Elnézést, hogy csak most kerül ki a folytatás, de a blogon megjelenő adatokat egyből fekapta a sajtó, ha minden kikerül, nincs értelme sajtótájékoztatót tartani.
Fontos előszó
A kapott táblázat a januárban feltett közérdekű kérdésre kapott polgármesteri válasz. A szerződések nagy számát látva a Pénzügyi Bizottság több tagja kérte, hogy az önkormányzathoz hasonlóan Vagyonkezelő és az Eszközkezelő Zrt. által kötött szerződéseket is hozzuk nyilvánosságra. Ezt a testületi ülésen a Fidesz –KDNP-s képviselők „tartózkodó” szavazatai megakadályozták. Ezt nyilván nem fogjuk hagyni, és ha kell jogi eszközökkel fogjuk kikényszeríteni, hogy az állampolgárok megismerhessék a közpénzen kötött szerződéseket.
A kerület lakóinak joguk van tudni mire költik az adóforintjaikat. Ezért február 20-án írásban kértem, hogy a szerződésekről nyilatkozhassak a Zuglói Újságban, vagy a listát az újságban és a honlapon hozzák nyilvánosságra. A szerkesztő válasza szerint erre csak fizetett hirdetésben van mód. Mint elmondta, erre föntről kapott utasítást.
A problémás szerződések három csoportra oszthatóak:
1. ex Fidesz-KDNP képviselőkkel kötött szerződések
2. alföldi, debreceni cégekkel, magánszemélyekkel kötött szerződések
3. szellemi holdudvarral, korábbi munkatársakkal kötött szerződések
4. Egyéb, ügyvédi irodákkal, cégekkel kötött szerződések
1. A testületen kívül rekedt ex Fidesz-KDNP képviselők mind megbízási szerződések keretében kötődnek továbbra is az Önkormányzathoz: Rátonyi Gábor, Illiás Lajosné, Weinwurm Árpád, Cseke Vanda, Kiss Imre László, Gyügyei Lilian.
Kivétel Kollarik Tamás, aki a Médiatanácsba került, és Kulcsár József, aki a Parlamentbe. Lásd előző írásom.
2. Debreceni cég az ingatlanos BIBLIOMARKT, az informatikai megbízást kapó WEB-Sky, Debrecenből jött a jogi tanácsadó dr. Mező István, Mazsu Gergely a Vagyonkezelő Zrt. frissen kinevezett igazgatója, akinek a testvére a Papcsák ügyvédi irodában dolgozik. A mátészalkai Siket Tibor, aki Papcsák 2006-os kampányfőnöke volt.
3. Dr. Kun Miklós és két munkatársa, Kassai Ildikó és Németh Edina Linda, akik a Zuglóhoz nem köthető Polgárosodás Modernkori Kutató Központot hozzák létre. Tildy Balázs Papcsák korábbi titkára, Schild László, aki Kovács Balázs személyes ismerőse.
4. Egyéb szerződések
A listán szereplő cégek tulajdonosai sok esetben közszereplők, politikusok. Több cég csak 2010 októbere után lett alapítva.
Az általam erősen megkérdőjelezhető szerződések
Határozatlan idejű vagy egy éves idejű szerződést kötöttek:
jogi
a Sárhegyi és Társai ügyvédi irodával 900e Ft+áfa/hó
a 174. számú ügyvédi irodával havi 400e Ft+áfa/hó
Dr. Mező Istvánnal havi 400e Ft +Áfa/hó
Dr. Kiss Imre László ex képviselővel 300e Ft+áfa/hó
ez havi 2 millió Ft+áfa (miközben az önkormányzatnak van jogi osztálya)
kabinet:
Peli&Perfect Kft,alapítva: 2010 dec 28. 300e Ft+áfa/hó
(Gyügyei Lillian ex képviselő)
tevékenységi körök: fémfeldolgozás, hajó gyártás, sertés tenyésztés,
előadóművészet, közúti áruszállítás, kemping szolgáltatás, stb. stb.
Stúdió Trend Kft, alapítva: 2009. február, Bp. 320e Ft+áfa
(Cseke Vanda ex képviselő)
Annaida Kft. alapítva 2010. október 22, Mátészalka 410e Ft +áfa
(Siket Tibor Papcsák 2006-os Baktalórántházi kampányának volt a kampányfőnöke )
Schild László 400e Ft / hó
(Kovács Balázs alpolgármester segítője)
pénzügyi tanács:
Weinvurm Árpád külsős biz. tag 74 éves ex képviselővel 220e Ft / hó
oktatás:
Dr Illiás Lajosné ex képviselővel 220e Ft / hó
sport terület:
Rátonyi Gábor ex képviselővel 320e Ft+áfa
(Békalencse Kft
Németh Károly 220e ft- hó
Bíró Gergely Csaba 185e Ft / hó
(Furcsamód Ferdinandy István alpolgármester titkára jóval kevesebbet "ér" mint mások pl. Kovács Balázs alpolgármester segítői)
Fizetünk ingatlan felmérésre:
Biblio-Markt Ingatlanforgalmazó Kft 400e ft/ hó
(a cég Debreceni telephelyű és tulajdonosai is ottaniak, a fővárosban nincs iroda, furcsálható a havi díjazás)
Mindösszesen ez 2011 évre 55 millió forint (+ áfa ahol cég van) az önkormányzat nem tud áfát visszaigényelni
Pár hónapos és eseti megbízások
Tildy Balázs (dec. 8 - ápr 31-ig) 300eFt / hó 1.5 mill forint
Papcsák szemályi titkára
Ferdinandy Katalin testvérvárosi kapcsolatok (jan, febr) 182e ft / hó
Megjegyzendő, Ferdinandy alpolgármester testvére már évek óta csinálja ezt a munkát az önkormányzatban, az ott dolgozók szeint igen profin építve, szervezve a kapcsolatokat.
Dr. Kun Miklósnak 4 hónap 400.e Ft /hó 1,6 m
Német Edina Linda 4 hónap 250eFt / hó 1,0 m
Kassai Ildikó 4 hónap 350e Ft / hó 1,4 m
Ők a Polgárosodás Modernkori Kutató Központ megalapításában közreműködnek (hogy ennek mi köze Zuglóhoz, azt nem tudni) és konferencia sorozatot csinálnak.
Ezt 4 millió forintért összesen.
Meghökkentő módon egy ügyvédi iroda végzi a kerület oktatási intézményeinek racionalizálási célú felmérését
Esztári Ügvédi iroda 7.800.000 Ft+áfa
C. C Audit Kft átvilágítás 7.800.000Ft + áfa
mindkét szerződés éppen a közbeszerzési értékhatár alatt van.
Iperitus Kft pénzügyi tőkepiaci tanácsadás 1 vagy 2 hónap 400e Ft
Istók Ede az Eszközkezelő vezetőjének cége
ő most havi 900e ft-os fizetést kap 80%-os jutalom lehetőséggel
kapcsolattartás, kabinet nyilvános szereplései:
Omega-Kreatív Bt (nov-dec) 300e Ft / hó
neszmélyi bejegyzésű, 2006-ban bejegyezve
Janovics Zsolt, J. Zoltán tulajdonosok
közétkeztetés felülvizsgálata:
Saaco Tanácsadó Mérnök Kft (dec-jan) 250e Ft+áfa / hó
2010 jan 5-én bejegyzett cég!!!
fura:
Halupka László Polg Védelmi alezredes, 570e Ft
ő a kerületbe kinevezett katasztrófavédelmi vezető
ezen felül fizetést kap
Weszely Géza 100e/hó 500e Ft
Minisztériumi kapcsolattartás, Egészség Pénztári adatok szogáltatása
mindezek együtt +-30 millió
Mindösszesen 85 millió
Viszonyításképp pár szám az önkormányzat gazdálkodásából: a Cserepesház és telephelyei mely a zuglói művelődési ház hálózat és ennek üzemeltetése 24 fővel, 2011-es költségvetése 110 millió forint
Havi két milliót költünk jogi tanácsadásra, és évi két milliót az összes iskolánk drogprevenciós felvilágosítására.