Zuglóban mint tudjuk Mindenki számít! - bár a gyalogosok és a látássérültek egy kicsit kevésbé, mint az autósok.
A kurtán-furcsán eldőlő 1 milliárdos parkolási közbeszerzés kivitelezését máris sikerült elbaltázni. A frissen telepített parkolóóráink alapjait a járdák belső, fal melletti oldalához, a lehető legbalesetveszélyesebb helyre betonozták. Mert csak.
Az ilyen közterületre, járdára kerülő beruházások terveit a Vakok Állami Intézete hivatalból meg szokta kapni akadálymentesítési véleményezésre, de ezt a Zuglói önkormányzat elmulasztotta megküldeni számukra.
A Zuglót ismerők tudják, hogy a most kialakított parkolóövezet a látássérültek szempontjából különösen kritikus helyen van. A Városliget Hermina úti sarka tele van az intézményeikkel, a Hermina úton van a Vakok Intézete, bentlakásos otthona, az Ajtósi Dűrer sorban van a Vakok iskolája. Annyira frekventált itt a mozgásuk, hogy még a lámpák is beszélnek, hangjelzéssel segítik őket a napi közlekedésben. Zugló eközben akadályokat épít nekik.
Friss betonozás az Ajtósi Dűrer soron. Az "építkezés" 200 méterre van a Vakok iskolájától és vakok Hemina úti bentlakásos otthonától.
A kivitelezőnek már az építkezéseket sem sikerült szabályosan körbe kordonoznia, biztos vagyok benne, hogy az elmúlt egy-két napban is tucatnyi orra esést, sérülést sikerült okozniuk a szabálytalan munkavégzéssel.
Naponta sok száz vak járja a környéken a megszokott rutin útvonalát, számukra minden új tárgy komoly veszélyforrás. A fotózás előtt épp egy vak pár ment neki a hirtelen kinőtt akadálynak.
A szűk Jávor utca. Még itt is elfért volna a parkolóóra a fák vonalában. Lehet kerülgetni babakocsival.
De a szűk járdákon a sima gyalogosok is nap mint nap neki fognak menni a parkolóóráknak. A parkolóórák adekvát helye a járda úttesthez közeli oldalán van a fák vonalában van. A Stefánia 8 méter széles járdáján sem találtak jobb helyet, mint a kerítés menti rész?
A Stefánia út legalább 8 méter széles járdáján sem találtak jobb helyet, mint a kerítés menti rész?
Két megjegyzés. 1. A parkolóórák semmiféle közműbe nincsenek bekötve, napelemesek, nem kellett hozzájuk áram, ezért bárhová letehetőek.
2. Amikor a kerékpártámaszokat kellett volna Zuglónak letenni a fővárosi járdákra, akkor a kerület évekig tökölt, majd végül neki sem futott a kihelyezésnek.
Az Ilka utca Thököly út sarka, kanyarodik az elgondolkodó gyalogos és puff.
Az éles-hegyes vasak itt sincsenek körbekordonozva.
Ma délelőtt telefonon szóltam a polgármesternek, kértem, hogy azonnal állítsa le a kivitelezést, nézzék át a még hátralévő helyszíneket és a már kitett parkolóórákat tegyék át a megfelelő helyre.
Kíváncsi vagyok valaha kiderül-e, ki hagyta jóvá ezeket a konkrét helyszíneket, lesz-e felelőse a döntésnek, vagy megy majd a szokásos mellébeszélés, felelősség elhárítás. Mint az már bevett gyakorlat, ahogy azt az '56-os szerződés nélküli plakátkihelyezés, az elszabotált óvodai faültetésben, és az elmúlt két évben még számos hasonló ügyben történt.
Remélem, amikor polgármesterünk szombaton az Ajtósi Dűrer soron a miniszterelnökjelölti expozéját tartani caplat maga nem esik át egy félkészre betonozott vastuskón, és nem ilyen módon világosodik meg, rájőve, mennyire nehéz még egy kerületet is elvezetni különösen, ha közben egészen más érdekli.