HTML

Napirend utáni monológ

Hogy működik egy önkormányzat? Hogy születnek, és mi motiválja döntéseket egy 123 ezres kerületben, Magyarország 7. legnagyobb "városában" Zuglóban? Mint " új fiú a kupiban" friss képviselőként a Zuglói Önkormányzatban szerzett élményeimet próbálom terápiás céllal kiírni magamból. - írtam blogom indításakor 2010-ben. Ma már, 2015-ben, második ciklusomat töltve a kerület rutinosabb képviselői közé tartozom. Civilként fotós (www.varnailaszlo.hu) és TV szerkesztő vagyok, egy öt éves fiam és egy 25 éves lányom van. Születésem óta Zuglóban élek. A kisföldalatti végállomáshoz tervezett megalomán pláza ellen 2007-ben létrejött Civilzugló Egyesület (civilzuglo.hu) egyik alapítója vagyok. Az egyesület a gyakorlatban mutatja meg a "Gondolkodj globálisan, cselekedj lokálisan!" elvét. A környezetet és épített örökséget védő egyesület sikerrel akadályozta meg a túlépítést, szervezett közösségépítő Herminamezei Napokat és védi Zugló kertvárosi jellegét. Kérlek lájkolj minket a Facebookon! 2009-ben az LMP egyik alapítója voltam. A rendszerváltáshoz mérhető élmény volt egy pártot a semmiből létrehozni, és kegyetlen sok munkával bejuttatni a parlamentbe. Sajnos az LMP-n belüli kiszorítósdi 2013-ban engem is utolért. 2014-ben a Civilzugló Egyesület immár önállóan mérette meg magát az önkormányzati választáson, és harmadik erőként kerültünk be az új képviselő testületbe. Nevemhez fűződik a Helyi Épített örökség védelmi rendelet elfogadtatása, és Herminamező jelentős részének forgalom csillapítása, a balesetek megelőzése. Jelentős eredmény, hogy előterjesztésemre egész Zugló területén 214 helyen kerékpártárolók kerülnek elhelyezésre. Aláírásgyűjtéssel védtem meg a Hermina úti szakrendelőt a tervezett bezárástól. Mint ellenzéki képviselő számos Zuglónak ártó, közpénzt szóró, korrupció gyanús ügyet akadályoztam meg, vagy legalábbis hívtam fel a közvélemény figyelmét rájuk. Egyesületünk kűzd a Városliget beépítése ellen, szakmai vitákon veszünk részt, tüntetéseket szervezünk, 20.000 aláírást gyűjtöttünk az értelmetlen parkpusztítás ellen. Mára a kis herminamezei csapatból, az egész kerületben tagsággal rendelkező, beágyazott, kerületszerte ismert egyesületté váltunk. Keressen meg minket bármilyen helyi üggyel! varnai.laszlo14@gmail.com 06 70 436 07 67

Találkozzunk a Facebookon!

Friss topikok

Bringázz velünk!

2015.05.07. 13:45 varnai

Már csak kettőt kell aludni, és megtudhatod milyen zongora kísérettel bringázni a lezárt Nagy Lajos király útján!

Találkozó szombaton 15 órakor az Örs vezér téren.

A Rákosrendező sorompóit épségben elérők a Túr d' Rákosrendező kupával  a kezükben a dobogó legfelső fokára állhatnak és mi fotón örökítjük meg a ritka pillanatot. Gyertek, legyünk sokan!

 

Patro -reklámfilmünk készítője -  jó pár éve már tökéletesen összefoglalta miért jó Budapesten bringázni. Azóta sem sok minden változott, de mi ezen vagyunk.

A fenti film összes katasztrófája tömörítve megtekinthető a Rákosrendezőn.

Elképesztő kihívás embernek-bicajnak átkelni biciklivel a Rákosrendezőn, a töredezett macskaköveken, gödrökön, síneken át, pedig a forgalomszámlálási adatok szerint ez Budapest harmadik legforgalmasabb kerékpáros ösvénye. Összeköti Kőbányát, Zuglót Újpesttel, Angyalfölddel, Óbudával - napi ezer bringás kell itt át.

A Civilzugló Egyesület ezért május 9-én szombaton bringás felvonulást szervez keresztül Zuglón. Mutassuk meg, hogy milyen sokan használjuk ezt az útvonalat, és mennyien szeretnénk általában véve biztonságos, kulturált bringaútakat Zuglóban, és mindenütt a fővárosban!

Az Örs vezér téren találkozunk 15:00-kor, zenés felvezetéssel végigtekerünk a lezárt Nagy Lajos király útján - ahol szintén szükség lenne a kerékpárútra, - útba ejtjük a Zuglói Polgármesteri Hivatalt, ahol átadjuk a kerékpárutat szorgalmazó levelünket. Keresztülzötykölődünk Rákosrendezőn, hasonló petíciót adunk át a MÁV képviselőinek. A Rákosrendezőn  jelképesen egy kitört küllőjű kerékpárt helyezünk el, és mindenkiről, aki teljesítette ezt a nyaktörő Túr d' Rákosrendezőt, emlékfotót készítünk.

Várunk minden bringást, zuglóit és nem zuglóit, hétvégit és profit, családokat és egyedül brigázót erre pár kilométeres zuglói lokálpatrióta túrára!

2 komment

Címkék: kerékpárút MÁV Rákosrendező

A bejegyzés trackback címe:

https://varnailaszlo.blog.hu/api/trackback/id/tr217439086

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Klára Freud 2015.05.08. 07:12:21

Kedves László!
Meglátogattam a Bosnyákot, és rátaláltam ott Édesanyámra, egy fehér szoborra. Amíg eltaláltam oda útközben egészen a zsidó gimnáziumig halott volt minden. Nem volt se fű, se fa, se bokor, semmiféle növény. Régen a vízért felelős zsidók a Radnóti gimnázium területén voltak. Megszűnt szemben az óvoda és a nővérképző, vegyipari szakközépiskola is, és oda költözött a rokkantságot megállapító testület. A Stefánián Lakik Vörös Éva a kertészem, aki állandóan telefont vár, mert élelmiszeriparhoz ért. Nem talál egyetlen fogyasztható terméket se a közelben, mindent külföldről kíván behozni. Nem szereti a szederfa, mert annak idején ezért halt meg az orvos édesapja. Megmutatná neki, hogy hol terem a barack, és hogyan kell oltani a szilvafát, hogy azon ne nektarin, hanem, sárgabarack legyen?

OkoskaTo:rp 2015.05.08. 08:40:23

Kedves László!
A szombati levelekben ugye szó lesz a Tahi utcáról is? A kerülethez tartozik, és egy szégyenfolt. A kockakő is, de a rajta levő 1,5 méter átmérőjű "felületi úthiba" még inkább. Mint ahogy a felüljárótól odavezető kátyús földút is.
Mindez azért is szégyen, mert a nagyzuglói oldalon a Rákos-patak mentén megy a kerékpárút, majd a Csömöri úttól az ajánlott kerékpáros útvonal (zöld-sárga tábla), a XIII. kerületben pedig egészen a Dunáig van bringaút, tehát jelentős kerékpáros forgalmat vezetnek át ezen a terepen.

Egyébként az is kedves gesztus lenne a Mávtól, ha itt engedélyeznék a régi bakterháznál található szintbeli gyalogos áttaposás rendezését, hogy ne csak emelve lehessen átcipelni a kerékpárokat a síneken. Tudomtudom, biztonság, meg vasúti forgalom, meg nyilván van ötezer valóságtól elrugaszkodott bürokratikus szabály. De mindkét irányban kiválóan be lehet látni a pályát, és főleg gyerekekkel egyszerűbb, mint a felüljáró meredek lépcsőjén feltolni.

Vagy az a tréfarépa, hogy a vas felüljáró és a Komáromi út között 100 méteren van 4 db fekvőrendőr. Szerintem ez rekorder.