HTML

Napirend utáni monológ

Hogy működik egy önkormányzat? Hogy születnek, és mi motiválja döntéseket egy 123 ezres kerületben, Magyarország 7. legnagyobb "városában" Zuglóban? Mint " új fiú a kupiban" friss képviselőként a Zuglói Önkormányzatban szerzett élményeimet próbálom terápiás céllal kiírni magamból. - írtam blogom indításakor 2010-ben. Ma már, 2015-ben, második ciklusomat töltve a kerület rutinosabb képviselői közé tartozom. Civilként fotós (www.varnailaszlo.hu) és TV szerkesztő vagyok, egy öt éves fiam és egy 25 éves lányom van. Születésem óta Zuglóban élek. A kisföldalatti végállomáshoz tervezett megalomán pláza ellen 2007-ben létrejött Civilzugló Egyesület (civilzuglo.hu) egyik alapítója vagyok. Az egyesület a gyakorlatban mutatja meg a "Gondolkodj globálisan, cselekedj lokálisan!" elvét. A környezetet és épített örökséget védő egyesület sikerrel akadályozta meg a túlépítést, szervezett közösségépítő Herminamezei Napokat és védi Zugló kertvárosi jellegét. Kérlek lájkolj minket a Facebookon! 2009-ben az LMP egyik alapítója voltam. A rendszerváltáshoz mérhető élmény volt egy pártot a semmiből létrehozni, és kegyetlen sok munkával bejuttatni a parlamentbe. Sajnos az LMP-n belüli kiszorítósdi 2013-ban engem is utolért. 2014-ben a Civilzugló Egyesület immár önállóan mérette meg magát az önkormányzati választáson, és harmadik erőként kerültünk be az új képviselő testületbe. Nevemhez fűződik a Helyi Épített örökség védelmi rendelet elfogadtatása, és Herminamező jelentős részének forgalom csillapítása, a balesetek megelőzése. Jelentős eredmény, hogy előterjesztésemre egész Zugló területén 214 helyen kerékpártárolók kerülnek elhelyezésre. Aláírásgyűjtéssel védtem meg a Hermina úti szakrendelőt a tervezett bezárástól. Mint ellenzéki képviselő számos Zuglónak ártó, közpénzt szóró, korrupció gyanús ügyet akadályoztam meg, vagy legalábbis hívtam fel a közvélemény figyelmét rájuk. Egyesületünk kűzd a Városliget beépítése ellen, szakmai vitákon veszünk részt, tüntetéseket szervezünk, 20.000 aláírást gyűjtöttünk az értelmetlen parkpusztítás ellen. Mára a kis herminamezei csapatból, az egész kerületben tagsággal rendelkező, beágyazott, kerületszerte ismert egyesületté váltunk. Keressen meg minket bármilyen helyi üggyel! varnai.laszlo14@gmail.com 06 70 436 07 67

Találkozzunk a Facebookon!

Friss topikok

kerékpárút alá Budapest

2011.08.19. 09:26 varnai

 

Nagy örömmel olvastam, hogy elkészült a Thököly úti kerékpárút eddig elfelejtett része a Hungária körúti kereszteződés. http://kerekagy.blog.hu/2011/08/18/valoban_biciklisbaratta_tettek_a_thokoly_hungaria_sarkot

Az amúgy is nehezen szaporodó kerékpárutak esetében az illetékesek általában a kereszteződéseket félnek megépíteni, pedig mint a Stefánia úti és a fővárosban egyre szaporodó fehér biciklik is mutatják, a kereszteződések az igazi, a halálos veszélyforrások a városban biciklizni próbálók számára.

A Thököly úti kerékpársáv eddig igen vicces volt: a kerékpárosoknak a kereszteződést elérve egyszerüen szublimálódni kellett, hiszen  a sáv egyszer csak minden további tanács nélkül véget ért. A lelkes bringás pedig ott állt, és nem tudta mitévő legyen, tán menjen fel a járdára? (nem volt rámpa) Menjen tovább? Vállalja, a kereszteződésben való megmérettetést egyedül? Most, ha mást nem is, legalább erkölcsi segítséget kapott.

Mert a hír feletti örömöm hamar elmúlt, amikor kisétáltam megnézni, hogy sikerült a sávok kiosztása. De sávok nem voltak,  frissen felfestett jelek  - úgy hívják kerékpárnyom - sem sokat segítenek, inkább csak lelki támaszul, buzdításul szolgálnak,: igen MENJ TOVÁBB! neked jogod van az aszfalt egy darabjához.

De melyikhez, és hol kérdezhette a bringás, mert hát a sávokat persze nem festették fel, akkor ugyanis tisztázni kellett volna, mennyi sáv is van,  és persze kiderült volna, hogy két sáv és a kerékpárút nem fért volna el... így most az autósok simán ráállnak a jelekre.

 

A buzdításra igencsak szükség van, hisz a füstölgő buszok, a töredezett aszfalt, a villamossínek, a felfestetlen autóssávok, közt nem könnyű a túlélés. A Thökölyről a Hungáriára kanyarodó sáv jobb széléről kéne egyenesen menniük, keresztezve a kanyarodó, a gyalogosokra figyelő autókat,  - miközben a megállóból kisoroló, autós kilátást akadályozó buszok is a belső sávba törekszenek,és az autósok igen nagy sebességgel igyekeznek még átjutni a zöldön.

Ezután a felfestetlen autósávok mentén a töredezett beágyazású villamos síneket kell keresztezni, - könnyen egy autós elé lehet esni - majd a vasúti híd alatt a két sávból eggyé váló szűkületben a tolakodó, besorolni próbáló autók, buszok közt továbbjutni. Nem csoda, hogy megfigyelésem szerint a bringások többsége most is,  - mint eddig - a járdát választja.

Megjegyzendő, bár a festékkel takarékoskodtak, azért egy teljesen felesleges kerékpáros lámpát azért felszereltek, - az anyagi keretet  nyilván ki kellett tölteni. Megint úgy csináltunk, mintha valamit megoldottunk volna. A kerékagy cikkel ellentétben a hamis biztonság látszatát keltő felfestés miatt szerintem a kereszteződés a bringások számára veszélyesebb mint valaha.

Ideteszek pár képet egy berlini megoldásról, hasonló kétsávos, villamosos kereszteződés esetén. Még a kanyarodó bringásokra is gondolnak. A berlini megoldás mellett a nemrég elkészült Dunakeszi kerékpár sáv is remek, tehát itthon sem lehetetlen az ügy.

 

8 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://varnailaszlo.blog.hu/api/trackback/id/tr53164328

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

najmanna 2011.08.19. 11:00:51

laci, az autók MINDENRE ráállnak, mér pont a kerékpársávra ne.

raszti 2011.08.19. 15:34:46

ez az egész túl van lihegve. persze messze vagyunk berlintől, de a fővárosi vezetés is fejlődik a kerékpár utak tekintetében. ékes példa erre, hogy legalább már van felfestés a thökölyn. tapasztalataim szerint az autósok és kerékpárosok is egyre jobban elfogadják egymás létjogosultságát, odafigyelnek egymásra.
a lámpa tényleg felesleges.
najmanna ha MINDENRE ráállnak, akkor sajnálom hogy a fejedre még nem sikerült. lehet hogy előrébb tartana a párbeszéd.
hogy haladnak az széchenyi-józsef összevonásából adódó munkálatok? mert elárulom, augusztus elején még el sem kezdődtek. szóval a gyerekek (nagyrészt szociálisan hátrányos) nem ott fogják megkezdeni a tanévet, ahol kellene? és meddig fog tartani ez az átmeneti állapot? ezt csak így lehetett megoldani?
ja és még valami a szelektív hulladék gyűjtő konténereket, vagy miket továbbra is előszeretettel felborogatják (napi szinten). nem érdekli őket az sem, hogy k balázs ígéretet tett, hogy nem fogják.

tengoo 2011.08.19. 22:29:44

Laci, nem tudom mennyit szoktál azon a kereszteződésen bringával átmenni. Szinte naponta gurulok át rajta és eddig sem volt vele sok gond.
Azt szerintem most rosszul látod, hogy veszélyesebb lett, mint volt. Amit most felfestettek az nem zárt kerékpárSÁV, mint, ami a Thököly többi részén van, hanem kerékpáros nyom, ahogy te is írtad. Ez a kerékpárosoknak egy javasolt útvonal. Nem kötelező rajta haladni (a járdán viszont felnőtt embernek tilos bringáznia), lehet kicsit beljebb a(z autós) sáv közepe felé tartva haladni, ha fél attól a bringás, hogy nagyon közel mennének el mellette az autók.
A kocsik meg nyugodtan ráállhatnak a Thököly többi szakaszával ellentétben, mert az egy kerékpársáv, ez meg egy nyom, semmilyen szabályt nem szegnek meg vele.
Még azt volna illendő kitáblázni, hogy a Francia úttól a Hungáriáig hány forgalmi sáv van. Mivel, hogy nincs ott egy fia tábla sem, ez azt jelezni, hogy egy forgalmi sáv van, most mindenki szabálytalanul áll fel két sávba.
A buszmegállóktól sem kell beszarni, számtalanszor jöttem mellettük, annyi a trükkje, hogy nem állsz be a busz mellé, hanem a vége után megállsz. Így, ha nem is lát a soför, akkor sem tud elütni, elsodorni.
Igazából eddig is megvoltam a felfestés, meg a lámpák nélkül. Ebből a kereszteződésből két dolog hiányzott:
1. levegyék a bringával behajtani tilos lámpákat -ez most megtörtént (és egyúttal busz-kerékpár sávot nyitottak, ahogy ezt nyugatabbra már sok helyen alkalmazzák)
2. az útburkolat haladéktalan felújítása - ez még hiányzik! (nagyon elegem van a villamos síneknél széttöredezett aszfaltból)
Szóval szerintem inkább fejlődés történt.

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2011.08.22. 00:28:51

A dunakeszi fejlesztés tényleg jó lett. De mivel a jóból sosem elég, szeretném végre látni, hogy a Megyeri híd után elfogyó - kb 2 km-re Dunakeszi előtt -, ámde sehova tovább nem terelt bringaútat végre továbbviszik a 2-es út mellett Dunakesziig.

varnai 2011.08.22. 10:48:26

Én is bringázok arra, de inkább elkerülöm.
A kereszteződésekben ahol csak lehet teljesen tiszta viszonyokat kell teremteni. Az összes vonalat, sávot felfesteni, táblákkal jelezni, stb. A Thököly sarokígy is a káosz maga. Az autósávok is bizonytalanok.

A kerékpáros utvonalakat úgy kell megcsinálni, hogy azon nem csak harcedzett bringások, de kocabiciklisek, fiatalok is biztonságosan, védve, és kényelmesen haladhassanak. Én pl. a gyerekkel a hátam mögött nem kockáztatom a Thököly kereszteződést.
A Dunakeszihez hasonlóan piros burkolattal kellett volna az egész kereszteződésben a bringasávot felfesteni.

honeste vivere (törölt) 2011.08.25. 23:17:38

@varnai:
Okos Tojás!

Leírták mások, az a kereszteződés nem tökéletes, de nem rossz. Erre te jössz a süket dumáddal, hogy kellett volna megcsinálni. Nem képzelsz te túl sokat magadról. Az autósokkal meg mi lesz? Eddig is jól megvoltunk egymással, de te nem fogadod el.
Túl játszod a szereped, öreg!

OkoskaTo:rp 2011.08.26. 22:24:00

@honeste vivere: Amit a fideszes város/kerületvezetés csinál, az természetesen csak hibátlan lehet. De azért leírok neked néhány gondolatot (tényleg, "Gondolkodtál ma már?").

A városba befelé menet a buszsáv+sáv+kerékpársáv konfigurációból a Mexikói útnál lesz buszsáv+sáv+sávon kerékpáros nyom. Első probléma: a külső sávról az autók szinte kivétel nélkül a Francia útra, illetve a Hungária körútra jobbra kanyarodnak. Így az úttest szélén tekerő bringásra jobb esetben csak ráhúzzák a kormányt, rosszabb esetben felborítják, vagy átmennek rajta. A kereszteződésben a külső sávban néhány egyenesen tovább menő autó a Hermina útra készül jobbra bekanyarodni, így itt ismétlődik meg a korábbi két konfliktushelyzet. Azzal a plusszal, hogy a sávok felfestése évekkel ezelőtt lekopott, és az amúgy is agyament ide-oda sávelhúzásokban az egyenesen haladók tudtukon kívül sávváltásokat végeznek.
Ezt fokozzák a legbelső buszsávból a kétsávnyi autón át jobbra, a megállóba kizúgó fekete buszok, akik többnyire ezen frusztrációjukat levezetendő kötelességüknek érzik a bringások leszorítását.

A városból kifelé jövet valamivel tisztább a helyzet. Itt "csak" a buszmegállóból szinte folyamatos járműszerelvényként elinduló csuklós-konvojon kell átjutni. A Kresz szerint elindulásnál elsőbbsége van, és ezt a sofőr kiterjeszti a belső (busz-)sávba való befúródásra is. Az igazi zaft a vasúti felüljáró alatt történik, ahol a Hungária körútról beforduló autók gyorsítósávnak használják a kerékpáros nyomot. Már ha beférnek. Különben elállják a bringások útját. Vagy az utolsó pillanatban meggondolják magukat, és jobbra fordulnak róla (át a mellettük haladó bringáson).

Ehhez képest már felüdülés a prosztatamasszázsnak beillő kerékpárút-felfestés, vagy hogy minden buszmegállónál elvileg irányjelzéssel kísért sávváltást kellene tennie az út szélén egyenesen haladó bringásnak, mert hülyén festették fel a jeleket. (Furcsa módon a városba befelé elég sok buszmegállónál a felfestők sikeresen vették ezt a szellemi kihívást.)

OkoskaTo:rp 2011.10.02. 20:54:50

Nyugodjék békében! Másfél hónapot élt. Most felbontották, a helyén gödröt ástak.