HTML

Napirend utáni monológ

Hogy működik egy önkormányzat? Hogy születnek, és mi motiválja döntéseket egy 106 ezres kerületben, Magyarország 7. legnagyobb "városában" Zuglóban? Mint " új fiú a kupiban" friss képviselőként a Zuglói Önkormányzatban szerzett élményeimet próbálom terápiás céllal kiírni magamból. - írtam blogom indításakor 2010-ben. Ma már, 2015-ben, második ciklusomat töltve a kerület rutinosabb képviselői közé tartozom. Civilként fotós (www.varnailaszlo.hu) és TV szerkesztő vagyok, egy öt éves fiam és egy 25 éves lányom van. Születésem óta Zuglóban élek. A kisföldalatti végállomáshoz tervezett megalomán pláza ellen 2007-ben létrejött Civilzugló Egyesület (civilzuglo.hu) egyik alapítója vagyok. Az egyesület a gyakorlatban mutatja meg a "Gondolkodj globálisan, cselekedj lokálisan!" elvét. A környezetet és épített örökséget védő egyesület sikerrel akadályozta meg a túlépítést, szervezett közösségépítő Herminamezei Napokat és védi Zugló kertvárosi jellegét. Kérlek lájkolj minket a Facebookon! 2009-ben az LMP egyik alapítója voltam. A rendszerváltáshoz mérhető élmény volt egy pártot a semmiből létrehozni, és kegyetlen sok munkával bejuttatni a parlamentbe. Sajnos az LMP-n belüli kiszorítósdi 2013-ban engem is utolért. 2014-ben a Civilzugló Egyesület immár önállóan mérette meg magát az önkormányzati választáson, és harmadik erőként kerültünk be az új képviselő testületbe. Nevemhez fűződik a Helyi Épített örökség védelmi rendelet elfogadtatása, és Herminamező jelentős részének forgalom csillapítása, a balesetek megelőzése. Jelentős eredmény, hogy előterjesztésemre egész Zugló területén 214 helyen kerékpártárolók kerülnek elhelyezésre. Aláírásgyűjtéssel védtem meg a Hermina úti szakrendelőt a tervezett bezárástól. Mint ellenzéki képviselő számos Zuglónak ártó, közpénzt szóró, korrupció gyanús ügyet akadályoztam meg, vagy legalábbis hívtam fel a közvélemény figyelmét rájuk. Egyesületünk kűzd a Városliget beépítése ellen, szakmai vitákon veszünk részt, tüntetéseket szervezünk, 20.000 aláírást gyűjtöttünk az értelmetlen parkpusztítás ellen. Mára a kis herminamezei csapatból, az egész kerületben tagsággal rendelkező, beágyazott, kerületszerte ismert egyesületté váltunk. Keressen meg minket bármilyen helyi üggyel! varnai.laszlo14@gmail.com 06 70 436 07 67

Találkozzunk a Facebookon!

Friss topikok

testületi ülés

2011.03.19. 00:21 varnai

itt látható a csütörtöki MTV-s interjú. pozitív kritkákat örömmel fogadok : )
 
http://comment.blog.hu/2011/03/17/vegre_szot_kapott_varnai_az_mtv_ben
 
két "lehet látni" val kevesebb jobb lett volna. Lehet, hogy a kettős költségtérítést is szóba kellett volna hozni. Még van mit gyakorolni.
 
testületi ülés:
Ma  Pusztai Péter fideszes képviselő bejelentette a lemondását márc 30 hatállyal. Beleunt, és hát a Társasházkezelő igazgatója lesz.
 
Remek csörtéink voltak ma is a testületin.
 
A friss Zuglói lapok címlapján a fidesz kdnp-s időközi választási jelölt Tildy fotója, belül majd féloldalas bemutakozó cikkel és Papcsákkal parolázva. Még jó, hogy reggel észrevettem, irtam is egy dörgedelmes Közérdekű felszólalást, melyet nap végén el is dörögtem, mondván :akkor ugye a többi jelöltnek is pont ennyi felület jár majd egy közpénzből finanszírozott lapban. Erre Papcsák szóban ígéretet is tett. Na, hiszem, ha látom.
 
A két problémás előterjesztés a közbeszerzési és az OTP részvények "hasznosítása" - remek eufémizmus a családi ezüst eladására - valahol elvérzett a fidesz frakció üléseken. Sokszor a visszavont előterjesztések  fontosabbak, árulkodóbbak,  mint a testület elé kerülők.
 
Elhalasztották  az összes önkormányzati lakásra vonatkozó koncepcionális előterjesztést, módosítván a határidőket,  a Vagyonkezelő láthatólag képtelen bármit is produkálni. Mazsu Gegelyt igazgató pajtást kértük a hangosbemondóhoz, ott mentegetőzött.
 
A két millióval támogatni szándékozott Tóth Ilona film, mártír bemutatása végül 500eFt-ot kapott Harrach Péter javaslatára, de a zuglói középiskolások kivezénylését benne hagyták. Én mondtam, hogy gyerekkoromban kötelező volt moziba menni és remek szovjet filmeket láttam, de az agit-prop minden korban ugyanolyan kontraproduktív. Papcsák mondta, hogy náluk ilyen nem volt, erre mondtam, hogy az ország vidéki részein bizonyára más szokások dívtak, dívnak. 

 A filmfinanszírozás kapcsán elmondtam, hogy a magyar filmek támogatására ott az NKA,  meg a Mozgókép Közalapítvány, a zuglói önkori kötelező feladatai között nem szerepel film finanszírozás. Erre persze nem tudta kihagyni Rozgonyi, hogy akkor nem voltam ilyen finnyás, amikor a saját könyvemről volt szó. Erre remek kis jelenet kerekedett,  mert egyből előkaptam a púlt alól egy külön  a polgármester úrnak  dedikált példányt a könyvemből, - ez készült a közpénzből : ) - már napok óta dedikálva hurcolom, meg is tapsolt a testület. 
 

Kiléptünk a Települési Önkormányzatok Országos Szövetségéből,  állítólag semmire sem volt jó. Lehet, hogy nem kilépni kéne, hanem megtölteni tartalommal. - javasoltam, mindhiába. 2 millával beljebb vagyunk.
 
Tárgyalunk az állammal a Rákosrendező területének ingyenes átadásáról, 600 hektár - no hiszen, majd odaadják. Pont a kigömbőcnek.
 
Ja és a szünetben magánbeszélgetésben mind  Cseke Vanda ex képviselő, jelenleg mgbízással foglalkoztatott, mind Rátonyi Gábor ex polgi, tanácsadó nekem támadt, mondván én egy senki vagyok, semmit nem tettem Zuglóért, és tudom-e hogy ki Ő, ismerem-e a sporteredményeit,  és egy patkány vagyok. Ezt Rátonyi igy szó szerint. Kár hogy a napirendi utáninál már nem volt ott, megkértem volna ismételje el nyilvánosan.
Azért elég fárasztó ám ez... meg személyiség romboló. Jó lenne ha ketten lennénk LMP-sek,  - és a másik Piedone lenne.
 
Hát ez volt a márc 17-i testületi ülés.
 
 

4 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://varnailaszlo.blog.hu/api/trackback/id/tr572751800

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Themisz 2011.03.19. 12:57:56

"a és a szünetben magánbeszélgetésben mind Cseke Vanda ex képviselő, jelenleg mgbízással foglalkoztatott, mind Rátonyi Gábor ex polgi, tanácsadó nekem támadt, mondván én egy senki vagyok, semmit nem tettem Zuglóért, és tudom-e hogy ki Ő, ismerem-e a sporteredményeit, és egy patkány vagyok"

Ismerem én a Fidesz működését, pártközpontban kiadták hogy az LMP=SZDSZ 2.0 és hogy Várnai=Senki és most mindenki ezt nyomja. Nem kell vele foglalkozni.

Szerintem az MTV-s reggeli műsor rendben volt, gondolom azért Krizsót rakták oda, hogy ne legyen több konfliktus. Kicsit több médiavisszhangot kapott az ügy, mint szerették volna.

Akkor most még 1 időközi választás lesz ápr.10 után? Melyik körzetben?

Themisz 2011.03.19. 13:01:46

"A két millióval támogatni szándékozott Tóth Ilona film, mártír bemutatása végül 500eFt-ot kapott Harrach Péter javaslatára, de a zuglói középiskolások kivezénylését benne hagyták."

Magyarul meg kell nézniük a filmet, vagy csak statiszták lesznek?

Fabius 2011.03.19. 13:55:09

Egy úriember vagy. Én bizony megkérdeztem volna Rátonyitól és Csekétől is, hogy a "mittettemzugloóért" tevékenységükről vajon a bizonyítványt állították ki a választók 2006-ban?

valasztas.hu/onkval2006/hu/10/10_0.html

Ha igen, akkor meg legyenek kedvesek kisebb hévvel veregetni a mellyüket, mert nem döng az, hanem kong, ami bántja a fülem.

varnai 2011.03.20. 21:50:46

@Themisz: Az van, benne, hogy támogatjuk hogy 5900 középikolásunk megnézhesse a filmet. Ennek formája és költsége nem volt leírva. Termet bérlünk, gondolom, és elmennek a sulik... nem lesz kötelező, mondta volt az alpolgi.
Azért is szükség van erre, tette még hozzá, mert a támogatás egy része a nézőszám alapján jár.
A nem túl híres rendező rendezte a Mansfeld filmet, vajon azt hányan látták?
süti beállítások módosítása