HTML

Napirend utáni monológ

Hogy működik egy önkormányzat? Hogy születnek, és mi motiválja döntéseket egy 106 ezres kerületben, Magyarország 7. legnagyobb "városában" Zuglóban? Mint " új fiú a kupiban" friss képviselőként a Zuglói Önkormányzatban szerzett élményeimet próbálom terápiás céllal kiírni magamból. - írtam blogom indításakor 2010-ben. Ma már, 2015-ben, második ciklusomat töltve a kerület rutinosabb képviselői közé tartozom. Civilként fotós (www.varnailaszlo.hu) és TV szerkesztő vagyok, egy öt éves fiam és egy 25 éves lányom van. Születésem óta Zuglóban élek. A kisföldalatti végállomáshoz tervezett megalomán pláza ellen 2007-ben létrejött Civilzugló Egyesület (civilzuglo.hu) egyik alapítója vagyok. Az egyesület a gyakorlatban mutatja meg a "Gondolkodj globálisan, cselekedj lokálisan!" elvét. A környezetet és épített örökséget védő egyesület sikerrel akadályozta meg a túlépítést, szervezett közösségépítő Herminamezei Napokat és védi Zugló kertvárosi jellegét. Kérlek lájkolj minket a Facebookon! 2009-ben az LMP egyik alapítója voltam. A rendszerváltáshoz mérhető élmény volt egy pártot a semmiből létrehozni, és kegyetlen sok munkával bejuttatni a parlamentbe. Sajnos az LMP-n belüli kiszorítósdi 2013-ban engem is utolért. 2014-ben a Civilzugló Egyesület immár önállóan mérette meg magát az önkormányzati választáson, és harmadik erőként kerültünk be az új képviselő testületbe. Nevemhez fűződik a Helyi Épített örökség védelmi rendelet elfogadtatása, és Herminamező jelentős részének forgalom csillapítása, a balesetek megelőzése. Jelentős eredmény, hogy előterjesztésemre egész Zugló területén 214 helyen kerékpártárolók kerülnek elhelyezésre. Aláírásgyűjtéssel védtem meg a Hermina úti szakrendelőt a tervezett bezárástól. Mint ellenzéki képviselő számos Zuglónak ártó, közpénzt szóró, korrupció gyanús ügyet akadályoztam meg, vagy legalábbis hívtam fel a közvélemény figyelmét rájuk. Egyesületünk kűzd a Városliget beépítése ellen, szakmai vitákon veszünk részt, tüntetéseket szervezünk, 20.000 aláírást gyűjtöttünk az értelmetlen parkpusztítás ellen. Mára a kis herminamezei csapatból, az egész kerületben tagsággal rendelkező, beágyazott, kerületszerte ismert egyesületté váltunk. Keressen meg minket bármilyen helyi üggyel! varnai.laszlo14@gmail.com 06 70 436 07 67

Találkozzunk a Facebookon!

Friss topikok

leszavazták, de kampányolnak vele

2011.05.14. 07:33 varnai

SZOLGÁLATI KÖZLEMÉNYEK:

https://www.youtube.com/watch?v=z-geS7h72RM&feature=share

nézzétek meg a kampányfimem, a legjobb mondat az elvész a bába.. : )


Mindenkit szeretettel látunk a máj. 19-i 17 30h-tól 19 30-ig a Kassák Klubban  (Uzsoki utca 57.) tartott lakossági fórumunkon. Vendég Vágó Gábor az LMP szóvivője, országgyűlési képviselője.

 

és akkor a blog:

A pár héttel ezelőtt megjelent Zuglói Lapok kapcsán azt kérdeztem, lehet-e lejjebb?

Simán megcsinálták.  A friss lapszám címlapján Kovács Balázs kampányol. Na mivel, hát a 30 km/h forgalomcsillapított övezettel. És épp a mi lakókörzetünk, a 3. jutott eszébe igy hirtelen, éppen  ahol a választás lesz és a fidesz szineiben ő indul.

 Igaz, hogy ez az elmúlt félévben eszébe sem jutott,   - nem hinném, hogy járt volna errefelé féléves alpolgármestersége alatt -  most hogy egy jó hónapja aláírásgyűjtésbe kedtem és több mint 500 aláírással a kezemben az április 28-i testületi ülésre beterjesztettem a Mexikói út - Róna utca - Erzsébe kné  - Thököly út által határolt tömbök átsorolását, forgalom csillapítását, hirtelen neki is eszébe jut. "Mindenképpen szeretném elérni..."  adja el saját ötletként.  Amikor azt írja, "szeretném elérni, ... megemeljék az út szintjét.." és lényegében szó szerint idézi a felszólalásomat.

A 3. oldali testületi ülésről szóló beszámolóban szintén szó szerint idézik az előterjesztésem leírt statisztikát - de mint beterjesztő meg sem vagyok említve. (az egész újságból mind én, mind az MSZP-s jelölt száműzve vagyunk) "A beruházás 14,3 millió forintba kerül." írják, de azt már nem teszik hozzá, hogy a fideszesek nem szavazták meg a forrás biztosítását. 

Micsoda? 

 Igen, mint azt alább a jegyzőkönyvben láthatják az előterjesztés négy pontja közül csak az elsőt szavazták meg, mely a következő három nélkül semmire sem jó. A fidesz frakció NEM szavazta meg az engedély okiratokat, NEM szavazták meg a forgalom csillapításhoz szükséges műtárgyak megépítéséhez kellő 14,3 millió forintot, sem a költségvetés átcsoportosítását -  tartózkodtak. Sőt Rozgonyi alpolgármester úr, aki a közbiztonságért felel, nemmel szavazott. A balesetek csökkentése, úgy tűnik számára nem a közbiztonság része.

A 4. oldalon, majd féloldalon újra Kovács Balázs. Azt írja "nagyon örülök, hogy a az időközi választás kampányában  senki nem akar magának politikai tőkét kovácsolni magának"  - miután képmutató módon pont ezt teszi.  Az övezet besorolást saját ötletként adja elő.

De kovácsoljon, legalább megépül. " ...sebesség csillapító műtárgyakat is telepítünk..." Miből? Épp ti nem szavattátok meg még a pénzt hozzá. A választók sima becsapása amit csinál.

Pofátlanság, arcpirító aljas képmutatás. Mindazonáltal jól illusztrálja azokat a  a módszereket, amiket KOvács Balázs az elmúlt félévben az önkormányzatban alpolgármesterként meghonosított. Ha nem vigyázunk még sokra viheti.

A JEGYZÖKÖNYV KIVONATA ------------------------------------------------

36./ Javaslat az Erzsébet királyné útja- Róna u.- Thököly út- Mexikói út által határolt terület korlátozott sebességű övezetté történő nyilvánítására

Előterjesztő: Várnai László önkormányzati képviselő

Előterjesztés sorszáma: 123-303/2011

 

 

336/2011. (IV.28.) sz. határozat

 

A Képviselő-testület felkéri a polgármestert az Erzsébet királyné útja- Róna u.- Thököly út- Mexikói út által határolt terület korlátozott sebességű övevezetté történő nyilvánításához szükséges (2007-ben elkészíttetett) terv aktualizálására, s a lejárt kezelői és üzemeltetői hozzájárulások érvényesítésére.

 

Határidő: 2011. május 30.

Felelős: dr. Papcsák Ferenc polgármester

 

 

(20 fő jelen, 19 mellette, 0 ellene, 1 tart.,)

 

(Pelyva György tartózkodott)

 

 

 

 

337/2011. (IV.28.) sz. határozat

 

A Képviselő-testület felkéri a polgármestert az Erzsébet királyné útja- Róna u.- Thököly út- Mexikói út által határolt terület korlátozott sebességű övevezetté történő nyilvánításához szükséges egyszerűsített beruházási engedélyokirat elkészíttetésére.

 

Határidő: 2011. május 10.

Felelős: dr. Papcsák Ferenc polgármester

 

 

(20 fő jelen, 3 mellette, 1 ellene, 16 tart.,)

 

/A határozati javaslat nem került elfogadásra./

 

igen: Kovács-Csincsák László, Tamás László, Várnai László

nem: Rozgonyi Zoltán

tartózkodás: többi képviselő

 

 

 

338/2011. (IV.28.) sz. határozat

 

A Képviselő-testület úgy dönt, hogy biztosítja a beruházáshoz szükséges brutto 14.300.000 Ft-ot.

 

Határidő: 2011. április 28.

Felelős: dr. Papcsák Ferenc polgármester

 

(20 fő jelen, 3 mellette, 1 ellene, 16 tart.,)

 

/A határozati javaslat nem került elfogadásra./

 

igen: Kovács-Csincsák László, Tamás László, Várnai László

nem: Rozgonyi Zoltán

tartózkodás: többi képviselő

 

 

339/2011. (IV.28.) sz. határozat

 

A Képviselő-testület felkéri a polgármestert, hogy a 2011. évi költségvetés keretein belül gondoskodjon az előirányzat átcsoportosításáról.

 

Határidő: 2011. május 10.

Felelős: dr. Papcsák Ferenc polgármester

 

(20 fő jelen, 3 mellette, 1 ellene, 16 tart.,)

 

/A határozati javaslat nem került elfogadásra./

 

igen: Kovács-Csincsák László, Tamás László, Várnai László

nem: Rozgonyi Zoltán

tartózkodás: többi képviselő

 

komment

tavaszi séta - babakocsival

2011.05.10. 07:48 varnai

Tavasz van, sétálunk. Babakocsival. Hát elég horror. A járdán rengeteg a 10 centi széles repedés, a kocsi kereke megakad, eltűnik benne, a gyereknek meg majd a feje repül le.  Kűszködve lehet csak haladni. A Kolumbuszon a járdára parkolnak az elővárosokból bejárók, le kell menni az úttestre. A babakocsis anyukák elég hamar kitapasztalják mely utcák mely oldala járható - félő egy idő után nyomvályúk fognak kialakulni.

A  Bosnyák téri zebrán csak a zebrán meghagyott töredezett macskakövek között kitörik a kereke,  - itt az LMP tavaszi virágültető akciója után csinálták meg a kereszteződés kocsik felnijét is kitörő lyukait, a zebra pár négyzetmétere már nem került felújításra. 

 A Hungária Thököly sarkon egyszerűbb megemelni és kocogni, de hát a kocsi 8 kiló, a gyerek 12, (a gyerek alapszett 1, a ridikül még 1, a bevásárlószatyor még 2) egy húszonkét kilós rossz fogású "nyafogó tárggyal" kéne átérni az én 50 kilós asszonykámnak, egy olyan rövid zöld lámpán, amelyik még normál sebbességnél is villogni kezd félútnál. Nyugdíjasok gyakorta  félúton, a senkiföldjén ragadva, füstben, dübörgő teherautók között reménykednek a túlélésben.  

A két kerületi vasútállomás megközelítése igazi rémálom, a Zuglóinál nincs lift, a vonatra majd egy métert kell emelni hogy felrakd. Minimum kétszemélyes feladat. A Rákosrendezőt le se írom, második világháború végi filmet lehetne ott forgatni minden átalakítás nélkül.

Kerekesszékkel hasonló okokból igazából járhatatlan a város. Budapesten nincsenek mozgássérültek állapította meg egy holland haverom. A fenét, csak nem tudnak kijönni a lakásukból. Az a horror hogy még most is építenek nem kerekesszék vagy babakocsibarát középületeket.

A  JÁRDA szerintem kulcsfontosságú a városi életminőség, lakhatóság szempontjából. Észre sem vesszük, annyira fontos - akár a levegő és a zaj. Persze mit érdekli a járdák csipcsup ugye a városvezetőket, akik a kertes ház garázsától a hivatal örzött udvaráig, mélygarázsáig ki sem szállnak. Ők nagy projetekben álmodnak, a járda a szegényeké gondolják. És tényleg azzá is lesz, mert aki teheti az autójába menekül.

Ha két ember kényelmesen egymás mellett menve beszélgetve tud kereszben átsétálni a városon, akkor szívesen sétálnak, andalognak, akár kilométereket is. Mi gyakran hazasétálunk a belvárosból, leginkább a Fasort kedveljük. Ha csak egymás mögött, kutyaszart, gödröket, kocsik orrát, karókat kerülgetve nem egymásra, hanem az akadályokra figyelve tudnak csak menni, ha a mellettük eldübörgő forgalomtól nem hallják egymás szavát, ha hajléktalanok alszanak a járdaszélen, akkor az autót fogják választani,  - abban dugóban ülve is lehet beszélgetni. Még akkor is ha az jóval drágább. És amint lehet kiköltöznek egy elővárosba. (mint azt Demszky tette)

A Király utca remek példa, hogyan csináljunk méregdrága, akadályokkal teli használhatatlan sétálóutcát. Van kandelláber, cikkcakkban benyúló kutyaszaros, kipusztult bokros autóbeálló, töredezett márvány burkolat, kovácsoltvas utcabútor, egyedül egy egyes szék - még a hajléktalanok sem ülnek rá. Karók fél méterenként, kitört márvány oszlopok,  méregdrága köbméteres fakonténerek - ( nyilván kell egy cég, amelyik jól legyártotta, lehet fizetni a locsolásért is) egy pillantara nincs időd elmerengeni, a kirakatot nézni, a lábad elé kell figyelj, ráadásul a járda szűk, a szembejövőket is kerülgetni kell.

A hiáyzó és használható padok a másik. Kimegyünk bevásárolni a Bosnyákra, leülnénk megenni a lángost, megetetni a babát, de nincs hova. Én nem is engedném térnek nevezni azt a teret, ahol nem üldögélnek emberek.  A Ferenciek terén úgy próbálták távol tartani a hajléktalanokat, hogy felszedték a padokat... Az egész Blaha Ferenciek szakaszon nincs hová leülni. Máshol öles vasszerkezetekkel akadályozzák meg hogy ne feküdjenek le rájuk... (ez lenne a hajléktalan probléma megoldása?)

Amúgy persze a kerületet bejáró akácillatról, a kertekről akartam írni. A fenébe is.

komment

süti beállítások módosítása