HTML

Napirend utáni monológ

Hogy működik egy önkormányzat? Hogy születnek, és mi motiválja döntéseket egy 106 ezres kerületben, Magyarország 7. legnagyobb "városában" Zuglóban? Mint " új fiú a kupiban" friss képviselőként a Zuglói Önkormányzatban szerzett élményeimet próbálom terápiás céllal kiírni magamból. - írtam blogom indításakor 2010-ben. Ma már, 2015-ben, második ciklusomat töltve a kerület rutinosabb képviselői közé tartozom. Civilként fotós (www.varnailaszlo.hu) és TV szerkesztő vagyok, egy öt éves fiam és egy 25 éves lányom van. Születésem óta Zuglóban élek. A kisföldalatti végállomáshoz tervezett megalomán pláza ellen 2007-ben létrejött Civilzugló Egyesület (civilzuglo.hu) egyik alapítója vagyok. Az egyesület a gyakorlatban mutatja meg a "Gondolkodj globálisan, cselekedj lokálisan!" elvét. A környezetet és épített örökséget védő egyesület sikerrel akadályozta meg a túlépítést, szervezett közösségépítő Herminamezei Napokat és védi Zugló kertvárosi jellegét. Kérlek lájkolj minket a Facebookon! 2009-ben az LMP egyik alapítója voltam. A rendszerváltáshoz mérhető élmény volt egy pártot a semmiből létrehozni, és kegyetlen sok munkával bejuttatni a parlamentbe. Sajnos az LMP-n belüli kiszorítósdi 2013-ban engem is utolért. 2014-ben a Civilzugló Egyesület immár önállóan mérette meg magát az önkormányzati választáson, és harmadik erőként kerültünk be az új képviselő testületbe. Nevemhez fűződik a Helyi Épített örökség védelmi rendelet elfogadtatása, és Herminamező jelentős részének forgalom csillapítása, a balesetek megelőzése. Jelentős eredmény, hogy előterjesztésemre egész Zugló területén 214 helyen kerékpártárolók kerülnek elhelyezésre. Aláírásgyűjtéssel védtem meg a Hermina úti szakrendelőt a tervezett bezárástól. Mint ellenzéki képviselő számos Zuglónak ártó, közpénzt szóró, korrupció gyanús ügyet akadályoztam meg, vagy legalábbis hívtam fel a közvélemény figyelmét rájuk. Egyesületünk kűzd a Városliget beépítése ellen, szakmai vitákon veszünk részt, tüntetéseket szervezünk, 20.000 aláírást gyűjtöttünk az értelmetlen parkpusztítás ellen. Mára a kis herminamezei csapatból, az egész kerületben tagsággal rendelkező, beágyazott, kerületszerte ismert egyesületté váltunk. Keressen meg minket bármilyen helyi üggyel! varnai.laszlo14@gmail.com 06 70 436 07 67

Találkozzunk a Facebookon!

Friss topikok

Gödör lehet, tábla nem!

2015.05.08. 14:17 varnai

Meghökkenve láttuk, hogy a holnapi demonstráció előkészítéseként tegnap éjjel a méteres koszba, gazba kitett udvariasan kérő táblánkat a MÁV Esztergomból (!) fölvezényelt gyorsreagálású brigádja ma délelőtt már le is szerelte. Annyira jó lenne ha a MÁV a Rákosrendező kátyúit, gödreit is ilyen gyorsan javítaná, vagy legalább a "tíz percen túl is zárva tartható" sorompónak a felnyitásában sikerülne közel hasonló reakcióidőt elérniük.

Esztergomból autóztak idáig, hogy sürgősséggel leszereljék. Holnap erre a táblára kerülnek a kerékpárutat kérők aláírásai.

Holnap az alábbi petíciót fogjuk átadni a MÁV-nak és a zuglói önkormányzatnak:

Tisztelt Zuglói Önkormányzat, Tisztelt Magyar Államvasutak!

A fővárosi kerékpáros közlekedés egyik főútvonala a Rákosrendezőt keresztező, Kelet-Pestet, Kőbányát, Zuglót  Észak-Pesttel, Angyalfölddel, Újpesttel és Észak-Budával összekötő kerékpárút. Ennek a frekventált kerékpáros folyosónak a közepén helyezkedik el a Rákosrendező. A forgalomszámlálások szerint ez a főváros harmadik legforgalmasabb kerékpárútja, ezrével használják a napi szinten kerékpározók és a szabadidő bringások is.

A kerékpárút egy kis része évtizedek óta hiányzik. A Teleki Blanka út útburkolata, a kockaköves, töredezett felület és a sorompók közti MÁV terület vágányok közti része alkalmatlan a kerékpáros közlekedésre. Ez a párszáz méter folyamatos kellemetlenséget, és számos balesetet okoz az arra napi szinten járó sok ezer kerékpárosnak. Az út annyira rossz, hogy sokan inkább jelentős kerülőutat választanak, csakhogy elkerüljék.

Hogy a lehetetlen állapotokra felhívjuk a figyelmet bringás felvonulást szerveztünk.

Arra kérjük Zugló Önkormányzatát, hogy építse meg a területén a hiányzó hozzávetőleg 300 méteres kerékpárutat és mellesleg tegye rendbe a szintén balesetveszélyes járdát is.

Arra kérjük a MÁV-ot, hogy a területén építsen ki rendes, aszfaltozott kerékpárutat és vele párhuzamosan futó járdát is tegyék rendbe. Kérjük, biztosítsák a síneken a gyors, biztonságos és balesetmentes átkelés lehetőségét. Kérjük, tekintsék át a sorompó leeresztésének gyakorlatát, mert az sokszor a szükségesnél jóval hosszabb ideig van lezárva.

Gyors cselekvésüket remélve,

Tisztelettel,

Budapest kerékpárosai

a Civilzugló Egyesület szervezésében

Szólj hozzá!

Bringázz velünk!

2015.05.07. 13:45 varnai

Már csak kettőt kell aludni, és megtudhatod milyen zongora kísérettel bringázni a lezárt Nagy Lajos király útján!

Találkozó szombaton 15 órakor az Örs vezér téren.

A Rákosrendező sorompóit épségben elérők a Túr d' Rákosrendező kupával  a kezükben a dobogó legfelső fokára állhatnak és mi fotón örökítjük meg a ritka pillanatot. Gyertek, legyünk sokan!

Patro -reklámfilmünk készítője -  jó pár éve már tökéletesen összefoglalta miért jó Budapesten bringázni. Azóta sem sok minden változott, de mi ezen vagyunk.

A fenti film összes katasztrófája tömörítve megtekinthető a Rákosrendezőn.

Elképesztő kihívás embernek-bicajnak átkelni biciklivel a Rákosrendezőn, a töredezett macskaköveken, gödrökön, síneken át, pedig a forgalomszámlálási adatok szerint ez Budapest harmadik legforgalmasabb kerékpáros ösvénye. Összeköti Kőbányát, Zuglót Újpesttel, Angyalfölddel, Óbudával - napi ezer bringás kell itt át.

A Civilzugló Egyesület ezért május 9-én szombaton bringás felvonulást szervez keresztül Zuglón. Mutassuk meg, hogy milyen sokan használjuk ezt az útvonalat, és mennyien szeretnénk általában véve biztonságos, kulturált bringaútakat Zuglóban, és mindenütt a fővárosban!

Az Örs vezér téren találkozunk 15:00-kor, zenés felvezetéssel végigtekerünk a lezárt Nagy Lajos király útján - ahol szintén szükség lenne a kerékpárútra, - útba ejtjük a Zuglói Polgármesteri Hivatalt, ahol átadjuk a kerékpárutat szorgalmazó levelünket. Keresztülzötykölődünk Rákosrendezőn, hasonló petíciót adunk át a MÁV képviselőinek. A Rákosrendezőn  jelképesen egy kitört küllőjű kerékpárt helyezünk el, és mindenkiről, aki teljesítette ezt a nyaktörő Túr d' Rákosrendezőt, emlékfotót készítünk.

Várunk minden bringást, zuglóit és nem zuglóit, hétvégit és profit, családokat és egyedül brigázót erre pár kilométeres zuglói lokálpatrióta túrára!