HTML

Napirend utáni monológ

Hogy működik egy önkormányzat? Hogy születnek, és mi motiválja döntéseket egy 123 ezres kerületben, Magyarország 7. legnagyobb "városában" Zuglóban? Mint " új fiú a kupiban" friss képviselőként a Zuglói Önkormányzatban szerzett élményeimet próbálom terápiás céllal kiírni magamból. - írtam blogom indításakor 2010-ben. Ma már, 2015-ben, második ciklusomat töltve a kerület rutinosabb képviselői közé tartozom. Civilként fotós (www.varnailaszlo.hu) és TV szerkesztő vagyok, egy öt éves fiam és egy 25 éves lányom van. Születésem óta Zuglóban élek. A kisföldalatti végállomáshoz tervezett megalomán pláza ellen 2007-ben létrejött Civilzugló Egyesület (civilzuglo.hu) egyik alapítója vagyok. Az egyesület a gyakorlatban mutatja meg a "Gondolkodj globálisan, cselekedj lokálisan!" elvét. A környezetet és épített örökséget védő egyesület sikerrel akadályozta meg a túlépítést, szervezett közösségépítő Herminamezei Napokat és védi Zugló kertvárosi jellegét. Kérlek lájkolj minket a Facebookon! 2009-ben az LMP egyik alapítója voltam. A rendszerváltáshoz mérhető élmény volt egy pártot a semmiből létrehozni, és kegyetlen sok munkával bejuttatni a parlamentbe. Sajnos az LMP-n belüli kiszorítósdi 2013-ban engem is utolért. 2014-ben a Civilzugló Egyesület immár önállóan mérette meg magát az önkormányzati választáson, és harmadik erőként kerültünk be az új képviselő testületbe. Nevemhez fűződik a Helyi Épített örökség védelmi rendelet elfogadtatása, és Herminamező jelentős részének forgalom csillapítása, a balesetek megelőzése. Jelentős eredmény, hogy előterjesztésemre egész Zugló területén 214 helyen kerékpártárolók kerülnek elhelyezésre. Aláírásgyűjtéssel védtem meg a Hermina úti szakrendelőt a tervezett bezárástól. Mint ellenzéki képviselő számos Zuglónak ártó, közpénzt szóró, korrupció gyanús ügyet akadályoztam meg, vagy legalábbis hívtam fel a közvélemény figyelmét rájuk. Egyesületünk kűzd a Városliget beépítése ellen, szakmai vitákon veszünk részt, tüntetéseket szervezünk, 20.000 aláírást gyűjtöttünk az értelmetlen parkpusztítás ellen. Mára a kis herminamezei csapatból, az egész kerületben tagsággal rendelkező, beágyazott, kerületszerte ismert egyesületté váltunk. Keressen meg minket bármilyen helyi üggyel! varnai.laszlo14@gmail.com 06 70 436 07 67

Találkozzunk a Facebookon!

Friss topikok

Zuglói zebraabszurd - levél az illetékeseknek

2014.08.01. 10:05 varnai

Aki a kerületben gyalog jár rendszeresen küszködik a zebrákon. Láthatatlanok, balesetveszélyesek, töredezettek. Az ember azt remélné, egy felújításkor megoldódnak a problémák, de nem, nálunk ilyenkor újabb akadályokat építenek.

fogarasi sarok.jpg

Lakosok hívták fel a figyelmet a  Nagy Lajos villamosvonal felújítása közben létrehozott kis abszurdra, a zebra vonalának kellős közepébe, a járdára telepített új, harmadik oszlopra. Csak annyit mondhatok: Bravó.

A kerületi (fővárosi) zebrák állapota siralmas. A Bosnyák téren naponta tízezrek küszködnek az átkeléskor, rengeteg a piacra járó nyugdíjas, és bár a papcsáki kerületvezetés eddig kb. 900 milliót költött a tér, azaz annak egy kevéssé használt részének leműkövezésére, nem véve figyelembe a főváros javaslatait sem, ezáltal elbukva egy 585 milliós pályázatot, a zebrák maradtak hiányosak, gyalogos járásra alkalmatlanok. Hiába no, egyik polgármester sem gyalog jár.

Természetesen arról nincs statisztika, hogy hány gyalogost ütnek el a rosszul látható zebrák miatt, hányan törik bokájukat, hányan esnek el a töredezett burkolatokon, de biztos vagyok benne hogy sokan. Nemrégiben még babakocsit tolva magam is megtapasztaltam, hogy az átkelés kész küszködés, sok babakocsi, nyugdíjas húzós kocsi megy tönkre a Bosnyák téri és egyéb zebrákon. A rokkantakról nem is beszélve.

A konkrét két eset ügyében ma levelet írtam a főváros illetékeseinek. Optimista vagyok, mivel az Ajtósi Dűrer Hermina út sarkán levelem nyomán napokon belül megoldás született.:

László Várnai <varnai.laszlo14@gmail.com>

Melléklet9:18 (0 perce)
címzett: kornel.almassy; bkk
Tisztelt, Vitézy Dávid igazgató, tisztelt Almássy Kornél igazgató úr!

Folyik a 3-as villamos vonalának felújítása, aminek a zuglóiak az ideiglenes kényelmetlenségek ellenére nagyon örülnek.
Szeretnénk ugyanakkor két konkrét abszurditásra felhívni a figyelmüket. Most, amíg  dolgoznak a helyszínen mindkettő gyorsan orvosolható.

Lakosok jelezték, hogy a Fogarasi út sarkán a gyalogosátkelő kellős közepébe tették az új villamosvezeték-tartó oszlopot.  Balesetveszélyes, abszurd.
 A képen is látható, hogy pár méterre már két villanyoszlop is van, használják azokat, ha kell erősítsék meg őket.

A másik a Bosnyák téri zebrák állapota. A hiányos kockakövek balesetveszélyesek, gyalogosok rendszeresen esnek el. (polgármesterünk mercijének futóművét is rongálja) A zebrák babakocsival alig használhatóak, az átkelés kész szenvedés. A a saját szememmel láttam amint egy babakocsi kereke kitörik, a kismama ott küszködik az úttest közepén.
Mint a csatolt képen látható, ma a gyalogosok inkább az úttestet használják, mint a zebrát.

Ugyanitt kérem, hogy a felújításhoz kapcsolódóan a Nagy Lajoson az összes zebrát tekintsék át, festésüket újítsák meg. (de ne azzal a fajta hipp-hopp festékködöléssel, ami, egy hónap után lekopik, hanem vastag egybefüggő festékréteggel)
Válaszotokat, de inkább a megvalósításokat várva

Tisztelettel, barátsággal,

Várnai László
zuglói önkormányzati képviselő

bosnyakter_zebra_net.jpg

1 komment

Címkék: zebra bosnyák tér gyalogátkelőhely BKK BKK közút Fogarasi t Nag Lajos Király tja 3-as villamos vonal villamos vonal rekonstrukció

A bejegyzés trackback címe:

https://varnailaszlo.blog.hu/api/trackback/id/tr426564125

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

OkoskaTo:rp 2014.08.01. 13:45:45

Papcsákisztán jobban teljesít. Az országos toplista 20. helyére is felkerült:
www.napi.hu/print/584502.html

A Bosnyák téri zebrákra van magyarázat. A műszaki szlengben úgy hívják: tervezési szakaszhatár. A Thököly út felújításakor itt húzták meg az újraaszfaltozandó terület végét (valószínűleg itt volt egy helyrajzi szám vége), ennyire készült költségvetés, ez került a kiviteli tervekbe, a droid jómunkásemberek pedig idáig szedték fel, és aszfaltozták le.
A BKK pedig örül magának, hiszen legalább szilárd burkolatú az út. Hogy a szintén BKK alá tartozó 7-es buszcsaládban mekkora plusz szervizelési költséget okoz csak ez az 5 méternyi kockakő, azt most ne firtassuk.