HTML

Napirend utáni monológ

Hogy működik egy önkormányzat? Hogy születnek, és mi motiválja döntéseket egy 106 ezres kerületben, Magyarország 7. legnagyobb "városában" Zuglóban? Mint " új fiú a kupiban" friss képviselőként a Zuglói Önkormányzatban szerzett élményeimet próbálom terápiás céllal kiírni magamból. - írtam blogom indításakor 2010-ben. Ma már, 2015-ben, második ciklusomat töltve a kerület rutinosabb képviselői közé tartozom. Civilként fotós (www.varnailaszlo.hu) és TV szerkesztő vagyok, egy öt éves fiam és egy 25 éves lányom van. Születésem óta Zuglóban élek. A kisföldalatti végállomáshoz tervezett megalomán pláza ellen 2007-ben létrejött Civilzugló Egyesület (civilzuglo.hu) egyik alapítója vagyok. Az egyesület a gyakorlatban mutatja meg a "Gondolkodj globálisan, cselekedj lokálisan!" elvét. A környezetet és épített örökséget védő egyesület sikerrel akadályozta meg a túlépítést, szervezett közösségépítő Herminamezei Napokat és védi Zugló kertvárosi jellegét. Kérlek lájkolj minket a Facebookon! 2009-ben az LMP egyik alapítója voltam. A rendszerváltáshoz mérhető élmény volt egy pártot a semmiből létrehozni, és kegyetlen sok munkával bejuttatni a parlamentbe. Sajnos az LMP-n belüli kiszorítósdi 2013-ban engem is utolért. 2014-ben a Civilzugló Egyesület immár önállóan mérette meg magát az önkormányzati választáson, és harmadik erőként kerültünk be az új képviselő testületbe. Nevemhez fűződik a Helyi Épített örökség védelmi rendelet elfogadtatása, és Herminamező jelentős részének forgalom csillapítása, a balesetek megelőzése. Jelentős eredmény, hogy előterjesztésemre egész Zugló területén 214 helyen kerékpártárolók kerülnek elhelyezésre. Aláírásgyűjtéssel védtem meg a Hermina úti szakrendelőt a tervezett bezárástól. Mint ellenzéki képviselő számos Zuglónak ártó, közpénzt szóró, korrupció gyanús ügyet akadályoztam meg, vagy legalábbis hívtam fel a közvélemény figyelmét rájuk. Egyesületünk kűzd a Városliget beépítése ellen, szakmai vitákon veszünk részt, tüntetéseket szervezünk, 20.000 aláírást gyűjtöttünk az értelmetlen parkpusztítás ellen. Mára a kis herminamezei csapatból, az egész kerületben tagsággal rendelkező, beágyazott, kerületszerte ismert egyesületté váltunk. Keressen meg minket bármilyen helyi üggyel! varnai.laszlo14@gmail.com 06 70 436 07 67

Találkozzunk a Facebookon!

Friss topikok

kerékpárút alá Budapest

2011.08.19. 09:26 varnai

 

Nagy örömmel olvastam, hogy elkészült a Thököly úti kerékpárút eddig elfelejtett része a Hungária körúti kereszteződés. http://kerekagy.blog.hu/2011/08/18/valoban_biciklisbaratta_tettek_a_thokoly_hungaria_sarkot

Az amúgy is nehezen szaporodó kerékpárutak esetében az illetékesek általában a kereszteződéseket félnek megépíteni, pedig mint a Stefánia úti és a fővárosban egyre szaporodó fehér biciklik is mutatják, a kereszteződések az igazi, a halálos veszélyforrások a városban biciklizni próbálók számára.

A Thököly úti kerékpársáv eddig igen vicces volt: a kerékpárosoknak a kereszteződést elérve egyszerüen szublimálódni kellett, hiszen  a sáv egyszer csak minden további tanács nélkül véget ért. A lelkes bringás pedig ott állt, és nem tudta mitévő legyen, tán menjen fel a járdára? (nem volt rámpa) Menjen tovább? Vállalja, a kereszteződésben való megmérettetést egyedül? Most, ha mást nem is, legalább erkölcsi segítséget kapott.

Mert a hír feletti örömöm hamar elmúlt, amikor kisétáltam megnézni, hogy sikerült a sávok kiosztása. De sávok nem voltak,  frissen felfestett jelek  - úgy hívják kerékpárnyom - sem sokat segítenek, inkább csak lelki támaszul, buzdításul szolgálnak,: igen MENJ TOVÁBB! neked jogod van az aszfalt egy darabjához.

De melyikhez, és hol kérdezhette a bringás, mert hát a sávokat persze nem festették fel, akkor ugyanis tisztázni kellett volna, mennyi sáv is van,  és persze kiderült volna, hogy két sáv és a kerékpárút nem fért volna el... így most az autósok simán ráállnak a jelekre.

 

A buzdításra igencsak szükség van, hisz a füstölgő buszok, a töredezett aszfalt, a villamossínek, a felfestetlen autóssávok, közt nem könnyű a túlélés. A Thökölyről a Hungáriára kanyarodó sáv jobb széléről kéne egyenesen menniük, keresztezve a kanyarodó, a gyalogosokra figyelő autókat,  - miközben a megállóból kisoroló, autós kilátást akadályozó buszok is a belső sávba törekszenek,és az autósok igen nagy sebességgel igyekeznek még átjutni a zöldön.

Ezután a felfestetlen autósávok mentén a töredezett beágyazású villamos síneket kell keresztezni, - könnyen egy autós elé lehet esni - majd a vasúti híd alatt a két sávból eggyé váló szűkületben a tolakodó, besorolni próbáló autók, buszok közt továbbjutni. Nem csoda, hogy megfigyelésem szerint a bringások többsége most is,  - mint eddig - a járdát választja.

Megjegyzendő, bár a festékkel takarékoskodtak, azért egy teljesen felesleges kerékpáros lámpát azért felszereltek, - az anyagi keretet  nyilván ki kellett tölteni. Megint úgy csináltunk, mintha valamit megoldottunk volna. A kerékagy cikkel ellentétben a hamis biztonság látszatát keltő felfestés miatt szerintem a kereszteződés a bringások számára veszélyesebb mint valaha.

Ideteszek pár képet egy berlini megoldásról, hasonló kétsávos, villamosos kereszteződés esetén. Még a kanyarodó bringásokra is gondolnak. A berlini megoldás mellett a nemrég elkészült Dunakeszi kerékpár sáv is remek, tehát itthon sem lehetetlen az ügy.

 

8 komment

süti beállítások módosítása