HTML

Napirend utáni monológ

Hogy működik egy önkormányzat? Hogy születnek, és mi motiválja döntéseket egy 123 ezres kerületben, Magyarország 7. legnagyobb "városában" Zuglóban? Mint " új fiú a kupiban" friss képviselőként a Zuglói Önkormányzatban szerzett élményeimet próbálom terápiás céllal kiírni magamból. - írtam blogom indításakor 2010-ben. Ma már, 2015-ben, második ciklusomat töltve a kerület rutinosabb képviselői közé tartozom. Civilként fotós (www.varnailaszlo.hu) és TV szerkesztő vagyok, egy öt éves fiam és egy 25 éves lányom van. Születésem óta Zuglóban élek. A kisföldalatti végállomáshoz tervezett megalomán pláza ellen 2007-ben létrejött Civilzugló Egyesület (civilzuglo.hu) egyik alapítója vagyok. Az egyesület a gyakorlatban mutatja meg a "Gondolkodj globálisan, cselekedj lokálisan!" elvét. A környezetet és épített örökséget védő egyesület sikerrel akadályozta meg a túlépítést, szervezett közösségépítő Herminamezei Napokat és védi Zugló kertvárosi jellegét. Kérlek lájkolj minket a Facebookon! 2009-ben az LMP egyik alapítója voltam. A rendszerváltáshoz mérhető élmény volt egy pártot a semmiből létrehozni, és kegyetlen sok munkával bejuttatni a parlamentbe. Sajnos az LMP-n belüli kiszorítósdi 2013-ban engem is utolért. 2014-ben a Civilzugló Egyesület immár önállóan mérette meg magát az önkormányzati választáson, és harmadik erőként kerültünk be az új képviselő testületbe. Nevemhez fűződik a Helyi Épített örökség védelmi rendelet elfogadtatása, és Herminamező jelentős részének forgalom csillapítása, a balesetek megelőzése. Jelentős eredmény, hogy előterjesztésemre egész Zugló területén 214 helyen kerékpártárolók kerülnek elhelyezésre. Aláírásgyűjtéssel védtem meg a Hermina úti szakrendelőt a tervezett bezárástól. Mint ellenzéki képviselő számos Zuglónak ártó, közpénzt szóró, korrupció gyanús ügyet akadályoztam meg, vagy legalábbis hívtam fel a közvélemény figyelmét rájuk. Egyesületünk kűzd a Városliget beépítése ellen, szakmai vitákon veszünk részt, tüntetéseket szervezünk, 20.000 aláírást gyűjtöttünk az értelmetlen parkpusztítás ellen. Mára a kis herminamezei csapatból, az egész kerületben tagsággal rendelkező, beágyazott, kerületszerte ismert egyesületté váltunk. Keressen meg minket bármilyen helyi üggyel! varnai.laszlo14@gmail.com 06 70 436 07 67

Találkozzunk a Facebookon!

Friss topikok

A kommunikáció megy, a működés, különösen az SZMSZ-nek megfelelő nem megy

2018.06.08. 21:09 varnai

A zuglói önkormányzat működése afféle folyamatos kampány üzemmód: alternatív valóságot bemutató siker propaganda az országos és helyi médiában, rengeteg polgármesteri médiaszereplés, kevés érdemi munka és gondos cselekvés.
A testületi ülések sorra elmaradnak,  jelentős döntések hónapokig csúsznak, de leginkább sosem születnek meg,  de ha megszületnek sem hajtják végre azokat.  Hogy csak a stratégiai fontosságúakat és a zuglóiak mindennapi életét érintőeket említsem, a testület hiába hozott döntést  bérlakás építésről,  lakbér rendezésről, a két szakrendelő felújításáról, szanálásról a kétmilliárdos hiányról, a 100 órás ingyenes parkolásról.
Mindezek okán a zuglóiak gyakorta úgy érzik, hogy Zugló nem fejlődik, nem működik, az általuk érzékelt mindennapi valóság és a Zuglói Lapok pozitív beszámolói és a "zuglói modellről" az országos médiában megjelenő nyilatkozatok mintha két párhuzamos, alternatív világ lennének.
102920_zuglotestulet_1.jpg
A fotón a képviselő-testület, mi arról dönthetünk amit elénk tesznek. Három és fél év telt el, mi maradandót  alkottunk eddig? 
Karácsony polgármester immár négy alpolgármesterrel és kabinetjeikkel  vezeti a hivatalt és és cégeinket, az ő munkájuk (lenne)  a döntés előkészítés és  a  testületi határozatok végrehajtása.
A kerület vezetésének legújabb szokása, hogy az előterjesztések tucatjait az SZMSZ szerinti határidőre nem készítik el. Ráadásul nem egy-kettő csúszik,  hanem a napirend fele, és épp a  lényegiek,  a húsz, ötven oldalas, sok száz millióról, pl. nagy értékű telek eladásokról döntő anyagok, ezeket nem ritkán papcsáki módra a testületi üléseken osztják ki, ezzel meglepve, tudatosan kész helyzet elé állítva a képviselőket. Felelős módon dönteni így nyilvánvalóan nem lehet. Bár  feltehetőleg ez sosem volt cél.
Miközben az előterjesztések fele nem készül el időre polgármesterünk épp a Thököly úti fák ügyében ad ki  remek sajtóközleményt,  a fák megmentőjének szerepében tetszelegve a médiában. Nem is lenne ezzel baj, de  kiadott sajtóközleményben sajnos elfelejtette megemlíteni, hogy a fővárosi döntést nem ő, mint fővárosi képviselő, hanem  a Ligetvédők szúrták ki és a Civilzugló Egyesület kezdett lakossági tiltakozást szervezni. Hiszen ha annyira bántotta volna a Thököly úti platánok sorsa már a május 30-i fővárosi közgyűlésen is tiltakozhatott volna.
A sajtóközleményében remek párhuzamba állíthatta volna a saját önkormányzatát, mely éppen 93 fát szándékozott kivágni a Pillangó Parkban és csak az elszánt lakossági tiltakozásra, ezer lakossági aláírás után visszakoztak. Mindezen sajtó és TV szereplések közben önkormányzatunk alig-alig, és igen gyakran SzMSz  ellenesen, törvénytelenül működik. 

A Zuglói Önkormányzat Szervezeti Működési Szabályzata a  Képviselő-testület üléseinek előkészítéséről az alábbiak szerint rendelkezik:
 
10. Az ülés összehívásának rendje
 
24. § (1)*4 A rendes ülésre szóló meghívót és az előterjesztéseket az ülésnapot megelőzően
legalább 7 nappal, a rendkívüli ülésre szóló meghívót és az előterjesztéseket pedig legalább 3
nappal előbb ki kell kézbesíteni, valamint ezzel egyidejűleg az előterjesztések kezelésére
szolgáló elektronikus rendszeren meg kell jeleníteni.

Tehát miközben az SZMSZ szerint az ülést megelőző hét csütörtök éjfélig a képviselőknek a meghívóval együtt kézhez kéne kapniuk az anyagokat, ehhez képest a májusi és a júniusi ülés hozzávetőleg harminc harminc előterjesztésének fele hétfőig - mely napon már a bizottságok az előterjesztéseket  tárgyalják -  nem érkezik meg a képviselőkhöz.
A május 7-én az alábbi levél kíséretében kaptuk meg a meghívót:

Tisztelt Képviselő Hölgy/Úr!

 Csatoltan küldöm a Képviselő-testület 2018. május 31-i (csütörtök) ülésének  meghívóját. Az anyag papíralapon a fakkból átvehető, továbbá megtekinthető a www.zuglo.hu és a www.govcenter.hu felületeken is. A meghívó szerinti 8., 12., 13., 23., 27., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36. napirendi pontok anyagai később kerülnek postázásra.

 Tisztelettel:  Képviselői Koordinációs Csoport,
Szervezési ügyintéző

A június 7-én pedig az alábbi levélkét kaptuk. A júniusi testületi anyagok el nem készülte annak tükrében is abszurd, hogy a testületi ülést saját maguk hozták egy héttel előrébb a munkatervben betervezett június 21-hez képest. Biztos van egy-két fontos ember, aki  - a  rég ismert munkaterv ellenére - azon a  héten már elkezdené  amúgy is két hónapos nyári  vakációját. A Képviselő-testület ugyanis júliusban augusztusban nem ül össze, az önkormányzati döntéshozatal, működés lényegében megszűnik.

 Ami szerepel a  napirendben annál sokszor fontosabb, ami kimarad.
A képviselő testület októberben úgy határozott, hogy a zuglóiaknak megszavazott 100 órás ingyenes parkolást legkésőbb  március 31-ig dolgozza ki, (a polgármester kérésére újabb három hónapos haladékot adtunk)  hozza a testület elé. A május 31-i ülésen Kovács képviselő fel is hívta a figyelmet az elmaradásra, mindhiába, a parkolás előterjesztés a június 14-i testületi napirendben sem szerepel.
Hasonlón nem került napirendre a  2018-as költségvetésbe betervezett május 31-től megvalósítandó 2 milliárdos megtakarítási csomag részletezése, intézkedési terve.  Ha nem kezdik el a megtakarítást, a 2018-as költségvetés megvalósíthatatlan, Zugló önkormányzata év végével csődbe megy.
"Tisztelt Képviselők!
Csatoltan küldöm a Képviselő-testület 2018-06-14-i ülésének meghívóját. Az ülés anyaga a fakkba került. A meghívó szerinti 2., 3., 4., 6., 9., 11., 14.,18.,19., 20.,21., 22.,24.,30. és 31. napirendi pontok anyaga később kerül postázásra..
 Tisztelettel:  Képviselői Koordinációs Csoport,
Szervezési ügyintéző
Jelentős ügyekről, adóforintokról, ingatlan eladásokról, komoly döntésekből így, előterjesztések nélkül felelősen felkészülni, véleményt alkotni, felelősen dönteni nem lehet.
04_zuglo_cz-780x520_0_0.jpg
Helyben osztott anyagok. Természetesen lehet elfogadható ok egy-egy  sürgősségi előterjesztés napirendre vételére, de itt nem erről van szó. 

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://varnailaszlo.blog.hu/api/trackback/id/tr7614032936

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nemere16 2018.06.20. 06:50:29

Ami fent folyik a döntéshozatal szintjén, ugyanaz a hatóságok szintjén is megjelenik. Amíg egy egyszerű polgárról van szó minden jogot be kell tartani, szemben a pártokhoz dörgölőző vállalkozó haverokkal, rokonokkal. Az utóbbiaknak minden megengedett. Ilyen esetekben még a nagykoalíció is működik A Pillangó park projektjének a költsége is a haverok miatt ugrott meg.
A hatóság sem jogkövető. Pl: Törvény szerint 2013 óta nincs szükség indokolatlan zajkeltés esetén zajbemérésre, elég ha érzékszervileg bántja a polgárokat. Annak ellenére, hogy 30 lakó aláírásokkal bejelentett egy ilyen esetet, a hatóság 4 éve nem bünteti meg a céget mert nem tudják bemérni a zajt és így nincs bizonyíték. ( Nyáron a berendezés szinte bármelyik nap bemérhető). Ha összegyűjtenénk a zuglói hatóság jogsértéseit és beperelnénk dugig lennének a bíróságok a kerületi ügyekkel.
A Pillangó park ügyében Lévai képviselővel volt egy levélváltásom.
Megkérdeztem tőle, hogy 28 év kevés ahhoz, hogy megtanulják miként kell egy fórumot meghirdetni? Kifejtettem még, hogy a Zuglói Önkormányzat eddigi munkája értékelhetetlen, továbbá Karácsony úr csakúgy mint az elődje nem tart fogadó órákat, stb.
Lévai szinte azonnal válaszolt, ami csakúgy mint a hatóságok munkája értékelhetetlen.