóban? Mint " új fiú a kupiban" friss képviselőként a Zuglói Önkormányzatban szerzett élményeimet próbálom terápiás céllal kiírni magamból. - írtam blogom indításakor 2010-ben. Ma már, 2015-ben, második ciklusomat töltve a kerület rutinosabb képviselői közé tartozom. Civilként fotós (www.varnailaszlo.hu) és TV szerkesztő vagyok, egy öt éves fiam és egy 25 éves lányom van. Születésem óta Zuglóban élek. A kisföldalatti végállomáshoz tervezett megalomán pláza ellen 2007-ben létrejött Civilzugló Egyesület (civilzuglo.hu) egyik alapítója vagyok. Az egyesület a gyakorlatban mutatja meg a "Gondolkodj globálisan, cselekedj lokálisan!" elvét. A környezetet és épített örökséget védő egyesület sikerrel akadályozta meg a túlépítést, szervezett közösségépítő Herminamezei Napokat és védi Zugló kertvárosi jellegét. Kérlek lájkolj minket a Facebookon! 2009-ben az LMP egyik alapítója voltam. A rendszerváltáshoz mérhető élmény volt egy pártot a semmiből létrehozni, és kegyetlen sok munkával bejuttatni a parlamentbe. Sajnos az LMP-n belüli kiszorítósdi 2013-ban engem is utolért. 2014-ben a Civilzugló Egyesület immár önállóan mérette meg magát az önkormányzati választáson, és harmadik erőként kerültünk be az új képviselő testületbe. Nevemhez fűződik a Helyi Épített örökség védelmi rendelet elfogadtatása, és Herminamező jelentős részének forgalom csillapítása, a balesetek megelőzése. Jelentős eredmény, hogy előterjesztésemre egész Zugló területén 214 helyen kerékpártárolók kerülnek elhelyezésre. Aláírásgyűjtéssel védtem meg a Hermina úti szakrendelőt a tervezett bezárástól. Mint ellenzéki képviselő számos Zuglónak ártó, közpénzt szóró, korrupció gyanús ügyet akadályoztam meg, vagy legalábbis hívtam fel a közvélemény figyelmét rájuk. Egyesületünk kűzd a Városliget beépítése ellen, szakmai vitákon veszünk részt, tüntetéseket szervezünk, 20.000 aláírást gyűjtöttünk az értelmetlen parkpusztítás ellen. Mára a kis herminamezei csapatból, az egész kerületben tagsággal rendelkező, beágyazott, kerületszerte ismert egyesületté váltunk. Keressen meg minket bármilyen helyi üggyel! varnai.laszlo14@gmail.com 06 70 436 07 67

Találkozzunk a Facebookon!

Friss topikok

"Egyesek kampánytémává kívánták tenni"

2012.02.05. 21:33 varnai

Pénteken újra személyi sérüléses baleset történt a Colombus utca Korong utca sarkán.
A környék 30 kilométer órás korlátozott sebességű övezetté nyilvánítását 2011 április 28-i ülésén terjesztettem be. Lásd az előterjesztést alant. 
A Mexikói utca Erzsébet Királyné, Róna utca Thököly út által határolt terület jobbkezes sarkain 2010-ben 28 személyi sérüléses baleset volt és ennél nagyságrendekkel több koccanás történt.
A már 2008-ban megtervezett kiépítéshez szükséges 14,3  millió forint átcsoportosítását a képviselő testület Fidesz-KDNP-s képviselői nem szavazták meg.
Ennek ellenére Kovács Balázs alpolgármester a 30-as övezettel  mint a saját ötletével kampányolt a Zuglói Lapok hasábjain.
Igaza volt szórólapjában: " egyesek kampánytémává kívánják tenni" a témát. Balázst, aki állítása szerint a kerületben lakik, - csak nem árulja el hol -  azóta a 3. körzet képviselőjévé választották. 
Azóta alpolgármesteri és körzeti képviselői minőségében  több lakossági fórumot tartott az övezetről, mindegyikről fél oldalas tudósítást közölt a Zuglói Lapok. Csupán a megépülni nem épült meg semmi.

 

 

 

 

 


                                                                                                     

                                                                         

 

 


 

a Képviselő-testület 2011. 04. 28-ai ülésére

 

 

Tárgy: Javaslat az Erzsébet királyné útja- Róna u.- Thököly út- Mexikói út által határolt terület korlátozott sebességű övevezetté történő nyilvánítására

 

 

Tisztelt Képviselő-testület!

 

 

 

I. Előzmények

 

A 30 km/h korlátozott sebességű övezetek létesítésére kerületünkben folyamatos lakossági igény van, jelenleg a kerület közterületeinek mintegy 40-%-a övezeti kiépítéssel rendelkezik.

Általában jellemző, hogy a lakossági bejelentések - igények az övezetek létesítésének kiindulópontjai, melyeket a forgalomtechnika kezelőjével, a Budapest Főváros Főpolgármesteri Hivatal Városüzemeltetési Főosztályával egyeztetés szükséges. A főváros az előzetes egyeztetés alkalmával kijelöli az övezet határait.

Az így kijelölt övezetek forgalomszabályozása arra irányul, hogy a lakosságot érintő környezeti hatások mérséklődjenek, a forgalom biztonsága növekedjen, a közúti forgalom csökkenjen, és az átmenő forgalom kiszoruljon a területekről. A forgalomcsillapítás eszközeivel a megmaradó forgalmat visszafogott, lassú haladásra lehet kényszeríteni, ily módon elérve azt, hogy a térség vonzó, biztonságos közterületté váljon.

A ki- és belépési pontokon táblázással, épített forgalomcsillapító küszöbökkel és belső küszöbökkel lehet elérni a fenti célokat, az épített küszöbök jellemzően piros térkő burkolattal épülnek.

 

Tekintve, hogy az övezetek kerületi beruházásban saját forrásból valósulnak meg, és ezek építése jelentős költség, elsősorban a már kész tervvel rendelkező övezetek ütemezését, majd ezt követően a még tervvel nem rendelkező övezeteket évekre bontva a Képviselő-testület előzetesen elfogadta (2008-2013.), de ezek megvalósítása csak a jóváhagyott éves költségvetési keret terhére történhet, így az eredetileg jóváhagyott ütemezés is csúszott.  Az övezetek építésére sem 2010-ben sem 2011-re költségvetési keret nem került jóváhagyásra.

Az Erzsébet királyné útja - Róna utca - Thököly út - Mexikói út által határolt övezet tervei elkészültek, eredetileg 2009-re volt ütemezve, de 2009-ben csak a 2008-ról áthúzódó övezetek épültek. Azóta övezetek építésére pénzügyi keretet nem hagyott jóvá a Képviselő-testület.

 

 

II. Vélemények

 

A Zuglói Kerületőrség által összeállított baleseti statisztikából (1-2. sz. melléklet) látszik, hogy ezen a viszonylag kis területen kimagaslóan sok baleset történik. 2010-ben 53 db közlekedési baleset történt, amelyből 28 db személyi sérüléssel is járt. Fontos megemlíteni, hogy a statisztika nem tartalmazza azokat a baleseteket, ahol nem került sor rendőri intézkedésre.

 

Mint a területen lakó képviselő aláírásgyűjtésbe kezdtem és eközben nyilvánvalóvá vált, hogy a lakók támogatják a kezdeményezést.

 

Az Erzsébet királyné útja- Róna u.- Thököly út- Mexikói út által határolt terület korlátozott sebességű övevezetté történő nyilvánításához szükséges beruházás nem építési engedélyköteles. A szükséges terv és tervezői költségbecslés 2007-ben elkészült. A tervezői költségbecslés bruttó összege: 10,2 millió forint. (A 2011. évre várható bruttó összeg kb. 14,3 millió forint. 23 db küszöb=339 m2 térkő burkolat + 49 db jelzőtábla)

 

A 2011. évi költségvetés céltartaléka tartalmazza „Polgármesteri fejlesztési és karbantartási alap – 8411261/1050-592123/510505” elnevezésű előirányzatot. Jelen előterjesztésben feltüntetett kiadás fedezhető ebből a tartalékból, amennyiben a Képviselő-testület úgy dönt.

 

 

 

III. Bizottsági vélemények

 

A Pénzügyi Bizottság 2011. április 26-ai a Tulajdonosi Bizottság 2011. április 27-ei ülésén tárgyalja az előterjesztést. A bizottsági véleményeket azok elnökei szóban terjesztik elő a Képviselő-testület ülésén.

 

 

 

IV. Határozati javaslatok

 

1./ A Képviselő-testület felkéri a polgármestert az Erzsébet királyné útja- Róna u.- Thököly út- Mexikói út által határolt terület korlátozott sebességű övevezetté történő nyilvánításához szükséges (2007-ben elkészíttetett) terv aktualizálására, s a lejárt kezelői és üzemeltetői hozzájárulások érvényesítésére.

Határidő: 2011. május 10.

Felelős: dr. Papcsák Ferenc polgármester

 

2./ A Képviselő-testület felkéri a polgármestert az Erzsébet királyné útja- Róna u.- Thököly út- Mexikói út által határolt terület korlátozott sebességű övevezetté történő nyilvánításához szükséges egyszerűsített beruházási engedélyokirat elkészíttetésére.

Határidő: 2011. május 10.

Felelős: dr. Papcsák Ferenc polgármester

 

3./ A Képviselő-testület úgy dönt, hogy biztosítja a beruházáshoz szükséges 14.300.000 Ft-ot.

Határidő: 2011. április 28.

Felelős: dr. Papcsák Ferenc polgármester

 

4./ A Képviselő-testület felkéri a polgármestert, hogy a 2011. évi költségvetés keretein belül gondoskodjon az előirányzat átcsoportosításáról.

Határidő: 2011. május 10.

Felelős: dr. Papcsák Ferenc polgármester

 

 

 

 

 
A határozathozatal a helyi önkormányzatokról szóló 1990. évi LXV. törvény 14.§ (1) bekezdése alapján egyszerű szótöbbséget igényel.

 

 

Budapest, 2011. április 19.

 

                                                                                                                     

 

 

                                                                                              Várnai László

                                                                                       önkormányzati képviselő

 

 

 

 

 

Az előterjesztést készítette: Várnai László önkormányzati képviselő

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.      számú melléklet: Zuglói Kerületőrség statisztikai kimutatása

2.      számú melléklet: Személyi sérüléssel járó balesetek Zuglóban, 2010. évi térkép

3.      Budapest XIV. kerületében megvalósult 30 km/h korlátozott sebességű övezetek a határoló utcákkal 2004. január 1-től 2009. december 31-ig

 


 

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://varnailaszlo.blog.hu/api/trackback/id/tr404069101

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása