HTML

Napirend utáni monológ

Hogy működik egy önkormányzat? Hogy születnek, és mi motiválja döntéseket egy 123 ezres kerületben, Magyarország 7. legnagyobb "városában" Zuglóban? Mint " új fiú a kupiban" friss képviselőként a Zuglói Önkormányzatban szerzett élményeimet próbálom terápiás céllal kiírni magamból. - írtam blogom indításakor 2010-ben. Ma már, 2015-ben, második ciklusomat töltve a kerület rutinosabb képviselői közé tartozom. Civilként fotós (www.varnailaszlo.hu) és TV szerkesztő vagyok, egy öt éves fiam és egy 25 éves lányom van. Születésem óta Zuglóban élek. A kisföldalatti végállomáshoz tervezett megalomán pláza ellen 2007-ben létrejött Civilzugló Egyesület (civilzuglo.hu) egyik alapítója vagyok. Az egyesület a gyakorlatban mutatja meg a "Gondolkodj globálisan, cselekedj lokálisan!" elvét. A környezetet és épített örökséget védő egyesület sikerrel akadályozta meg a túlépítést, szervezett közösségépítő Herminamezei Napokat és védi Zugló kertvárosi jellegét. Kérlek lájkolj minket a Facebookon! 2009-ben az LMP egyik alapítója voltam. A rendszerváltáshoz mérhető élmény volt egy pártot a semmiből létrehozni, és kegyetlen sok munkával bejuttatni a parlamentbe. Sajnos az LMP-n belüli kiszorítósdi 2013-ban engem is utolért. 2014-ben a Civilzugló Egyesület immár önállóan mérette meg magát az önkormányzati választáson, és harmadik erőként kerültünk be az új képviselő testületbe. Nevemhez fűződik a Helyi Épített örökség védelmi rendelet elfogadtatása, és Herminamező jelentős részének forgalom csillapítása, a balesetek megelőzése. Jelentős eredmény, hogy előterjesztésemre egész Zugló területén 214 helyen kerékpártárolók kerülnek elhelyezésre. Aláírásgyűjtéssel védtem meg a Hermina úti szakrendelőt a tervezett bezárástól. Mint ellenzéki képviselő számos Zuglónak ártó, közpénzt szóró, korrupció gyanús ügyet akadályoztam meg, vagy legalábbis hívtam fel a közvélemény figyelmét rájuk. Egyesületünk kűzd a Városliget beépítése ellen, szakmai vitákon veszünk részt, tüntetéseket szervezünk, 20.000 aláírást gyűjtöttünk az értelmetlen parkpusztítás ellen. Mára a kis herminamezei csapatból, az egész kerületben tagsággal rendelkező, beágyazott, kerületszerte ismert egyesületté váltunk. Keressen meg minket bármilyen helyi üggyel! varnai.laszlo14@gmail.com 06 70 436 07 67

Találkozzunk a Facebookon!

Friss topikok

Lakossági fórum Zugló jövőjéről

2012.07.22. 16:19 varnai

Mindenkinek ajánlom, akit a kerület jövője, fejlődése érdekel az új Zuglói Szabályozási Tervet bemutató fórumot!

július 25-én, szerdán a Pétervárad utca 11-ben, a házasságkötő teremben 17 órától.

A fórumot én javasoltam az új főépítésznek és örülök, hogy mellé állt és "fentebb" támogatásra talált.

Ha a volt főépítész által a tavasszal a tervtanácsnak prezentált bemutatóhoz hasonlót csinálnak, akkor érdemes lesz eljönni. Az látványos, izgalmas volt, olyan ahol a laikusok is megérthették, milyen problémákra, milyen eszközökkel kínálnak megoldásokat. bosnyak_sinek_net.jpg

Az új Szabályozási Terv nem támogatja a lakópark építést és keretek közé szorítja a nagyberuházásokat, kimondja, hogy a Bosnyák tér kivételével nm akarunk plázát.

A kerület fejlődését hosszútávon döntően meghatározó ZKSZT  az elmúlt évtizedben úgy készült mint a lucaszéke, nekifutott már mindenki. (legutoljára a rövid ideig regnáló fővárosi főépítész Kerekes György cége tervezte feleslegesen) Feltehetőleg az igen megengedő eddigi szabályozás megváltoztatása nem állt érdekében a kerületi építési lobbiknak, (Hermina és egyéb Bauk és társaik) és ezért valójában a "fejlődéspárti" képviselőknek sem.

Alapelv:  Ezentúl nem támogatjuk a tömeges, lakópark típusú beépítést A Csömöri felüljáróhoz közel egyetlen HerminaBaus "lakóparkban" többen laknak, mint mellette több utcányi a családi házas övezetben.

20070425herminaha.jpg PA198214.jpg Szorosan összeépített épületekből álló, nem ritkán 7 szintes, a városszövetbe nem illő lakóparkok. Régen lakótelepnek hívták az ilyet. A kis területen több száz lakás összezsúfolásával a beruházók igen magas profitra tettek szert. A profit a beruházóé, az önkormányzat meg építhet bölcsödét, aztán óvodát, iskolát. A környék kertes házas hangulatának befellegzett, a lakók mélygarázs híján a szűk kertes házas utcákban parkolnak.

. mesekert_net.jpg

Alapelv:  különös figyelmet fordítunk a meglévő építészeti értékekre

A mostani vezetést én - azt hiszem ezt bárki elismeri - ritkán dicsérem. A változtatási tilalom gyors bevezetésével, annak másfél éves fenntartásával megállítottak egy rossz folyamatot és komoly politikai kockázatot vállaltak fel, hisz sok ezer ember, jóhiszemű kerületi lakos építkezését , tetőráépítését, akár egyszerű homlokzat felújítást, ablakcserét akadályoztak két évig. Elismerés a kitartásért -  bár meg kell jegyezni feltehetőleg ők sem gondolták, hogy ennyi ideig tart majd az új ZKSZT elkészítése.

A történet szomorú fejezete a tervet jegyző főépítész, Krikowszky Péter menet közbeni eltávolítása. Ez feltehetőleg öngól is volt, mert egyrészt  hónapokkal vetette vissza a terv elfogadását, másrészt kipiszkálni végül nem sikerült, hiszen a tervet mint tervező ő jegyezte, tehát ha kenyértörésre viszik a dolgot, akkor simán kezdhették volna az egész tervezést elölről. Külön szánalmas volt az életkorra való hivatkozás. Kirúgása azért is nagy veszteség, mert hosszú évek és sok főépítész óta Péter volt az egyetlen az egész épületben, akinek víziója volt a kerületről,  (valószínüleg főépítészként is az első) Kellően önálló volt, és bár kellően diplomatikus is, a szakmaiságból sosem engedett így kilógott a városházi hivatalnokok sorából és mennie kellett.  Útban volt a lojalitást és a haverságot a szakmaiság elé helyező, az önkormányzatot  épp "bizalmi emberekkel", ismerősökkel feltöltő polgármester és jegyző számára.

De nézzük a tervet és az azt meghatározó alapelveket:

A Szabályozási Terv térképei a kerület honlapján megtalálhatóak. A legtöbbet mondó, átlagemberek számára is érhető anyagként ezt ajánlom:

http://www.zuglo.hu/wps/portal/hirek?folder=kulonallo_a2&menuid=LADN-7WTGLC&docid=WORA-8W5B8N

Ami a legfontosabb, milyen elveket szabtunk meg, milyen elveket követve várta el a Képviselő-testület a Terv elkészítését?

Az elfogadott koncepció 12 pontja: 

 

1. A kerületben vissza kell fogni a tömeges, lakópark jellegű lakásépítést, mert:

a.) A csökkenő népességszám és lakásvásárlási igénnyel szemben a növekvő

lakáskínálat csökkenti azok piaci értékét a meglévő, régi lakások vonatkozásában is

(eszköz: pl.: szabályozási paraméterek, különösen az építménymagasság, beépítési

százalék, szintterületi mutató csökkentése,

b.) Alapellátás fejlesztési hozzájárulás bevezetése, stb. Zuglóban a jövőben nem

kívánatosak a lakópark jellegű lakásépítések és vissza kell fogni a tömeges,

társasházi jellegű lakásépítéseket is.

c.) Nagyobb hangsúlyt, kellő ösztönzést kell biztosítani a meglévő lakásállomány

megújulásához, rekonstrukciójához  (eszköz: parkolási rendelettel a

személygépkocsik építési telken kívül történő elhelyezésének lehetővé tétele,

parkolási férőhelyek építése, jelképes mértékű alapellátás fejlesztési hozzájárulás,

stb.).

d.) Különös figyelmet kell fordítani Zugló építészeti értékeire, nemcsak az országos és

fővárosi védettségű ingatlanok vonatkozásában, hanem a speciális szabályozást

igénylő területeken, (eszköz: speciális szabályozás, helyi értékvédelemi rendelet,

fővárosi, kerületi pályázati támogatások, stb.)

 

2. A várhatóan 120-130 ezer főt kitevő  lakónépességszám állandósulásához meg kell

határozni a jogszabályok által a kerület hatáskörébe utalt és az önként vállalt alapellátási

feladtok körét, volumenét, rendeltetési egységszámát és egyéb jellemző értékeit. Ehhez

figyelembe kell venni a nevelési-, oktatási intézmények, az egészségügyi létesítmények,

a szociális ellátók, stb. feladataik kapcsán jelentkező igényeket és ehhez kell igazítani az

intézményi férőhelyek számát. (terület biztosítás a KVSZ-ben).

 

3. A 2009. évi statisztikai adatok alapján (még nincs hivatalos frissebb adat) a kerületben

minden ezer lakosra 429 adófizető személy jut. Az adófizetők nettó jövedelme a teljes

lakos-számmal osztva – a gyerekeket, eltartottakat, nyugdíjasokat is ideszámítva – átlag

74.380 Ft/hó. Ebben nincs benne a vállalkozások osztaléka és az egyéb jövedelmek. (Ez

az érték 2008-ban 75.910 Ft volt.) Ez azt jelenti, hogy várhatóan meg fog nőni az igény a

bérlakások iránt. A társadalom szociális helyzetének függvényében a mobilitást nem a

tulajdonban lévő lakások fogják biztosítani (amit adott esetben el kell adni, helyette újat

venni), hanem a bérlakások, amelyek gyorsabban, könnyebben válthatók a kereseti,

vagyoni helyzet függvényében. Az Önkormányzat működtethet, sőt bővíthet piaci alapon

működő  bérlakás hálózatot, kiegészítve személyre szóló, egyedi elbírálás alapján

adható szociális támogatással kombinálva. A szabályozási tervnek  területet kell

biztosítania bérlakásépítéshez is.

 

4. A lakónépesség igényeinek biztosítása mellett szükséges a helyi  intézményi,

közigazgatási és egyéb ellátó funkciók minőségi, mennyiségi és területi felülvizsgálata.

Célszerű a lakosság kerületen belüli foglalkoztatásához megfelelő  munkahelyek

biztosítása, az intézményi, városközponti, munkahelyi területek  szabályozási terven

történő meghatározásával.

 

5. A fővárossal együttműködve biztosítani kell a lakosság  közép- és felső  szintű

tanulásának, kulturált szórakozási és művelődési lehetőségét pihenő- és

sportolásra alkalmas területek kijelölésével, a meglévő  létesítmények maximális

védelmével, megorzésével. (eszköz: szabályozási terv)

 

6. Kiemelt figyelmet kell fordítani a jelentős turisztikai célforgalmat vonzó létesítményekre

és azok kulturált üzemeltetésére. A fővárossal is együttműködve – a parkolási igények

kielégítésével - vonzóvá kell tenni és ki kell használni a gyógy-idegenforgalom

kerületünkben lévő kedvező adottságait.

 

7. A kerületi szabályozási tervben meg kell határozni azokat a városépítészeti, építészeti

karaktereket,  amelyek a jelenlegi térstruktúrához illeszkednek, az egyes  útvonalak,

területek jelentőségének megfelelő építési feltételek/elvárások megfogalmazásával, akár

a jelenleg hatályos FSZKT módosításával.

 

8. Az önkormányzati vagyongazdálkodást segíteni kell azzal, hogy az ingatlangazdálkodási

tervben jelölt, önkormányzati tulajdonú ingatlanok építési övezeti besorolását –

amennyiben az egyéb, jogos magánérdeket nem sért – értékesítés előtt a szabályozási

tervben kedvező paraméterekkel kell ellátni.

 

pavilonok.jpg  Alapelv 9. Az ákombákom pavilonok el fognak tünni. Egységes, a kerület karakterét követő pavilonokat fogunk építtetni.

Latvanyterv_Plaza_kicsi.jpg

Alapelv: 11 A Bosnyák térin kívül csak a vasuti deltában lehet bevásárlóközpont. Tehát a Kisföldalattihoz tervezett pláza nem megvalósítható. : )

9. Zugló Önkormányzata kulturált városképi megjelenés igénye, a zavartalan gyalogos

közlekedés biztosítása, a zöldfelületek megóvásának szem elott tartása mellett, de az

önkormányzati gazdasági érdekek feltétlen figyelembevételével, a közterületen

elhelyezendő  pavilonok számát, helyét, funkcióját és egységes, városképbe illő

megjelenését szabályozni kell. Hasonló elvek alapján kell eljárni a reklám és hirdető

berendezések, cégérek kihelyezhetőségét, a reklámfelületek méretét és mértékét illetően is. Továbbra is tiltani kell az óriásplakátok elhelyezését, szigorúan fel kell lépni az

engedély nélküli reklámok és reklám-hordozók zuglói jelenléte tekintetében. Törekedni

kell arra, hogy Zugló közigazgatási területén a reklámfelületek 25 %-a bűnmegelőzési,

közlekedésbiztonsági, egészség megőrzési és munkahely teremtési célokat szolgáljon.

 

10. Meg kell akadályozni a tömbbelsők zöldfelületeinek elépítését. (eszköz: szabályozási

előírások)

 

11. A kerületben - a Rákosrendező pályaudvar déli deltája és a Bosnyák tér kivételével -

további,  6000 m2  bruttó kereskedelmi szintterületet meghaladó méretű  bevásárló

központ, kereskedelmi létesítmény nem helyezhető  el. (eszköz: szabályozási

előírások és terv)

 

12. A kerületben  benzinkút  a továbbiakban csak  kapcsolt funkcióként, az egyes

övezetekben, építési övezetekben meghatározott létesítménnyel együtt építhető, önálló

épületben, telken nem.

 

5 komment

Címkék: pláza lakópark főépítész szabályozási terv Zugló Zugló szabályozási terv Herminabau épített örökség

A bejegyzés trackback címe:

https://varnailaszlo.blog.hu/api/trackback/id/tr354671015

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

foglalt_mind 2012.07.24. 11:40:50

Remek dolog a szabályozási terv változtatása, és mindenki örül a fórumnak is.
Azért egy pár gondolatot szeretnék hozzáfűzni az "ákombákom" pavilonokhoz. Szerintem nem járok túl messze az igazságtól, ha olyan száz köré teszem a ákombákomoknak a számát zuglóban. Az ugyanennyi vállalkozás (jellemzően igen kis vállalkozás), ennél több tulajdonos és alkalmazott, általuk eltartott család. Vannak olyan ákombákom pavilonok, amik sok tíz éve állnak a helyükön, szolgálják ki termékükkel, szolgáltatásaikkal a kerület lakosait. Belátom, vannak köztük olyanok, amik nem éppen szemet gyönyörködtető látványt nyújtanak, de itt azért hozzátennék egy apróságot:
Ezeknek a pavilonoknak 1 (azaz egy) évre szóló területhasználati megállapodást ad ki az önkormányzat hatósági osztálya. Tartsunk itt azért egy kis szünetet, hogy mindenki elgondolkodhasson azon, hogyan építené-szépítené a vállalkozását, ha egy évente kéne megújítania azt az engedélyt, amin a jövője múlik. Kívánom minden döntéshozónak, hogy hasonló biztonságban érezze magát élete végéig.
Még néhány gondolatot engedjen meg kérem.
Tartottam nemrég a kezemben egy levelet, egy harminc négyzetméter körüli pavilon tulajdonosának a jóvoltából, amit az önkormányzat illetékes osztályától kapott. Röviden leírva arról szólt, hogy milyen feltételek mellett üzemelhet tovább. Szemezgetnék a kritériumok közül: Szerezze be az összes közműszolgáltatótól azt a rajzot és nyilatkozatot, amely azt igazolja, hogy alatta nem fut semmiféle vezeték, csatorna. Ha ez megvan, nyújtson be tervet a pavilonjáról, ami megfelel 3 (ezeket nem tudom pontosan felsorolni) kerületi és fővárosi rendeletnek. Minderre kapott 30 napot. Nem is a határidővel van gond. Van - ugye - egy fővárosi rendelet, ami azt írja, hogy 12 nm -nél nem lehet nagyobb a közterületen elhelyezett pavilon. Ettől el lehet persze térni, ha a kerület másképp szabályozza, de Zugló ezt nem szabályozza, hanem a főváros szabályozását tekinti kötelező érvényűnek... dózer, hacsak nem tudja valahogy lekicsinyíteni...

Kérem tisztelettel, gondolkozzon el Ön is annak a - Zuglói - vállalkozónak a fejével, aki tizenöt éve ebből tartja el a családját. (Azért Önt kérem erre, mert a képviselő-testületben azokat nem kérhetem meg, akik nem is zuglóiak, vagy éppen a 15 évvel ezelőtt még alsó tagozatban tanultak írni-olvasni.)
Nem gondolja, hogy ha már ennyi éven keresztül álltak ezen pavilonok tulajdonosai ÜZLETI KAPCSOLATBAN a kerülettel, fizették a közterület használati díjat és egyéb a kerületnél maradó adókat és illetékeket, most furcsa ilyen hirtelen átminősíteni őket "ákombákom vállalkozókra"? Van esetleg arra nézve terv, hogy hogyan fogják ezt kivitelezni? Mi lesz azokkal, akik ebből élnek? Szerdán kapnak egy levelet, hogy 15 nap alatt bontsák le? Ezt nem lehetne egy kicsit átgondolni? Felállni az asztaltól, és megpróbálni más fejével is gondolkodni?
Várnai úr, mégis mit gondol, ki fogja kifizetni a szép új pavilonok tervezési díját, és felépítésének költségeit? És főleg miből? Értem én, hogy fontos a szép környezet, de amikor emberek megélhetéséről van szó, talán nem egyik pillanatról a másikra kéne átgondolatlan döntéseket hozni olyan következményekkel, amiknek a súlya nem önöket terheli. Tudom-tudom, a többség véleménye számít. Milyen érdekes, hogy ÉN soha sem lehetek többség. Beszélhetek akár 10.000 ember érdekében, akkor is kisebbség maradok, ráadásul én élek születésem óta ebben a kerületben, és még így is. Most a pavilonok tulajdonosai kerültek sorra, de holnap a cipészek fognak, holnapután meg a hentesek. A gond csak az, hogy egyenként simán bedarálják őket.
Nagyon bízom benne, hogy az Öntől megszokott alaposság és körültekintő, az átlagemberek érdekeit védő szemléletmódja felülkerekedik még időben az "ákombákom" pavilonok eltüntetése okán érzett örömén, és többek között rajtam is tud majd segíteni, ha elvesztem a munkám, mert sem hitelt, sem időt nem kapok majd, hogy összeszedjem a pénzt a többmilliós pavilonra, ami egyébként alig-alig használható. De legalább szép.

Maradok tisztelettel:
"Ákombákom" zuglói választó, vállalkozó, apa, férj, családfenntartó. Még...

foglalt_mind 2012.07.24. 11:41:54

Remek dolog a szabályozási terv változtatása, és mindenki örül a fórumnak is.
Azért egy pár gondolatot szeretnék hozzáfűzni az "ákombákom" pavilonokhoz. Szerintem nem járok túl messze az igazságtól, ha olyan száz köré teszem a ákombákomoknak a számát zuglóban. Az ugyanennyi vállalkozás (jellemzően igen kis vállalkozás), ennél több tulajdonos és alkalmazott, általuk eltartott család. Vannak olyan ákombákom pavilonok, amik sok tíz éve állnak a helyükön, szolgálják ki termékükkel, szolgáltatásaikkal a kerület lakosait. Belátom, vannak köztük olyanok, amik nem éppen szemet gyönyörködtető látványt nyújtanak, de itt azért hozzátennék egy apróságot:
Ezeknek a pavilonoknak 1 (azaz egy) évre szóló területhasználati megállapodást ad ki az önkormányzat hatósági osztálya. Tartsunk itt azért egy kis szünetet, hogy mindenki elgondolkodhasson azon, hogyan építené-szépítené a vállalkozását, ha egy évente kéne megújítania azt az engedélyt, amin a jövője múlik. Kívánom minden döntéshozónak, hogy hasonló biztonságban érezze magát élete végéig.
Még néhány gondolatot engedjen meg kérem.
Tartottam nemrég a kezemben egy levelet, egy harminc négyzetméter körüli pavilon tulajdonosának a jóvoltából, amit az önkormányzat illetékes osztályától kapott. Röviden leírva arról szólt, hogy milyen feltételek mellett üzemelhet tovább. Szemezgetnék a kritériumok közül: Szerezze be az összes közműszolgáltatótól azt a rajzot és nyilatkozatot, amely azt igazolja, hogy alatta nem fut semmiféle vezeték, csatorna. Ha ez megvan, nyújtson be tervet a pavilonjáról, ami megfelel 3 (ezeket nem tudom pontosan felsorolni) kerületi és fővárosi rendeletnek. Minderre kapott 30 napot. Nem is a határidővel van gond. Van - ugye - egy fővárosi rendelet, ami azt írja, hogy 12 nm -nél nem lehet nagyobb a közterületen elhelyezett pavilon. Ettől el lehet persze térni, ha a kerület másképp szabályozza, de Zugló ezt nem szabályozza, hanem a főváros szabályozását tekinti kötelező érvényűnek... dózer, hacsak nem tudja valahogy lekicsinyíteni...

Kérem tisztelettel, gondolkozzon el Ön is annak a - Zuglói - vállalkozónak a fejével, aki tizenöt éve ebből tartja el a családját. (Azért Önt kérem erre, mert a képviselő-testületben azokat nem kérhetem meg, akik nem is zuglóiak, vagy éppen a 15 évvel ezelőtt még alsó tagozatban tanultak írni-olvasni.)
Nem gondolja, hogy ha már ennyi éven keresztül álltak ezen pavilonok tulajdonosai ÜZLETI KAPCSOLATBAN a kerülettel, fizették a közterület használati díjat és egyéb a kerületnél maradó adókat és illetékeket, most furcsa ilyen hirtelen átminősíteni őket "ákombákom vállalkozókra"? Van esetleg arra nézve terv, hogy hogyan fogják ezt kivitelezni? Mi lesz azokkal, akik ebből élnek? Szerdán kapnak egy levelet, hogy 15 nap alatt bontsák le? Ezt nem lehetne egy kicsit átgondolni? Felállni az asztaltól, és megpróbálni más fejével is gondolkodni?
Várnai úr, mégis mit gondol, ki fogja kifizetni a szép új pavilonok tervezési díját, és felépítésének költségeit? És főleg miből? Értem én, hogy fontos a szép környezet, de amikor emberek megélhetéséről van szó, talán nem egyik pillanatról a másikra kéne átgondolatlan döntéseket hozni olyan következményekkel, amiknek a súlya nem önöket terheli. Tudom-tudom, a többség véleménye számít. Milyen érdekes, hogy ÉN soha sem lehetek többség. Beszélhetek akár 10.000 ember érdekében, akkor is kisebbség maradok, ráadásul én élek születésem óta ebben a kerületben, és még így is. Most a pavilonok tulajdonosai kerültek sorra, de holnap a cipészek fognak, holnapután meg a hentesek. A gond csak az, hogy egyenként simán bedarálják őket.
Nagyon bízom benne, hogy az Öntől megszokott alaposság és körültekintő, az átlagemberek érdekeit védő szemléletmódja felülkerekedik még időben az "ákombákom" pavilonok eltüntetése okán érzett örömén, és többek között rajtam is tud majd segíteni, ha elvesztem a munkám, mert sem hitelt, sem időt nem kapok majd, hogy összeszedjem a pénzt a többmilliós pavilonra, ami egyébként alig-alig használható. De legalább szép.

Maradok tisztelettel:
"Ákombákom" zuglói választó, vállalkozó, apa, férj, családfenntartó. Még...

varnai 2012.07.24. 12:44:10

Szerintem senki nem akarja ezeket egy tollvonással megszüntetni. Én pl. mindig csodálkoztam és tiltakoztam az ellen, hogy mindig csak 1-1 évre adjuk meg az engedélyt, így persze senki nem fog invesztálni. Szerintem 5-10 éves, vagy akár hosszabb szerződéseket is lehet kötni, ( furamód az Itató Nyereg esetében az épület 18 évre bérbeadása sem volt ugye probléma : ) és akkor lehet kitalálni valami közös dizájnt, elfogadható külsőt. Elismerem, nem ez Zugló legnagyobb problémája. A főépítész célja emellett az is volt, hogy ahol erre mód van az üres és meglévő bolthelyiségekbe terelje a vállalkozókat. Már ahol ilyen van. Szerintem sem lehet megélhetésekkel játszani.

OkoskaTo:rp 2012.07.24. 23:34:23

@foglalt_mind: A még igénytelenebb bódésok (tipikusan zöldségesek) megelégszenek azzal, hogy "ideiglenes" jellegű építményt húznak fel OSB lapokból, erre nem kell építési engedély sem. [Nagyban ugyanezt játszotta el a Zöld Pardon is.]

Az, hogy valami x embernek ad megélhetést, nem jelenetheti azt, hogy ezért a tulajdonosuknak nem kell betartani a szabályokat, vagy hogy sokszor x ember környezetét barmolja szét.

És igenis van valami módja 12 m²-nél nagyobb pavilonok elhelyezésének, merthogy ilyeneket is látni kerület-szerte, pl. az Egressy-Róna sarkán.

"12. A kerületben benzinkút a továbbiakban csak kapcsolt funkcióként, az egyes övezetekben, építési övezetekben meghatározott létesítménnyel együtt építhető, önálló épületben, telken nem." - Mindehhez mit szól a Tűzoltóság (izé, Katasztrófavédelem)? Én eddig úgy tudtam, épphogy ahhoz kell különleges engedély, hogy más funkcióval egy épületben működhessen benzinkút. Önmagában is mókás egy benzinkúttűz, hát még ha vele egy épületben párszázan rekednek az irodaházban, neadjisten lakásukban.

És amiről az ilyen terveket összeállító kedves hivatal szeret mélyen hallgatni: a korábbi SZKT-vel sem volt annyi gond, mint azt állítják. Csak épp ugyanezen építéshatóság nem tartotta be ezeket a szabályokat (a betartatásukról már nem is beszélek). Hogyan adhatnak ki építési engedélyt négyemeletes épületre egy max. 7,5 m-es párkánymagasságú övezetben? Hát úgy, hogy figyelmen kívül hagyják pl. az OTÉK oromfal-magasság számításra vonatkozó előírásait. Néhány ilyen esetre rákérdeztem az érintett szomszédoktól. A hivatal válasza mindig az volt, hogy az adott kollégát (akinek a nevét személyiségi jogok miatt nem mondhatják meg) már elbocsájtották, így nem tehetnek semmit. Ha jól emlékszem, évek óta nem változtak az építésügyi előadók; ennyien biztosan nem cserélődtek...

foglalt_mind 2012.07.26. 16:55:00

@OkoskaTo:rp: Ha jól tudom - és itt most szeretnék mindenkit előre megkövetni ha tévedek - az önkormányzat közterület használati megállapodást maximum egy évre ad ki. Meglehet, hogy tévedek, de mintha úgy tudnám, hogy kritérium továbbá az is, hogy elbontható legyen, tehát semmit nem lehet a talajhoz rögzíteni. Ezt kellene összehangolni olyan élelmiszer-biztonsági követelményekkel, mint például az árnyékolás (tető, napellenző, stb... ha mondjuk a zöldségeseknél tartunk), vagy éppen az az alapvető igény, hogy ott dolgozókat vagy vásárlókat ne verje az eső. Sorolhatnám...

Nem azt kifogásolom, hogy valamilyen formában egységesíteni szeretnék a pavilonokat. Teljesen biztos vagyok benne, hogy - legyen az zöldséges, virágos, vagy bármi más - az üzemeltetők egyetértenének azzal, hogy kulturált, szép környezetben fogadhassák az ügyfeleiket, de nem hiszem, hogy az lenne a jó megoldás, ha a földdel tennének mindent egyenlővé egyik hétről a másikra, mert a megváltozott szabályoknak nyilván nehezen tud megfelelni egy tönkretett vállalkozó. Folyamatban esetleg valami egyeztetés az érintettekkel? Készültek tervek ezekről a pavilonokról? Van esetleg valami türelmi idő, vagy a kronológiája az a változtatásnak, hogy első lépésben bizonytalan időre visszavonjuk/nem hosszabbítjuk a területhasználati megállapodásokat? Én magam is gyakran vásárolok "ákombákom" helyi vállalkozóknál, de csak panaszt hallottam, kétirányú kommunikációról nem. Határozatokról annál inkább...
Tessék kérem más fejével is gondolkodni. Ellenkező esetben csak narancssárga (vagy zöld, vagy lila) bőrűeknek engedélyezem holnaptól a gumibogyó gyűjtést, mert a kék nem "szép".

Valami ilyesmi lenne a dolga a képviselőknek. Képviselni. Ha száz embert, akkor annyit. Mert 100 sem kisebbség, ahogy én egyedül sem voltam az akkor, amikor tollat és egyéb szóróajándékot kaptam az önkormányzati választások idején a képviselők toborzókampánya alatt...