HTML

Napirend utáni monológ

Hogy működik egy önkormányzat? Hogy születnek, és mi motiválja döntéseket egy 106 ezres kerületben, Magyarország 7. legnagyobb "városában" Zuglóban? Mint " új fiú a kupiban" friss képviselőként a Zuglói Önkormányzatban szerzett élményeimet próbálom terápiás céllal kiírni magamból. - írtam blogom indításakor 2010-ben. Ma már, 2015-ben, második ciklusomat töltve a kerület rutinosabb képviselői közé tartozom. Civilként fotós (www.varnailaszlo.hu) és TV szerkesztő vagyok, egy öt éves fiam és egy 25 éves lányom van. Születésem óta Zuglóban élek. A kisföldalatti végállomáshoz tervezett megalomán pláza ellen 2007-ben létrejött Civilzugló Egyesület (civilzuglo.hu) egyik alapítója vagyok. Az egyesület a gyakorlatban mutatja meg a "Gondolkodj globálisan, cselekedj lokálisan!" elvét. A környezetet és épített örökséget védő egyesület sikerrel akadályozta meg a túlépítést, szervezett közösségépítő Herminamezei Napokat és védi Zugló kertvárosi jellegét. Kérlek lájkolj minket a Facebookon! 2009-ben az LMP egyik alapítója voltam. A rendszerváltáshoz mérhető élmény volt egy pártot a semmiből létrehozni, és kegyetlen sok munkával bejuttatni a parlamentbe. Sajnos az LMP-n belüli kiszorítósdi 2013-ban engem is utolért. 2014-ben a Civilzugló Egyesület immár önállóan mérette meg magát az önkormányzati választáson, és harmadik erőként kerültünk be az új képviselő testületbe. Nevemhez fűződik a Helyi Épített örökség védelmi rendelet elfogadtatása, és Herminamező jelentős részének forgalom csillapítása, a balesetek megelőzése. Jelentős eredmény, hogy előterjesztésemre egész Zugló területén 214 helyen kerékpártárolók kerülnek elhelyezésre. Aláírásgyűjtéssel védtem meg a Hermina úti szakrendelőt a tervezett bezárástól. Mint ellenzéki képviselő számos Zuglónak ártó, közpénzt szóró, korrupció gyanús ügyet akadályoztam meg, vagy legalábbis hívtam fel a közvélemény figyelmét rájuk. Egyesületünk kűzd a Városliget beépítése ellen, szakmai vitákon veszünk részt, tüntetéseket szervezünk, 20.000 aláírást gyűjtöttünk az értelmetlen parkpusztítás ellen. Mára a kis herminamezei csapatból, az egész kerületben tagsággal rendelkező, beágyazott, kerületszerte ismert egyesületté váltunk. Keressen meg minket bármilyen helyi üggyel! varnai.laszlo14@gmail.com 06 70 436 07 67

Találkozzunk a Facebookon!

Friss topikok

testvérvárosi élmények

2011.07.19. 12:47 varnai

Nem vesztem el: nyaralás. Tapasztalatszerzéssel kombinálva. Berlin, életemben először. Máig bánom, hogy a 80'-as évekbeli Berlint kihagytam. A dolog pótolhatatlan, a fal helyén hipermodern épületek nőnek ki, bár a keleti részen bóklászva jó kis szocreál panelokra, és emlékművekre bukkanni. Megjegyzendő, házakat nagy lendülettel renoválják, de a Karl Marx sugárútat nem nevezték át. Berlin pezsgő metropolisz, de zöld és lakható.

 2008-ban Zugló testvérvárosi megállapodást kötött Berlin Steglitz-Zehlendorf nevű kerületével, mely kapcsolatokat sikerült valós tartalommal is megtölteni.

Az óriási, majd háromszázezres "kerület" Berlin délnyugati részén terül el - mely kb. tíz éve lett két kerületből összevonva, - mintha Zuglóhoz csapnánk a 15. vagy a 16. kerületet. Hasonló Zuglóhoz, zöldövezet, kertes, követségek, egyetem, igen jómódú családi villák, az egyik rész Berlin "rózsadombja", nagy tavak, parkok, fasorok - nyugalom. A problémák más léptékben ugyan, előrébb időben, megoldásokban, de hasonlóak.

Pár napja hosszasan beszélgettünk a "testvérpárt" a német zöld párt, a Bündis 90, DIE GRÜNEN kerületi képviselőivel. "Természetesen" itt is kampányba futottam bele, szeptember 18-án önkormányzati választások lesznek Németországban.

Sokat beszélgettünk a kerület - főváros - állam hatáskör felosztáson. Ez a tervezett fővárosi törvény, közigazgatási reform kapcsán igen aktuális.  Remélhetőleg sikerül praktikusan, a város érdekeit nézve, nem politikai, hatalmi erőviszonyok alapján dönteni.  Érdemes elolvasni Tarlós egyik kirohanását és egy Hírszerzős cikket:  http://index.hu/belfold/budapest/2011/03/17/tarlos_szerint_inog_a_fovaros_kozigazgatasi_rendszere/ 

http://hirszerzo.hu/belfold/20110527_budapest_kormanyhivatalok

Szóval tíz évvel ezelőttig Berlinben is huszenegynehány kerület volt és ezeket vonták össze. A berlini kerületek jóval kevesebb hatáskörrel rendelkeznek, mint ma egy budapesti kerület.

Beszélgettünk a Zöldek kampányáról, politikájáról. Steglitz-Zehlendorfban a zöldek a CDU-s többséggel együtt vezetik a kerületet. jelenleg az ötvenegynehány önkormányzati képviselőből kilencet adnak, de reményeik szerint ez akár tizenötig is fölmehet. A Pillangó effektus: a fukujamai katasztrófa a német zöldek térnyerését okozta.

A kampány a "szokásos":  a szombati napkitelepülés Zehlendorf bevásárlóutcáján. Sok az ismerős, köszönnek, beszélgetnek, országos és kerületi ügyek egyaránt szóba kerülnek, osztogatják az információs anyagokat. A német zöldek persze már nem kezdők, beágyazottságuk, társadalmi bázisuk igen erős, jellemzően csak a kerületben 500 tagjuk van, igaz ennek csak a tizede fogható kampányra...  Ők tucatnyi éve a politikai porondon vannak, és a vezetőik sem ifjak már. A fiatalosság azért megmaradt, Crista a kerületi frakció vezetője, ( esélyes a polgármesteri székre) , és Uwe, aki a kerületi lista második helyezettje, egy tandem bbiciklivel járja a kerületet.

Nincs is jobb egy tandemnél városnézésre, kormányozni nem kell,  -de tekerni azért illik. Uwe a kerékpárutak kiszélesítéséről, a nem mindig praktikus vonalvezetésről beszél, én meg irigyeltem őt a kerékpárútjaikért.  Nincs elég kerékpártárolónk az S Bahn és Metró végállomásokon. - panaszkodik. Egyáltalán nincs kerékpár tárolónk,  - kontrázok én. Szeretnénk egy megállóval meghosszabítani az egyik metróvonalat, de Berlin nem ad pénzt. Szeretném megélni, hogy kiérjen a metró a kerületbe, gondolom én. Eközben az árokban futó metróvonal mellett, kőrisek, hársak által árnyékolt önálló bringaúton suhanunk.

 

 

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://varnailaszlo.blog.hu/api/trackback/id/tr343079920

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

OkoskaTo:rp 2011.07.19. 16:26:50

Mert egy S-Bahn (itthoni viszonylatban földalatti, vagy kéregvasút) messze nem hoz akkora profitot a haveri építőcégeknek, és nem hoz annyi narancslikőrös dobozt a politikusoknak, mint a mélymetró.

Kedves László! Valótlant állít, hogy egyáltalán nincs kerékpártároló a metróvégállomásokon. Van néhány, csak messze a bejárattól, kevés darab, és az is a kerékpár tárolására legkevésbé alkalmas (ámde legolcsóbb) - keréktörős - fajtából.
süti beállítások módosítása