HTML

Napirend utáni monológ

Hogy működik egy önkormányzat? Hogy születnek, és mi motiválja döntéseket egy 106 ezres kerületben, Magyarország 7. legnagyobb "városában" Zuglóban? Mint " új fiú a kupiban" friss képviselőként a Zuglói Önkormányzatban szerzett élményeimet próbálom terápiás céllal kiírni magamból. - írtam blogom indításakor 2010-ben. Ma már, 2015-ben, második ciklusomat töltve a kerület rutinosabb képviselői közé tartozom. Civilként fotós (www.varnailaszlo.hu) és TV szerkesztő vagyok, egy öt éves fiam és egy 25 éves lányom van. Születésem óta Zuglóban élek. A kisföldalatti végállomáshoz tervezett megalomán pláza ellen 2007-ben létrejött Civilzugló Egyesület (civilzuglo.hu) egyik alapítója vagyok. Az egyesület a gyakorlatban mutatja meg a "Gondolkodj globálisan, cselekedj lokálisan!" elvét. A környezetet és épített örökséget védő egyesület sikerrel akadályozta meg a túlépítést, szervezett közösségépítő Herminamezei Napokat és védi Zugló kertvárosi jellegét. Kérlek lájkolj minket a Facebookon! 2009-ben az LMP egyik alapítója voltam. A rendszerváltáshoz mérhető élmény volt egy pártot a semmiből létrehozni, és kegyetlen sok munkával bejuttatni a parlamentbe. Sajnos az LMP-n belüli kiszorítósdi 2013-ban engem is utolért. 2014-ben a Civilzugló Egyesület immár önállóan mérette meg magát az önkormányzati választáson, és harmadik erőként kerültünk be az új képviselő testületbe. Nevemhez fűződik a Helyi Épített örökség védelmi rendelet elfogadtatása, és Herminamező jelentős részének forgalom csillapítása, a balesetek megelőzése. Jelentős eredmény, hogy előterjesztésemre egész Zugló területén 214 helyen kerékpártárolók kerülnek elhelyezésre. Aláírásgyűjtéssel védtem meg a Hermina úti szakrendelőt a tervezett bezárástól. Mint ellenzéki képviselő számos Zuglónak ártó, közpénzt szóró, korrupció gyanús ügyet akadályoztam meg, vagy legalábbis hívtam fel a közvélemény figyelmét rájuk. Egyesületünk kűzd a Városliget beépítése ellen, szakmai vitákon veszünk részt, tüntetéseket szervezünk, 20.000 aláírást gyűjtöttünk az értelmetlen parkpusztítás ellen. Mára a kis herminamezei csapatból, az egész kerületben tagsággal rendelkező, beágyazott, kerületszerte ismert egyesületté váltunk. Keressen meg minket bármilyen helyi üggyel! varnai.laszlo14@gmail.com 06 70 436 07 67

Találkozzunk a Facebookon!

Friss topikok

Sikerült a KIADÓ táblákat kitenni - miután rákérdeztem

2021.02.12. 16:00 varnai

Miután az ominózus Thököly út 150. alatti bolthelyiségünk kiadása körül gyanús a csend (csak a térkő növekszik) és mivel az ügy nyilvánosságra kerülése után számos másik  bolthelyiségünk ügyében is a bérbeadás elutasítását jelezték lakosok, három nappal ezelőtt közérdekű adatkéréssel fordultam a polgármesterhez. Lásd a levelet alant. 

Bár választ még nem kaptam, a levélnek egy haszna máris volt. A levélben azt is kértem, sorolják fel, mely kiadásra szánt helyiségünkön van kifüggesztve a meghirdetés táblája - ahogy azt a helyiségbérleti rendeletünk kötelezően előírja.

A ZVK Zrt. gyorsan reagált, két nappal ezelőtt gyorsan ki is táblázták a Bosnyák téri, évek óta üresen álló bolthelyiségeinket.

 A Zrt. honlapján az üresen álló közel félezer helyiségünkből 15 van meghirdetve.    Vajon miért csak ennyi?

Ezúton kérem  zuglóiakat, ha bárhol a kerületben üresen álló önkormányzati helyiséget látnak, fotózzák le és képet küldjék el nekem. Ha a helyiségen hasonló KIADÓ, BÉRBEADÓ táblát látnak azt külön jelezzék!

Az email címem: varnailaszlo@zuglo.hu

20210212_140928.jpg

20210212_140815.jpg

20210212_140825.jpg

A Zuglói Városgazdálkodási Zrt-nek ezúton is gratulálunk a gyors munkához!

 Az alábbi levél három nappal ezelőtt lett elküldve. Kíváncsian várjuk a kért információkat!

Tisztelt polgármester úr, jegyző úr!
A 2020 decemberi képviselői véleményezésen előterjesztés volt a Thököly út 150 bolthelyisége. Akkor Ön  - nagyon helyesen  - elnapolta a januári ülésre a döntést, de az előterjesztés a januári napirendi pontok közé indoklás nélkül nem került fel. 
Mivel a bolthelyiségen máig nem látható a kiadást meghirdető hirdetmény, ezért gondolom azóta sem lett kiírva kiadásra. Azt nem is feltételezem, hogy az előterjesztésben eredetileg szereplő csere alapú kiutalás megtörtént. Kérem tájékoztasson, milyen vizsgálatok, döntések történtek az elmúlt két hónapban a helyiség bérbeadást illetően.
Javaslom, tekintse ezt az előterjesztés módosításának, hogy mivel a bolt minden zárva tartott hónappal veszteséget termel számunkra, még ebben a hónapban hirdessék meg a bérbeadását nyilvánosan.
A decemberi előterjesztés véleményezésekor és késöbb is számos kérdést tettem fel. A ZVK Zrt. igazgatója válaszlevelében, melyet csatolok, számos kérdésre nem válaszolt, számos esetben konkrétan nem az igazat írta.
A Zrt igazgatója a levél tanúsága szerint letagadta, hogy több megkeresés is érkezett a helyiségre. Valótlanságot írt a társasházzal fennálló vitáról is. 
Kérem induljon fegyelmi eljárás, amiért a Zrt. igazgatója hamis információkat közölt egy képviselő adatkérésére.
Kérem tájékoztassanak, ki döntött a légakna önkényes lefalazásáról?
Kérem, hogy induljon vizsgálat, miért nem írták ki  pályázatra a 2017 májusi dokomentált érdeklődés után, és miért nem adták ki a helyiséget, ahogy azt a hatályos helyiségbérleti rendeletünk szerint kellett volna?
Kérem induljon vizsgálat a személyes felelősök megtalálására, és az okozott kár megtérítésére, (hozzávetőleg 4 évnyi be nem szedett bérleti díj, és az önkormányzat által ez idő alatt fizetett közös költség). 
Kérem közöljék a hatályos helyiségbérleti rendeltünk mely passzusa szerint próbálták cserével odaadni a felújított helyiséget, és a jogi osztály szerint ez megfelelt-e a rendeletnek, illetve a pályáztatást, versenyeztetést előíró alapelveknek?
Továbbá információk szerint az utolsó bérlő  (a Lidli pékség cége)  jelentős ideig nem fizetett bért, jelentős összegű hátralékot hagyott hátra. Lakbér, villany, stb. Mennyi ez a tartozás? Milyen intézkedés történt a tartozás behajtására? Mennyi most a kintlevőség?
----------------------
Francia út 42. pincehelyiség 
 Hasonló hozzáállásról kaptam panaszt a Francia út 42.  alatti  100m2-es pincehelyiségünk bérbe nem adása kapcsán. Egy zuglói lakó, Tauz Csaba  2017. febr. 02.-án beadott Kérelembejelntő nyomtatványban jelezte bérbevételi szándékát. Elutasították, a helyiséget kitakarították, de azóta sem hirdették meg, üresen áll, nem szerepel a kiadó helyiségeink között.  Négy éve hozhatna az önkormányzatnak bevételt, míg most csak kiadással jár.
 
Ez esetben is kérem, induljon vizsgálat  a döntést hozók, a személyes felelősök megtalálása, és az okozott kár megtérítésére, (hozzávetőleg 4 évnyi be nem szedett bérleti díj, és az önkormányzat által ez idő alatt fizetett közös költség).
--------------------------
 
Erzsébet királyné út 104.
Szintén kérem tájékoztassanak, hogy mikor lett felújítva, mennyiért lett elvégezve a nyilászáró csere, stb. az Erzsébet krné útja 104. alatti bolthelyiségünkben? Mikor volt rá érdeklődés? Miért nem szerepel a kiadó helyiségek között, miért nincs kiírva a portálon, hogy az önkormányzat tulajdona, és kiadó? Mekkora közös költséget fizetünk, mennyi ez mióta üresen áll? Mióta van összegrafittizve, miért nem teszik rendbe? 
-----------------------------------
Zichy Géza utca 8.
 
Mióta nincs bérbe adva vagy eladásra meghirdetve a Zichy Géza utca 8. alatti hozzávetőleg 140m2-es, jelenleg nem lakás kategóriában nyilvántartott (eredetileg lakás)  ingatlanunk? Havi mennyi közös költséget fizet az ingatlan után az önkormányzat? Miért nincs meghirdetve?
 
---------------------------
Adatkérés a helyiségeinkről
 
A fenti konkrét helyiségek okán úgy gondolom érdemes teljes spektrumában áttekintenük az önkormányzat jelentős vegyonelemét, az önkormányzati helyiségeket, illetve a ZVK Zrt. helyiségbérbeadási gyakorlatát.
Jelenleg, tudomásom szerint több száz üresen álló, ki nem adott  helyiségeinkből csak 15 van meghirdetve a Zrt oldalán. Miért csak ennyi, mi ennek az oka? 
Kérnék egy excel táblát  a kiadott helyiségeinkről, és egyet az üresekről: címekkel, alapterület megjelöléssel négyzetméterben, (paraméterekkel: bolt, raktár, stb.  emelet, földszint, alagsor, állapot , utolsó funkció).   Melyik mekkora, mióta áll üresen, mennyi a költsége, közös költség, díjak,stb. 
Melyik helyiségre mikor volt érdeklődés utoljára, ha nem adtuk  ki mi volt az elutasítás oka. 
Az excel táblázatban tüntessék fel, hogy az  üresen álló helyiségek közül melyiken van kinn az önkormányzat elérhetősége illetve a KIADÓ felirat, ahogy azt a helyiségbérleti rendelet előírja.
A kiadottaknál kérem, szerepeltessék a funkciót, a szerződő felet, a bérlés díját, illetve hogy van-e tartozás, ha igen milyen összeg és mióta. 
Kérnék egy excel listát a helyiségbérleti kintlevőségeinkről is. 
Kérem, az összes kérdésre adjanak választ.
Tisztelettel, 
Várnai László
önkormányzati képviselő - Civilzugló Egyesület

Szólj hozzá!

süti beállítások módosítása