60 napirendi pontról döntöttünk a november 26-i maratoni képviselő testületi ülésen. Volt köztük igen jelentős, pl. a 2016-os adók, több szimbolikus, és ment a folyamatos politikai adok-kapok. (mindkét értelemben) Íme egy hosszú, - de a nap is hosszú volt - összefoglaló a közügyek iránt érdeklődő zuglóiaknak, addig is, míg a képviselői ülések online nézhetősége valóra válik. Bizonyára más képviselők mást tartanának fontosnak, máshogy értelmezik ami történt, természetesen ők is bármikor megírhatják a saját verziójukat.
Az előterjesztések szövegei, mellékletei ITT olvashatóak.
A testületi elején a Fidesz a napirendi pontok felcserélését kérte, előre kérve a Sógor képviselő bizottsági és FB posztról való visszahívását. Ez szavazategyenlőséggel nem ment át. Én úgy gondoltam, hagyjuk a politikai leszámolósdit a lényegi döntések utánra. Ezért a Fidesz frakció tagjai, bár jelen voltak, de az előterjesztések többségénél nem nyomtak gombot.
1. Javaslat költséghatékony és átlátható szervezeti átalakításra. A jól hangzó cím nem takart mást, csak a Városgazdálkodási Zrt tulajdonában lévő (zsák a zsákban) Médiaszolgáltató Kft-nk megszüntetését, és a sajtó jeles képviselőinek hivatalba telepítését. A cég megszüntetése a cégvezető által utólag adott kiegészítése szerint valóban jelentős spórolással járhat, egyrészt nem kell a bérek után ÁFÁ-t fizetni (19,5 M) sem az anyacégnek évi 18 milliós jutalékot. Bár nem volt számszerűsítve, de megspórolható a céges működés költsége: a felügyelő bizottság, a könyvvizsgáló, a cégvezetés bére. Tudni kell, jelenleg 160 milliót költő cégben 10 alkalmazott dolgozik, írják a "csak a jót" stílusú kéthetente megjelenő újságot, heti1-2 Facebook és honlap frissítést. Ehhez képest 2010 előtt a Zuglói Lapok kiadása, írása, szerkesztése, terjesztése kijött 55 millióból, igaz akkor nem volt csak a főszerkesztő tulajdonolta cég és pár számlás újságíró. Az kérdéses hogy a közvetlenül a polgármester alá tartozva a kerületi lap mennyit fog veszíteni eddig sem tökéletes, bár a Papcsák éra óta sokat javuló, azaz kifinomultabbá váló elfogultságából, mennyi felületeket fog adni a kritikus hangú, legyen az ellenzéki politikusi, vagy lakossági vélemények megjelenítésére. (az "Olvasói levelek - a hivatal válaszol" rovatot egy éve nem sikerül újraindítani)
2. A legfontosabb döntés a 2016-os adók elfogadása volt. Elfogadtuk a telekadót, mely magánszemélyekre nem vonatkozik, tehát csak a cégek által tulajdonolt telkek fizetnek. Ezek nagy, száz milliós, sőt milliárdos értékű építési telkek. Kis mértékben, 400-ról 450 forintra emeltük az idegenforgalmi adót. Ez meg sem fog látszani a kerületi szállodák szobaárain. Az építmény adó viszont nem ment át, Barta LMP-s képviselő miközben szóban az adóbevételek szükségessége mellett érvelt nem szavazta meg, azaz ő a garázsadós változatot támogatta.
Máris szomszéd lelkére beszélnek.
A Pénzügyi Bizottság elnöki posztját betöltő képviselőtől meghökkentő húzás volt az adók szóban támogatása, majd leszavazása. "Meglesz ennek az ára" - mondta az LMP-s képviselő.Barta képviselő miatt keddre rendkívüli ülést kellett összehívni. Ezen kívül az LMP zuglói képviselőjének ebben az évben nem volt más politikai produktuma mint két, az én kipiszkálásomat célzó előterjesztés.
Az építményadó emelés elmaradásának 250 milliós kiesés lehet a következménye. A Fidesz frakció NEM-mel szavazott az adóemelésekre, mely egy ellenzéki párttól természetes, de egy alpolgármestert adó koalíciós partnertől kissé fura. A Jobbik szintén NEM-et nyomott. Tán épp az érveimet meghallva, de leginkább a lakossági felhördüléstől tartva az építményadónál megmaradt a magánszemélyek adómentessége, tehát a baloldal által októberben elfogadott koncepcióval ellentétben mégsem lesz garázsadó. Véleményem szerint, ha elvárjuk, hogy a kerület jelentősen többet költsön az intézményeire, felújításokra, közterületeire és e mellett tartsa szinten a szociális kiadásait, akkor ehhez a többlet bevételt is biztosítanunk kell.
3. 4. 5. 6. Hosszú, több napirenden áthúzódó vita alakult ki a hajléktalanság kezelésének ügyében. A Fidesz frakció a kerületben újra területeket jelölne ki, ahol tilos lenne az életvitelszerű tartózkodás. A kérdésben igen sokat hezitáltam. A teljes tiltás feloldása óta megérzésem szerint nem lett több hajléktalan Zuglóban, és hát a tiltás idején sem tudtak mit kezdeni a pár makacs alkesszal, akik pl. a Miskolci Csömöri sarkán kéregetnek. A rendészek eddig 2,7 millió forintnyi bírságot szabtak ki rájuk, amit eszük ágában sincs befizetni, ülnek ahol szoktak. Azt is tudni kell, hogy a hatályos fővárosi rendelet szerint a kerület jelentős területein az iskolák, óvodák, bölcsődék, templomok 200 méteren körzetén belül most is tilos lenne hajléktalanoknak tartózkodniuk, a fővárosi és kerületi rendészeknek kötelességük lenne eljárni, de lényegében eszköztelenek. És gondolom szívük sincs hozzá.
Sok munkával összerakott kunyhócska a Francia út mentén, egy fényes banképület tövében. Nem zavarnak senkit, és van igényük a saját élettérre - feltehetőleg a száz üres önkormányzati szükséglakásunkból bármelyiknek nagyon örülnének. A PestiSrácok.hu gyönyörű fotóját Horváth Péter Gyula készítette.
A hajléktalanságot nem lehet közbiztonsági kérdésként kezelni, rendészeti eszközökkel megoldani. Nem csak kerületi, de fővárosi szinten sem, a hajléktalanná válás okait kéne állami szinten megszüntetni. A "jószívű" kerületvezetők ráadásul könnyen politikai harakirit követhetnek el, hisz aki több ellátóhelyet tart fent, többet költ a hajléktalanokra, az szükségszerűen a területére vonzza őket, kiváltva ezzel szavazó lakosok haragját.
7. A politikai csatározás részeként tiszteletdíj megvonással és kötelezettségszegési eljárással akarják büntetni, ha a képviselők nem járnak testületi vagy bizottsági ülésre. Az tényleg abszurd, hogy van olyan képviselő, aki a bizottsági üléseinek 2/3-ról hiányzott a ciklusban. Elvégre ezért kapjuk a tiszteletdíjunkat, és a havi 1-2 ülésért nettó 55 ezer nem olyan rossz órabér. Ha nem képes, ha nem akar részt venni, mondjon le, a jelölő szervezete pedig delegáljon másvalakit. És ne lehessen az igazolt hiányzás mögé sem bújni, csak ha tényleg beteg, vagy nagyon indokolt esetben, mondjuk az ülések max. 10%-ában. Uff.
11. Döntöttünk a köztisztviselők és közalkalmazottak év végi jutalmáról. A szokásos kétheti bérüket kapják, mint ahogy a polgármester és az alpolgármesterek is, ez 60 millió forint szétosztását jelenti. A Fidesz testületileg nem nyomott gombot.
15. Javaslat a BVSC területén műfüves pálya fedésére és járda kialakítására. A pályafedések önrésze mellé bekerült a BVSC területén lévő Rákosrendezőre és a XIII. kerületbe átvezető 2 méter széles járda megépítése. A gyalogosok és kerékpárosok egy betonra terelése rendszeres konfliktusokhoz, balesetekhez vezet. A polgármesteri ígéret kerékpárút kialakítására szólt a saját keretéből. Ez egy rövid távra jó félmegoldás a rendes kerékpárút kialakítása helyett. Az előterjesztés 21 IGEN-nel ment át. Örülünk, Vincent?
Ősszel kidurrant belsőkből rakott úttal demonstráltunk a Teleki Blanka úton.
16. Adatszolgáltatás a BVSC működéséről. Immár képviselő-testületi határozattal lett megkérdezve, hogy a BVSC elnökségének személyei és a bérlő cégek tulajdonosai között van-e személyi átfedés, de mindhiába. Most az MSZP nem nyomott gombot.
17. Önrész biztosítása a viharkárok Belügyminisztériumi vis major pályázatához. 9.3 milliós kárt tudtak számszerűsíteni, ehhez 2.8 milliós önrészt kellett biztosítanunk. A kerületet ért kár 100 millió fölött volt, elég a szétázott Civilházat, a Meseház bölcsödét megnézni, vagy a kerületszerte kidőlt több száz fa 66 milliós összedarabolására, elszállítására gondolni.
18. Két plusz óvodapszichológus felvételéhez biztosítottunk bérkeretet. Nem, nem a képviselő-testület mellé.
20. Vettünk a zuglói hivatásos tűzoltóknak egy Dacia Dustert. A Belügyminisztérium a TEK Q7-es Audijai helyett vehetne autót a tűzoltóinak, mi meg inkább a Zuglói Egészségügyi Szolgálat 15 éves járművét cseréljük le.
22. Ahogy szoktuk 800 milliós folyószámla-hitel keretet biztosítottunk a likviditás megőrzéséhez. November végére a költségvetési tartalék 1,4 millió forintra csökkent, - ilyen sem volt még - és minden kiadási előterjesztésnél pontosan meg kellett jelölni, mely meg nem valósult költségvetési sorról legyen átcsoportosítva. Ehhez képest máris sok tízmilliós kötelezettséget vállaltak 2016-ra.
25. Kamerarendszer telepítése a Bosnyák térre. A nagy átmenő forgalommal teli téren sok a bűncselekmény, a balhé, ezért itt tényleg indokolt a kamerák telepítése.
27. A nemrég kijelölt övezetekben 18h helyett 20 óráig lesz fizető parkolás. Hát estefelé gyakorta csuklani fog a polgármester anyukája.
28. Rozgonyi Zoltán alpolgármester előterjesztése: a Soltvadkerti tábor önálló intézménykénti megszüntetése és a kerületi Fidesz kizárólagos ellenőrzése alatt álló Sport és Rendezvény Kft. alá helyezése. Megjegyzendő, a nagyságrendekkel több pénz fölött rendelkező MSZP vezetésű Városgazdálkodási Zrt. Felügyelő Bizottságába - az őszi alku részeként - a Fidesz nem tudott/akart FB tagot delegálni, azaz belelátni.
A nagy spórolás abban áll, hogy az eddig fél éven át dolgozó, de 12 hónapon át közalkalmazotti bért kapó helyi személyzet, hat fő helyett ideiglenes szerződéssel akarnak foglalkoztani, illetve az intézményvezetői státuszt megszüntetni. Kérdésem, ki lesz az új felelős, a tábort ismerő, nyáron fél évig Soltvadkerten lakó vezető, és mennyiért? Az évi 3-5 milliós spórolásért (a hat közalkalmazott végkielégítése lendületből 11 millióba került) félő szétrúgnak egy jól működő intézményt. A kerületben számos helyen ennél nagyságrendekkel több pénz folyik el. A döntés látványos illusztrációja a mondásnak: a fejétől bűzlik a hal, de a farkától kezdik pucolni.
Az MSZP a bizottságokban és a testületi is módosítót nyújtott be, miszerint az intézmény átszervezéséről márciusig készüljön anyag. Végül ezt egy kis frakciószünet, azaz egy Tóth-Rozgonyi- Karácsony sustorgás után, amint mondták a "megelőlegezett bizalom nevében" visszavonták. Kíváncsi vagyok, mit kértek a szocik cserébe. Megjegyzendő, a kerületi cégek átszervezése, netán megszüntetése, takarékosabbá (nagyon netán átláthatóbbá) szervezése szerepel a 2016-os költségvetési koncepcióban. Feltehetőleg ennek kívánt elébe menni a Fideszes előterjesztés, hasonlóan a Médiaszolgáltató Kft-t a hivatal fennhatósága alá toló polgármesteri előterjesztéssel. A cégek számának csökkentése jelentős érdeksérelmekkel járhat, azaz őszi nagy, cég és poszt osztós kiegyezés újratárgyalását jelenti.
31. Felkai Tamás (MSZP) előterjesztése a Zuglói Sport és Rendezvényszervező Kft. törzstőkéjét képező OTP részvények értékesítésére. A családi ezüstöt minden, a kerület kasszája közelébe kerülő párt előbb-utóbb megtalálja és csillogó szemmel nyúl utána. A kerület közpénzeit figyelők talán még emlékeznek a Papcsák által igen gyorsan, 2010 decemberében létrehozott, de melegében kimúlt Zuglói Eszközkezelő Kft-re, mely igazgatójának állásába került az akkor 270 milliót érő részvényhalom engedély nélküli tőzsdére vitele.
A Fideszes Kovács Balázs módosítót adott be, miszerint a pakett csak a 6300 Ft elérése után értékesíthető.
Az OTP részvények ára folyamatosan emelkedik, ma 6050 forint. A részvénycsomag eladását e mellett azért sem támogattam, mert félő, a részvényekért kapott 300 milliót nyomtalanul fel fogja szívni a 2016-os költségvetés, melynek koncepciójába már bele is tervezték. Azt javasoltam, hogy a részvényeket csak akkor adjuk el, ha az érte kapott összeggel valami maradandó és jelentős létesítmény építését alapozzuk meg, pl. az új kerületi szakrendelőt, a lakótelepi uszodát, vagy a régóta ígért és igencsak hiányzó sport- és rendezvénycsarnokot. A módosítót a baloldal nem támogatta, ezért a fideszesekhez hasonlóan én sem szavaztam, ezért az előterjesztés nem ment át.
32. Rozgonyi Zoli előterjesztése a Testvérvárosi koncepció. Mivel nem lett egyeztetve a testvérvárosi kapcsolatokért felelős tanácsnokkal, Felkai Tamással, ezért azt visszavonták. A Zugló 80 szülinapjára meghívott testvérvárosi delegációk vendégül látásának költségeiről nemrég számolt be az Átlátszó blog. A több napos rendezvényben nem volt semmi fényűző, és a résztvevők számához képest drága sem volt. Tényleg, egy Szőnyi úti motel egy berlini kerületi polgármesternek fényűző? A testvérvárosok polgármesterei, delegációi azt azonban igencsak rossz néven vették, és nem értették az okát, hogy a fogadásukra rendezett vacsorán a két nagy párt egyetlen képviselője, sőt a testvérvárosi kapcsolatokért felelős tanácsnok sem vett részt.
33. Nyilatkozat a Bosnyák téri remiz megszüntetésére. A főváros jelenleg a BKV napi működtetését is alig bírja, nemhogy lenne pénze egy új remiz építésére, ennek kiürítésére. A szavazás ilyetén meglehetősen szimbolikus volt, leginkább a médiába kerülésre alkalmas. Az ipari műemlékként védett remiz megszerzésére, pesti millenáriskénti hasznosítására már annó Papcsák is tett javaslatot, neki sem sikerült semmit elérnie a fővárosnál. A Thököly úti "gyors" villamos tervezése kapcsán a remiz témája most újra aktuális lehet, mert kétség kívül semmi keresnivalója egy remiznek Zugló közepén, - még akkor sem, ha a remiz volt itt hamarabb. Barta (LMP) nem támogatta, de 11 IGEN-nel azért átment.
34. Javaslat a Forradalom terének felújítására. A Thököly úti kis parknak, térnek véleményem szerint nincs semmi baja, sőt, zuglói mércével nézve ápolt, rendezett. Javasoltam a Forradalom terénél a sokkal lepusztultabb, és sokkal több ember által használt Mexikói úti buszvégállomás, az évtizedek óta romos szökőkút, illetve az üres betonplacc Egressy tér felújítását. Úgy tűnik a kerület többi pontján is érdemes lenne önkormányzati ünnepségeket rendezni, hogy a notabilitások azokkal is megismerkedjenek.
36. A 2016-os költségvetési koncepció - az egyik leglényegesebb napirend. Érdemes az egész anyagot elolvasni, (pár nap múlva kiteszem) A remek anyag sajnos valójában nem koncepció, hisz az a fő területekre szánt nagyságrendekkel, számokkal lenne értelmezhető, inkább irányelv a koncepcióhoz. Jellemzően nem is politikus, hanem a Gazdasági Osztály vezetője készítette. Ilyen általam régóta kért "apróságok" vannak benne, mint a cégstruktúra áttekintése, vagy az, hogy beruházási kiadások ellentételezésére szánt telkek értékesítése csak akkor kerülhessen be, ha azok nevesítve vannak, stb. A koncepció azonban azt máris tisztán kimondja, az eddigi kötelezettség vállalások, intézményfelújítási tervek miatt a 2016-os költségvetés erősen minuszos lesz, - olyan pedig ugye nem tervezhető. A fideszesek itt sem nyomtak gombot.
38. 39. Támogattuk a szerződés megkötését a BVSC-vel a kerületi tanulók gyógyúszásának biztosítására, illetve a Szent István Gimnázium udvarán sportpálya létesítésére.
40. 40 milliós kötelezettséget vállaltunk előre 2016-ra a Bethesda Kórház épületének felújítására, az épület a Magyarországi Református Egyházé, de egyben a kerület legrégebbi épülete is, mely siralmas állapotban van.
41. A Zsálya utcai troli közlekedés megszüntetésének kérése a BKK-nál. Az előterjesztés repedező házakról szól, de ilyen műszaki szakvélemény nem volt csatolva.. Az anyagban volt viszont pár száz online aláírás, melyekről meg nem lehetett tudni, hogy a környékbelieké-e. Ezért javasoltam egy bejárást és egy lakossági fórum összehívását, hogy megismerjük az ott lakók többségi véleményét. Mivel a felvetésemre nem reagáltak ezért az előterjesztést nem támogattam, mert félő csak pár hangos ember beszél a környék nevében.
42. Újabb egy évre adtuk csak meg a pavilonok fennmaradási jogát a Kisföldalatti végállomásnál. Ezt csinálják 2010 óta. Hogy is várjuk el egy vállalkozótól, hogy ráköltsön egy vasat is a boltjára, akár kifesse, mikor sosem tudja meddig használhatja még?
43. Javaslat "Zugló Olimpiai Bajnokai" emléktábla elhelyezésére a Bosnyák téren. Mivel a téren már van egy minimalista-modernista nőszobor, egy tábla Zugló testvérvárosairól, egy zajos szökőkút, pár kő, egy kiállítás geodéziai oszlopokból, sőt a 2013-ban felállított bolgárkertész szocreál szobor-ivókút is működik néha, a tábla meg ezekhez zavaróan közel, a színpad, télen a jégpálya helyére kerülne, ezért én azt javasoltam, keressünk más helyet a két milliós gránitnak. Konkrétan az Egressy teret adtam be egy módosítóban. Ezt leszavazták, a táblát meg megszavazták. Imádnak fantáziátlan, érdektelen emlékműveket egymás hegyére tenni.
45. Míg az emléktábla lerakatás gyors, gondolkodást nem igénylő, de látványos pótcselekvés, addig elhalasztották az "Önkormányzati tulajdonban lévő lakásokkal kapcsolatos koncepcióról" a döntést. Nincs megírva. Ejh, ráérünk arra még!
48. JAVASLAT ÖNKORMÁNYZATI GAZDASÁGFEJLESZTÉSI PROGRAM ELINDÍTÁSÁRA! - fúú végre, örültem meg. Mint kiderült a blaszfémikus cím egy sima szoftvert vásárlást takart volna 1,5 millióért. A programját eladni kívánó cég három oldala mellett se egy referencia, hol, mely városokban működik már ilyen szoftver, se párhuzamos árajánlatok, se semmi. Ki vinné be az adatokat, ki hirdetné és hol az oldalt... csupa megválaszolatlan kérdés. A pénzt a polgármesteri alapból akarták biztosítani... (a testületi ülések online közvetítése meg nem akar megrendelődni pedig beleférne a polgármesteri keretbe.) Az előterjesztés ezért 10 IGEN és két Tartózkodással nem ment át. Létezik a kerületi Kisokos, ott a Zugló kártya, mindegyik mellett lehetne online felület.
49. A Teleki Gimnázium és a Városligeti Általános Iskola tetőszerkezeti attika és homlokzat VESZÉLYTELENÍTÉSÉRE. Itt tartunk, aládúcolt bejárat, elkerített udvar, mert még most sincs arra pénz, hogy felújítsunk, csak arra, hogy veszélytelenítsünk.(a veszélyt maga az önkormányzat évtizedes hanyagsága okozta) Ez is 40 milla. Mi meg közben odaígérünk a Református egyháznak 40 milliót, terepjárót adunk, gránittáblát állítunk, szoftvert veszünk.
50. javaslat a 2015-ös viharkárok költségeinek finanszírozására. A júliusi,augusztusi viharok kerületszerte rengeteg fát döntöttek ki, és tucatnyi önkormányzati épület sérült meg, ázott be. A Városgazdálkodási Zrt ezért ezek költségeinek utólagos finanszírozására kért 75 milliót. A jegyző ellenvetéssel élt, miszerint a költségek részleteiben nem láthatóak. Végül a jegyző megkapja a kért anyagokat, míg a testület megszavazta a pénzt. Ehhez az utolsó költségvetési filléreket kellett összekotorni. A Kék óvoda területének visszavásárlására félretett pénz elúszott, és a kerület karácsonyi díszkivilágítását is csak a személyi kultuszra korlátozták. (" Áldott Karácsonyt!")
52. A másik önkormányzati cégünk, a Sport Kft is kért 12 milliót. Ezt is támogattuk, hiába, Rátonyi Gábor ex polgármester sporttanácsai ismét viszik a pénzt.
53. Na most jött a politikai hadd el hadd. Az enigmatikus "Fidesz frakcióvezető" néven jegyzett előterjesztés (nem értem, eddig Rozgonyi Zoli mindig a nevével jegyezte az előterjesztéseit) Sógor László a Városgazdálkodási Zrt. felügyelő Bizottsági posztjáról a Tulajdonosi Bizottsági elnöki, a Pénzügyi, és a Közbiztonsági Bizottsági tagsági viszonyának megszüntetésére, új tagok választására. Bizony, ki gondolta volna, hogy ilyen sok mindenhez ért, ennyi feladatot lát el a nem mellesleg főállásban a Nemzeti Múzeum gondnokaként dolgozó, mindig piros mezben járó villanyszerelő? (mint az nyilvános, az FB tagságért és a bizottsági tagságokért mindösszesen 516.500 Ft jár a a főnöki döntéseket gondolkodás nélkül végrehajtó pártkatonának. Viszonyításként: a főállású polgármester fizetése havi 749.500 ft)
Bár az előterjesztés nem indokolta, az ok nyilvánvalóan a képviselő rasszista, gyűlöletkeltésre alkalmas, ostoba Facebook bejegyzése volt. Mint kiderült, a törvény szerint bizottsági tagcserét csak a polgármester javasolhat. (Kissé ellentmondásos, hogy az én tanácsnoki visszahívásomat kezdeményezhette egyéni képviselőként Barta) Maradt tehát a Felügyelő Bizottsági posztról szavazás. Én - bár tudtam, hogy az előterjesztés nem fog átmenni, és annak ellenére, hogy kivívom vele az MSZP-sek haragját - elvi okokból támogattam a visszahívást. Ha már a képviselő nem mondott le, az minimum elvárható, hogy mint Karácsony polgármester az én tanácsnoki pozícióm elvételekor mondta, Zuglóban legyen következménye a hibás tetteknek. Hát, most nem így gondolta.
Az ominózus Facebook poszt. Alatta egy másik Sógor stílusú bejegyzés. Én sokat vitatkoztam az elmúlt négy évben a fideszesekkel, de így sosem jellemeztem őket.
Mivel Czeglédi Jobbikos képviselő délután 3-kor lelépett, és Barta képviselő sem támogatta a visszahívást, (tehát az ő világnézete szerint a "fűtéssel viccelődés" ellentétben a hibás vagyonnyilatkozatommal, nem bűn) ezért Sógor úr tettének egyáltalán nem lett semmiféle következménye.
54. Szavazás Környezetvédelmi Tanácsnoki kinevezésemről. Hadd kezdjem egy kis visszatekintéssel: az egyesületünk a ciklus elején a bizottsági pozíciók elosztásakor politikai súlyához képest alig kapott helyeket. A harmadik testületi ülésen sikerült csak beterjeszteni a tanácsnoki kinevezésemet, és kaptunk még két bizottsági tagságot is, de az önkormányzati cégek felügyelő bizottságaiba gondosan nem engedtek be civilt, csak pártembereket. Viszonyításképp az LMP képviselője az egyik legfontosabb bizottság, a Pénzügyi Bizottság elnöki posztját kapta, (ez a szokásjog szerint a vezető ellenzéki pártot illette volna) és az LMP gazdasági vezetője bekerült a Városgazdálkodási Zrt felügyelő bizottságába, a Jobbikos Czeglédi pedig két bizottság alelnöki posztját kapta.
A Környezetvédelmi Tanácsnoki pozíciót ezután Barta ex LMP-s képviselőtársam javaslatára két hónap után visszavonták. Karácsony nyár elején újra felterjesztett Környezetvédelmi tanácsnoknak, tán ő is érezte, meglehetősen inkorrekt, hogy míg a pártokat képviselők majd mindegyike 460 ezer forint bruttót keres, addig egyetlen, épp a civil képviselő bruttó 115 ezret. A két nagy párt nem támogatta az előterjesztést. Egyikük táborába sem álltam be. Ezután, augusztus végén a Városgazdálkodási Zrt. azaz Tóth Csaba, a kerületi MSZP egyszemélyes ura kerületgondnoki állást ajánlott a cégben. Egy képviselőnek egy önkormányzati cégnél dolgozni nem törvénytelen, de minimum nem elegáns. A pozíció elfogadását sok hezitálás, - az erős anyagi kényszer mellett - politikailag elfogadhatóvá az tette, hogy a Fidesz egyik önkormányzati képviselője, Barabás Ferenc szintén kerületgondnokként dolgozik a ZVZ Zrt-nél. Tóthnak jeleztem, hogy a kerületgondnoki munka a képviselőségtől független, mert a képviselői munkámat, önállóságomat nem hagyom befolyásolni, feladni semmiféle szavazásnál. Úgy tűnt ezt elfogadta és én munkába álltam. A Sógor ügy kapcsán azonban máris feszültség támadt, mert miután Sógor nem mondott le, egy egyéni előterjesztésben kezdeményeztem a bizottsági elnöki posztról az elmozdítását. Tóth nyomatékos kérésére az előterjesztést még napirendre kerülés előtt, nagy vitatkozás után, de visszavontam. Utáltam érte magam, hisz máris elérte amit akart, immár nem a magam ura voltam. A három hónapos próbaidő utolsó napján az állásomat meglepetésszerűen felmondták. A mézesmadzag után jött a kelepce. Tóth azt ajánlotta, kössek inkább megbízási szerződést a ZVZ Zrt-vel. A tőle függés ezzel vált volna teljessé. Weinek, Csincsák meghurcolásából látható, és a választáskor tökéletes karaktergyilkosságra adhat alkalmat egy ilyen, bármikor sajtóban szellőztethető megbízási szerződés.
Eközben a kerületi Fidesz is, minden régi sérelmet félretéve felismerte, hogy nekik is elemi érdekük hogy tényleg független legyek, különös tekintettel a kiegyensúlyozott testületi arányokra, ahol, mint a mai szavazásokból is látszott, egyetlen szavazat is döntő fontosságú lehet. A megélhetésemmel ne lehessen revolverezni, a Civilzugló szavazata ne függjön az én egzisztenciámtól. Mikor a tanácsnokság fideszes támogatásának híre ment Tóth gyorsan újra felajánlotta a kerületgondnoki állást, de köszöntem, már nem kértem belőle. Ezt havi 140 ezer forintom bánja.
Végül tehát bizarr módon a két PM-es politikus és az elmúlt ciklusban sok kritikával illetett kerületi Fidesz képviselőinek szavazataival lettem tanácsnok, míg az az MSZP szavazott ellenem,
akiknek a vezetőjét, Tóthot 2014 tavaszán az országgyűlési kampányában egy újsággal támogattunk, az egyesület függetlenségét veszélyeztetve választók bizalmába ajánlottam, feltehetőleg jelentősen hozzájárulva a választási győzelméhez. És nem mellesleg akiknek minden vita ellenére az elmúlt évben a legtöbb előterjesztését támogattam, hiszen a szükséges minimális többséghez pl. a fenti testületi ülésen is hozzájárultam pl. az adó ügyben is támogattam őket.
A parlamenti választáskor 70 ezer példányban kiadott Civilzuglós újság 70 ezer példányban érvelt Tóth mellett. A hála a sosem volt politikai kategória, de még a korrektség sem.
A csütörtöki testületi ülés hatvan előterjesztése, történései mint keresztmetszet tökéletesen jellemzi az eltelt zuglói évet: az előterjesztések közt egyre több a lényegtelen, a szimbolikus, a médiának szóló pótcselekvés: emléktábla avatás, politikai nyilatkozat, pl. remiz, a munkacsoport létrehozás, a koncepció gyártás. A lényeges döntések ugyanis a mindent mindennel összekötő politikai alkudozások miatt hónapokig csúsznak. Az alpolgármesteri szinten az egyeztetések, sőt a kommunikáció hiányát mutatják a párhuzamos előterjesztések pl. most is hajléktalan ügyben. Az MSZP országgyűlési képviselője minimális többségét használva egyszemélyben szeretné vezetni a kerületet, (árulkodó volt a jegyző szobájának elfoglalása, a saját névre szóló asztal kialakítása a testületi ülésen) a polgármestert, a hivatalt, a jegyzőt, vagy mint a fenti történetből is látható engem is irányítani próbálva. Az MSZP által vezetett Vagyonkezelő és a jegyző által vezetett hivatal folyamatos csatát vív, és ez mindkét helyen bénítja a hatékony munkát. A bal és jobb oldal folyamatos hatalmi harcai, konc szerzési kísérletei, osztozkodása, sajátként kezelt bizottságai, önkormányzati cégei igen költségessé teszik a működést. A feloszlatással és egyéb fenyegetésekkel, minden eszközt bevetve mindenkinek diktálni akaró MSZP, a saját politikai hátország, önkormányzati tudás és zuglói beágyazottság híján kényszerűen a jobboldalra is támaszkodó, politikai hitelességét ezzel viszont erősen koptató polgármester lassan felőrlődik, ideje jelentős részét felemészti a politikai alkudozás, a politikai súly hiányában sehová sem jutó tárgyalások, és ő ezt médiaszerepléssel, politikai blöffökkel, pl. a népszavazási ötlettel igyekszik helyettesíteni. A mindennek okán keletkező döntésképtelenséget, a helyben járást, így egy év reménykedés után már a lakosság is érzi. Weinek szelleme kísért.