HTML

Napirend utáni monológ

Hogy működik egy önkormányzat? Hogy születnek, és mi motiválja döntéseket egy 106 ezres kerületben, Magyarország 7. legnagyobb "városában" Zuglóban? Mint " új fiú a kupiban" friss képviselőként a Zuglói Önkormányzatban szerzett élményeimet próbálom terápiás céllal kiírni magamból. - írtam blogom indításakor 2010-ben. Ma már, 2015-ben, második ciklusomat töltve a kerület rutinosabb képviselői közé tartozom. Civilként fotós (www.varnailaszlo.hu) és TV szerkesztő vagyok, egy öt éves fiam és egy 25 éves lányom van. Születésem óta Zuglóban élek. A kisföldalatti végállomáshoz tervezett megalomán pláza ellen 2007-ben létrejött Civilzugló Egyesület (civilzuglo.hu) egyik alapítója vagyok. Az egyesület a gyakorlatban mutatja meg a "Gondolkodj globálisan, cselekedj lokálisan!" elvét. A környezetet és épített örökséget védő egyesület sikerrel akadályozta meg a túlépítést, szervezett közösségépítő Herminamezei Napokat és védi Zugló kertvárosi jellegét. Kérlek lájkolj minket a Facebookon! 2009-ben az LMP egyik alapítója voltam. A rendszerváltáshoz mérhető élmény volt egy pártot a semmiből létrehozni, és kegyetlen sok munkával bejuttatni a parlamentbe. Sajnos az LMP-n belüli kiszorítósdi 2013-ban engem is utolért. 2014-ben a Civilzugló Egyesület immár önállóan mérette meg magát az önkormányzati választáson, és harmadik erőként kerültünk be az új képviselő testületbe. Nevemhez fűződik a Helyi Épített örökség védelmi rendelet elfogadtatása, és Herminamező jelentős részének forgalom csillapítása, a balesetek megelőzése. Jelentős eredmény, hogy előterjesztésemre egész Zugló területén 214 helyen kerékpártárolók kerülnek elhelyezésre. Aláírásgyűjtéssel védtem meg a Hermina úti szakrendelőt a tervezett bezárástól. Mint ellenzéki képviselő számos Zuglónak ártó, közpénzt szóró, korrupció gyanús ügyet akadályoztam meg, vagy legalábbis hívtam fel a közvélemény figyelmét rájuk. Egyesületünk kűzd a Városliget beépítése ellen, szakmai vitákon veszünk részt, tüntetéseket szervezünk, 20.000 aláírást gyűjtöttünk az értelmetlen parkpusztítás ellen. Mára a kis herminamezei csapatból, az egész kerületben tagsággal rendelkező, beágyazott, kerületszerte ismert egyesületté váltunk. Keressen meg minket bármilyen helyi üggyel! varnai.laszlo14@gmail.com 06 70 436 07 67

Találkozzunk a Facebookon!

Friss topikok

A főépítész kirúgása, telek eladások... - ami a Zuglói Lapokból kimaradt

2023.11.10. 11:00 varnai

Az októberi tetületi ülésről egész oldalas cikkben tudósít a Zuglói Lapok. A leírtaknál, - emléktáblák kihelyezése, alapítványok támogatása - azonban jóval fontosabb döntésekről nem tudósít a lap - a leírtaknál árulkodóbb, hogy mit hagytak ki, mi minden fontos ügyet hallgattak el a lap szerkesztői.

Nézzük milyen jelentős testületi döntéseket, kerületi közügyeket nem sikerült ismertetni, azaz tudatosan kihagyni a  horoszkópot, keresztrejtvényt, "Piknikeznek a síroknál Mexikóban",  "Tutanhamon sírja" stílusú cikkekkel 28 oldalt megtöltő havilapból. 

A napirendi pontok előterjesztései ITT olvashatóak el, a testületi ülés felvétele pedig ITT nézhető végig.

A mór megtette kötelességét, a mór mehet 

Az ülés elején közérdekű felszólalásban Victora képviselő Dienes János főépítész kirúgásának okáról kérdezett. Jellemző módon a főépítész két héttel ezelőtti elbocsájtásáról csak áttételesen értesültünk, azt az előző ülésen úgy kellett kibarkóbáznom a polgármesterből. Érdemi tájékoztatást most sem kaptunk, az eddig mindig higgadt és szakmai jegyző azonban - eléggé árulkodó módon -  rendkívül arrogáns stílusban beszélt mellé.

Tudni kell, a főépítész több egyszerű hivatalnoknál,dienes.jpg  osztályvezetőnél, ő felelős az adott telepüés, esetünkben Zugló urbanisztikai egységének megőrzéséért. A főépítésznek koncepcionális elképzelésekkel rendelkező, várostervező gondolkodású embernek kell lennie. A főépítész döntései, javaslatai visszavonhatatlanul, évtizedekre kihatnak, de leginkább örökre meghatározzák egy település képét, fejlődését. Tény, hogy miközben a 2020-ban Horváth által kinevezett Dienes, az általa az Építési Szabályzatba belevarázsolt engedményes mértékes szabályozás, a lakásszámok pénzért emelése kapcsán számos vitánk volt, eközben évekig ellenezte a Bayer beruházás méreteit, és ezt számos szakmai anyagban le is írta. Érdemes végigolvasni. Hogy kirúgásának ez volt-e a valódi oka nem tudjuk, de hogy útjában volt a Bayerrral évek óta Településrendezési Szerződést kötni próbáló polgármesternek, az nem kétséges.
A kapkodást jelzi, hogy álláspályázatot nem hirdetve az eddig az osztályon dolgozó Bínó Beátát nevezték ki főépítésznek. A hölgyet szerettem volna személyesen is megismerni, felkerestem és kértem, hogy üljünk le, hogy Zuglót érintő urbanisztikai elképzeléseit elmondja. A hölgy nem volt hajlandó  erre, írásban kérte, hogy a jegyzőn át írásban tegyem fel kérdéseimet.  

Adunk a környezetvédelemnek

A 2. napirendi pontban 825.000 darab egyszer használatos műanyag doboz, + ugyanennyi tető, azaz majd 1,650.000 darab műanyag szemét megvásárlása kapcsán hosszú vita alakult ki, melyben a ZöldZug Kör is felszólalt. A vitáról egy szót sem ír a lap. A vitában kértük, hogy a NÉBIH levelét, melyre a istockphoto-927987734-612x612.jpg beszerzés elindításában hivatkoznak, mutassák meg, de ezt gúnyolódva utasította el a polgármester. Rózsa alpolgármester, Victora képviselő és én is hiányoltuk, hogy bár a Nébih levél augusztusban érkezett, azóta, két hónap alatt nem került felmérésre, hogy mennyibe kerülne a mosogatáshoz szükséges infrastruktúra kiépítése, milyen egyéb, kevésbé környezetszennyező megoldások lehetségesek.

Véleményem szerint abszurd nettó 46,4 millió, azaz valójában 59 millióért műanyag szemetet venni, ha eddig, évtizedeken át minden lakossági panasz, fertőzés nélkül működött az ételhordók cseréjével a rendszer. Ennek a beszerzésnek erősen korrupció szaga van. A Metropol korrekt cikkben írt a vitáról.

 

Önkormányzati telkek eladása

A 18. 19. 20. napirendi pontoknál hosszú vita alakult ki három önkormányzati telek, azaz jelentős vagyonelemek értékesítéséről. Nem mellesleg ezzel újabb zuglói zöldterületeken épülnek újabb társasházak. A telkek eladása ellen a vagyonfelélés és a zld területek csökkenés miatt mi, a Civilzugló Egyesület és az ülésen szót kérő ZöldZug Kör is tiltakozott. A három telkünk:

  1. Czobor utca 51., 675 nm, melyért 157,4 millió forintot kérünk,
  2. a Komáromi út 4., 1114nm-es telek, melyre 124.500.000 Ft-ért van vevő,
  3. és a Telepes utca 24. 1655nm-es telek, melyre 242.100.000  Ft-ért van vevő. 

Az utóbbi két esetben tehát a döntés visszafordíthatatlan. A ZUglói Lapok tehát "elfelejtett a zuglóiaknak beszámolni több mint fél milliárd forintnyi önkormányzti vagyon eladásáról. 

A Telepes utcai telek kapcsán szót kért a szomszédos telken szakképző iskolát üzemeltető  Baptista Szakképző Iskola igazgatója, Molnár Szabó László, aki kérte, hogy a telket velük közösen az iskola bővítésére, valamiféle közcélra használjuk, azt is lemondta, hogy az építkezés, és az oda felhúzott társasház el fogja lehetetleníteni az iskola működését. Én javaslatot tettem a döntés egy hónappal elnapolására, mely alkalmat adhatott volna egy közös projekt meggondolására. Ezt leszavazták az MSZP, a DK, a Fidesz sőt az LMP (zöld párt hahaha) képviselői.

telepes24_elnapolas.jpg

Mindhiába, végül mindhárom telek eladása a koalíciós képviselők IGEN-jével ment át. 

 

11 millió az ablakban

21. napirendi pontként egy, a Városgazdálkodási Zrt. ingatlanbérbeadási, bér beszedési gyakorlatát bemutató egyedi ügyet, egy állatorvosi lovat tárgyaltunk. A Bosnyák tér 4. alatti, frekventált helyen lévő bolthelyiséget hosszú évek óta egy cég bérli, mely 11 millió forint bérleti díj hátralékot halmozott fel, az utolsó két évben nem fizetve egyetlen fillérnyi bérleti díjat sem.  Most azt kérték, hadd adhassák át a bérleti jogot - egy olyan cégnek amelynek lényegében nincs gazdálkodási eredménye és a tulajdonosnak szlovák lakcíme van.  Erre mondaná Kohn bácsi, hogy ügyes.

bosnyak_4.jpg

Pénz az ablakban. A Bosnyák tér 4. alatti boltelyiség. Évek óta nem fizetnek bérleti díjat, miközben háborítatlanul működnek.

A kérdés, hogy a Zrt. miért nem lépett fel úgy, ahogy bármely normális magánbérbeadó tette volna? Miért nem mondták fel a szerződést a kaukció elfogyásakor és miért nem zárták le az ingatlant? A cégvezető cinikus válasza: "a két év nem sok..." Ez nem az egyetlen ilyen eset, tavalyelőtt 760 milliós kintlevőségről tájékoztattak,  számos bérlő cég lép le, szűnik meg, írhatjuk le a sok milliós kintlevőségeket. Emlékezhetünk pl. az ominózus  Thököly út 150-re, ahol a pékséget üzemeltető albán cég tulajdonképpen a beköltözés pillanatától nem fizetett bérleti díjat, de két évig még boldogan működött, miközben a sűtéshez szükséges jelentős mennyiségű áramot is a falból "szerezte".

Talán ha a Városgazdálkodási Zrt. tenné a dolgát, hatékonyan gazdálkodna a rábízott önkormányzati vagyonnal, akkor a hozzávetőleg 900 helyiségünknek nem csak a fele lenne kiadva, és a ténylegesen is beszedett bérleti díjakból,  nem pedig az önkormányzati vagyon eladásából, feléléséből működne a kerület. Csak hogy lássuk a nagyságrendet: 2021-ben 760 milliós kintlevőséget görgetett maga előtt a Zuglói Zrt.  Az ingatlan hasznosítás, a helyiségbérbeadás, a bérleti díj beszedés anomáliái kapcsán 2022-ben a Felügyelő Bizottságuk is vizsgálódott és tett sommás megállapításokat. Én a vita után az alábbi közérdekű kérdéssort tettem fel a cégnek. Kíváncsian várom válaszukat.

Tisztelt polgármester úr, cégvezető úr,

Ahogy a október 26-i testületi ülésen is kértem, írásban is kérem, hogy a ZVK Zrt. által bérbeadott helyiségek ügyében ey részletes tájékoztatást kapjak, kapjanak a képviselők.
Kérem, hogy október végi határnappal  kapjak egy excel táblát, ebben listázzák ki az összes helyiséget, nm, helyiségtipús, cím, jelezve  a bérbeadottakat és az üresen állókat.  Az üresen állóknál kérem feltüntetni a  dátumot, amióta nincs az ingatlan bérbeadva. Az is kerüljön a listán feltüntetésre, hogy melyik helyiség  mióta van meghirdetve online a honlapon, egyéb felületen és az ingatlan portálján, ahogy a rendeletünk előírja.  És amelyik nincs meghirdetve, az miért nincs.
A ZVK Zrt. honlapján jelenleg 22 helyiség van meghirdetve.
A kiadott helyiségeink kapcsán a bérbevevő neve, a bérbeadás dátuma és a bérleti díj összege és annak változásai, illetve ha van a bérbevevőnek bérleti díj tartozása, annak összege és hogy a díjtartozás hány hónapra vonatkozik, mióta nem fizetnek, és hogy milyen intézkedés történt a díj beszedésére. 
Az összes jelenlegi  kintlevőség összege. Az idén, 2022-ben, 2021-ben felhalmozott kintlevőségek összegei évenkénti bontásban, a sikeres , sikertelen behajtások, leírt tartozások.
A ZVK Zrt-ben - gondolom - létezik egy fentihez hasonló információkat tartalmazó folyamatosan frissített excel tábla.
Fáradozásukat köszönve,
Tisztelettel,

Várnai László önkormányzati képviselő - Civilzugló Egyesület

 

 

 

 

 

 

 

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://varnailaszlo.blog.hu/api/trackback/id/tr2718254619

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása