HTML

Napirend utáni monológ

Hogy működik egy önkormányzat? Hogy születnek, és mi motiválja döntéseket egy 106 ezres kerületben, Magyarország 7. legnagyobb "városában" Zuglóban? Mint " új fiú a kupiban" friss képviselőként a Zuglói Önkormányzatban szerzett élményeimet próbálom terápiás céllal kiírni magamból. - írtam blogom indításakor 2010-ben. Ma már, 2015-ben, második ciklusomat töltve a kerület rutinosabb képviselői közé tartozom. Civilként fotós (www.varnailaszlo.hu) és TV szerkesztő vagyok, egy öt éves fiam és egy 25 éves lányom van. Születésem óta Zuglóban élek. A kisföldalatti végállomáshoz tervezett megalomán pláza ellen 2007-ben létrejött Civilzugló Egyesület (civilzuglo.hu) egyik alapítója vagyok. Az egyesület a gyakorlatban mutatja meg a "Gondolkodj globálisan, cselekedj lokálisan!" elvét. A környezetet és épített örökséget védő egyesület sikerrel akadályozta meg a túlépítést, szervezett közösségépítő Herminamezei Napokat és védi Zugló kertvárosi jellegét. Kérlek lájkolj minket a Facebookon! 2009-ben az LMP egyik alapítója voltam. A rendszerváltáshoz mérhető élmény volt egy pártot a semmiből létrehozni, és kegyetlen sok munkával bejuttatni a parlamentbe. Sajnos az LMP-n belüli kiszorítósdi 2013-ban engem is utolért. 2014-ben a Civilzugló Egyesület immár önállóan mérette meg magát az önkormányzati választáson, és harmadik erőként kerültünk be az új képviselő testületbe. Nevemhez fűződik a Helyi Épített örökség védelmi rendelet elfogadtatása, és Herminamező jelentős részének forgalom csillapítása, a balesetek megelőzése. Jelentős eredmény, hogy előterjesztésemre egész Zugló területén 214 helyen kerékpártárolók kerülnek elhelyezésre. Aláírásgyűjtéssel védtem meg a Hermina úti szakrendelőt a tervezett bezárástól. Mint ellenzéki képviselő számos Zuglónak ártó, közpénzt szóró, korrupció gyanús ügyet akadályoztam meg, vagy legalábbis hívtam fel a közvélemény figyelmét rájuk. Egyesületünk kűzd a Városliget beépítése ellen, szakmai vitákon veszünk részt, tüntetéseket szervezünk, 20.000 aláírást gyűjtöttünk az értelmetlen parkpusztítás ellen. Mára a kis herminamezei csapatból, az egész kerületben tagsággal rendelkező, beágyazott, kerületszerte ismert egyesületté váltunk. Keressen meg minket bármilyen helyi üggyel! varnai.laszlo14@gmail.com 06 70 436 07 67

Találkozzunk a Facebookon!

Friss topikok

A zuglói költségvetés elnapolása, és ami mögötte van

2016.02.28. 19:34 varnai

Mivel a polgármester nem talált tizenkét képviselőt, aki támogatta volna a költségvetését, ezért, bár vitáztunk róla, hogy kínos a kudarcot elkerülje, elnapoltatta a költségvetés végszavazását. Ezzel párhuzamosan -  nincs gombnyomás, nincs jutalom elven -   levette a napirendről a Szervezeti Működési Szabályzat, a Közbeszerzési szabályzat, a milliárdos parkolási beruházásos és a Személyi kérdések napirendi pontokat is. Kár, mert ezek rendbetétele - természetesen a kerület után -  leginkább az ő érdeke.

Maradt a patthelyzet, a konfliktus kerülése. A  (sikertelen) háttéralkudozás miatt egy órával később kezdődő testületi ülésen a fontos döntések helyett semmire se jó politikai nyilatkozatokról folyt kivonulós, asztalcsapkodós vita.

Diktatórikus, egyeztetések nélküli, nem Zuglót, hanem párérdekeket szolgáló (hogy melyik pártét, nem mondta) költségvetés ez, mely a körzetek, intézmények szükségleteire nem reagál, és mely annyira rossz, hogy a Szocialista Párt nem is ad be módosítókat, mert teljesen új költségvetést kell készíteni.  E dörgedelmes tartalmú proklamációt olvasta fel Sógor László a Tulajdonosi Közbeszerzési Bizottság elnökeként és  mind a három bizottságban, melynek tagja. A költségvetést és az azt összerakó jegyzőt még ennél is keményebben ostorozta Hajdu Flórián alpolgármester, és a többi szocialista képviselő is. A polgármester válasza: aki a jegyzőt támadja, az őt támadja, és akkor gondolkodjon el, akar-e az alpolgármesteri székben ülni. Merész fenyegetés két képviselői szavazattal és egy 1%-os párttal a háta mögött.

A vitában megszólaló képviselők mind felemlegették, hogy az intézményi tárgyalásokra nem lettek meghívva, hogy a körzeteik számtalan szükséges fejlesztése kimaradt a költségvetésből. Valóban, a 24  milliárdos főösszegű költségvetésről nem volt egyeztetés, a Civilzuglóval legalábbis biztos nem egyeztettek, de rákérdeztem, Hajdu és Rozgonyi alpolgármesterrel sem.Tavaly a frissen felálló testülettel, az idő hiányával indokolták a diktátumszerű költségvetést, de idén ez az érv természetesen már nem elfogadható.

Én mindenesetre a január folyamán többször, írásban is kértem a polgármestert, tartsunk többpárti egyeztetést a főbb számokról, a prioritásokról. Válasz nem érkezett. A vitában a polgármester ennek ellenére azt állította, hogy három hónapos egyeztetés előzte meg a költségvetést. Nem tudom kivel, formális politikai megbeszélés bizonyosan nem volt. Tehát vagy egy egyszemélyes polgármesteri-jegyzői költségvetést látunk, vagy a szocik nem mondanak igazat.

Hasonlóan példa nélküli volt és jogos felháborodásra adott okot, hogy az intézmények költségvetési tárgyalásaira, melyeken a képviselők az elmúlt két évtizedben rendre részt vettek, most nem kaptunk meghívást, sőt csak utólag tudtuk meg, hogy az már le is zajlott. (E tárgyalásokon való részvétel azért hasznos a képviselőknek, mert nyolcvan óvodánk, bölcsődénk, iskolánk, rendelőink műszaki és dologi igényeiről az igazgatóktól kapunk egy átfogó képet, azaz a kéréseket össze tudjuk vetni a hivatal jóváhagyott számaival. )

Számomra az volt a legdöbbenetesebb, hogy a költségvetést úgy rakták össze, hogy abból simán kihagytak képviselő-testületi határozatokkal elfogadott konkrét tételeket. És itt-nem "csipp-csupp" pár milliós tételekről beszélek.  A 2015. szeptember 17-én (123-867-2015 sorszámon) elfogadott Intézmény és Közterület Stratégia 2015-2019 dokumentum és annak megvalósításához szükséges pénzügyi fedezet biztosítása határozatban 2016-ra vonatkozóan 850 millió szerepel az ingatlan állomány felújítására, míg 2.280 millió a forgalomképtelen ingatlan állomány vonatkozásában. (azaz a parkok, utak, közterületek felújítására). Bár a polgármester a vitában azt állította, hogy a költségvetés 2 milliárd forintnyi beruházást tartalmaz, de ez nem volt igaz. A nevesített intézmény felújításoknál 360 millió, az orvosi rendelőkre 50, az önkormányzati házakra 89 millió, és céltartalékként még 100-100 millió szerepelt. 

A könyvvizsgálói jelentés szintén felrótta több testületi határozat kihagyását, és szükséges feltételként a 2015-ös költségvetés negyedik negyedéves módosításának elfogadását. A 2015-ös költségvetési módosító és annak könyvvizsgálói jelentése rámutatott, (ahogy annak idején mondtam) ,  hogy a tavalyi költségvetés mekkora, milliárdos fiktív számokkal volt kitömve. A költségvetés csak sorra elmaradó beruházások miatt nem borult fel.

A könyvvizsgáló az ingatlanjaink 2,3 milliárdos összegben betervezett eladása kapcsán jogosan figyelmeztet a vagyonfelélés veszélyére. Én a Papcsák korszakban sem támogattam, hogy eladjuk a "családi ezüstöt" az utolsó, 230-250 millió forintnyi OTP részvény pakettünket, és hogy a kerület összes még megmaradt telkét, ingatlanját lazán felsorolják az eladandók között. 

A költségvetést amúgy mind a nyolc bizottságban minden oldal leszavazta, de mint azt tavalyról tudjuk, ettől még a pártok - igen következetesen - simán meg is szavazhatják a tesületin, akár egyetlen szám megváltoztatása nélkül is.

A testületi ülésen a szocialisták idén a tavalyinál még nagyobb drámát adtak elő.  Azonban  a kemény ellenzékiség, mely tőlük eleve fura hisz ők vezetik a költségvetésért felelő gazdasági kabinetet, a kritikák valamelyest álságosak lehettek, mivelhogy az egész szerda este és csütörtök reggel másról sem szólt, mint hogy ígéreteket és fenyegetést kombinálva a kabineten, a polgármesteren át gyakoroltak rám nyomást, hogy szavazzam meg a költségvetést,  mivel már csak egy szavazat hiányzik a szükséges 12-höz, a minimális többséghez.

Tehát a szocik, az LMP és a Jobbik állítólag megszavazta volna - ha igaz. Ezzel párhuzamosan a polgármester a Fidesszel, az LMP-vel és velünk is tárgyalt, hogy amennyiben a koalíciós partner szocialista párt mégsem támogatná a költségvetést, akkor B megoldásként az velünk kerüljön elfogadásra. Azaz a két oldallal, és a kicsikkel feltehetőleg egyszerre, párhuzamosan egyezkedett. Ez az Oszd meg és uralkodj! , a két "nagy" egymással revolverezése eddig sikerrel járt,  Ez a politika sokszor a kerület számára is hasznos és szükséges  volt, hiszen ezáltal sikerült sok MSZP-s vadhajtásokat is kordában tartania,  visszametszenie, mind személyi mind gazdasági kérdésekben. E libikókázást használva egyre több funkciót sikerült maga alá, a hivatalba húznia,  bevinnie a hivatalba a médiát, létrehozni a főmérnökséget,  de ez a hintapolitika most megdőlni látszik.

A költségvetéssel azonban a legfőbb baj nem a számai, a léte, vagy nem léte,  hanem hogy benne rejlő milliárdos tételeket ki és milyen formában, milyen kontroll mellett tudja elkölteni. Nem véletlenül került napirendre az Szervezeti Működési Szabályzat, a Közbeszerzési Szabályzat, és a Vagyonrendelet, mi több az enigmatikus Személyi kérdések is.

Az elmúlt egy év működését látva úgy tűnik, nem csak számomra bizonyosodott be, hogy a  2014 végén az Összefogás és a Fidesz, meg a másik két kis párt kifizetésével összekalapált "Költséges kiegyezés" összeomlott. 2015-ben a közbeszerzések fele elmaradt, többet érvényteleníteni kellett, az MSZP által dominált Tulajdonosi Közbeszerzési Bizottság leszerepelt,  a hatásköreit átlépve hozott fura közbeszerzési döntéseket  ijesztően nagy összegekben. A vezetésük alatt álló Városgazdálkodási Zrt működése zuglói jó szokás szerint átláthatatlan. A hivatal és a Városgazdálkodási Zrt, illetve a Cserepes Kft. és a Sport Kft közt folyamatos a hatásköri villongás, keresztbe tevés,  a párhuzamosságok, a kabinet a cselekvést kommunikácós lufikkal próbálja pótolni. A bizalom elfogyott.

Én beruházás párti vagyok, támogatnám, hogy a költségvetés akár dupla ennyi intézményi felújítást, beruházást tartalmazzon, (a nem kötelező feladatok, a kft-ink, rendezvényeink, hivatali és kft.-s létszámok rovására) de azt, hogy azt EZ a Tulajdonosi bizottság EZZEL a közbeszerzési szabályzattal költse el, azt a 2015-ös Közbeszerzési beszámolót látva nem merném megkockáztatni. Azt, hogy az Összefogás koalíció elmúlt egy éve korántsem volt sikeres, eredményes, hogy  változásra van szükség, maga a polgármester is jól tudja.

Most, a költségvetés elfogadása jó alkalom lehetne, hogy változtassunk, hogy rendbe tegyük a dolgokat, de kétség kívül ehhez politikai és emberi bátorság kell. A polgármesternek előbb-utóbb döntenie kell, mert a kerületnek ez a helyben járás, patthelyzet a legrosszabb, a beruházások sorra elmaradnak, a pénzeket reprezentációra, a pártok holdudvarának kifizetésére, a növekvő apparátus megetetésére használjuk. Négy évig nem lehet túlélésre, megúszásra játszani.

És a döntéseket, a beruházások elmaradását nem pótolja a Ligetről, létminimumról, előválasztásról szóló TV szereplés, ellenzéki tüntetéseken szónoklás, facebook celebség, a koszorúzások, 100, 90, 80, 60... éves nyugdíjasok ünnepélyes polgármesteri köszöntése. Zuglóban láttunk már négy évig húzódó bénultságát, vagyonfelélést, cirkuszt, Weinek korszakot, nem kérünk belőle, a kerületnek ez árt, a helyben járásnál még a testület feloszlatása is jobb.

Én a közösen megbeszélt négy változtatást elengedhetetlennek tartom a rég halogatott beruházások elkezdéséhez,  a hosszútávú, szabályos, a korrupciót lehetetlenné tevő működéshez. 

1. A bizottságok összetételének tükröznie kell a Képviselő-testület összetételét. Hogy csak a legfontosabbat említsem, megmagyarázhatatlan, hogy a száz milliós eladásokról , bérbeadásokról, közbeszerzésekről döntő Tulajdonosi Közbeszerzési Bizottságban 7 MSZP-s képviselő dönt, míg az ellenzéket 3 Fideszes, 1 Jobbikos képviseli, miközben a Képviselő-testületben az MSZP jelenleg 7 képviselőt ad, a PM kettőt, a Fidesz 9-et, míg a "kicsikre" a választók 27%-a szavazott. 

2. Tegyük rendbe a közbeszerzési szabályzatot, a nagyobb döntések kerüljenek a testülethez, a szakértőt pályáztassuk. Csak nyílt közbeszerzést írhassanak ki, mert a meghívásos pályáztatás a korrupció melegágya.

3. A nagyobb vagyoneladások és helyiség-bérbeadások kerüljenek a Képviselő-testület hatáskörébe.

4. Belelátás a Városgazdálkodási Zrt működésébe. A cég és a hivatal közötti hatásköri kettősségek, viszály kerüljön feloldásra.

A polgármester végül (nem tudom kivel egyeztetve)most szerdára napolta a költségvetés és a többi fontos előterjesztés tárgyalását. A költségvetés tárgyalására a törvény 45 napot ad, tehát nem lenne törvényi okunk a kapkodásra. Hogy e rövid idő, három és fél munkanap alatt sikerül-e átírni a költségvetést és megállapodni a fenti jelentős érdeksérelmekkel járó ügyekben én erősen kétlem.

A testület, miután a lényegi döntéseket elnapolta este hatig vitázott teljesen értelmetlen politikai nyilatkozatokat rágva, eddig Zuglóban nem látott kivonulásokkal, kisebb kiabálással, ügyrendi cirkuszolással, jegyzői feljelentéssel fenyegetőzéssel tarkítva.

Szólj hozzá!

Gyerekorvosi rendelő felújítás, bérkiegészítés, Vezér úti parképítés, Zugló TV

2016.02.23. 11:23 varnai

Csütörtökön tárgyaljuk a 2016-os költségvetést, melyhez négy módosítót adtam be.

Ebből kettő sajnos a tavaly leszavazottak megismétlése. A Csertő parki gyerekorvosi rendelőnk felújítását  újra beadtam, mert,  - ki gondolta volna? -  nem újult meg magától, sőt tovább pusztult. 

 rendelo2.jpg

 

A Testület tavaly szintén leszavazta az óvodai és iskolai minimálbéres dolgozók bérkiegészítését, majd a polgármester, hogy szégyenben ne maradjon, egy elvi támogató határozatot fogadtatott el, melyet gondosan elfelejtett. Lásd a módosító szövegében alább. konyha_1.jpg 

Ovijaink, iskoláink ezeknek a hölgyeknek (a kép illusztráció)  a fáradtságos munkájától működnek, tőlük,  akik megalázóan keveset, a létminimumhoz közel keresnek. A kerület vezetése rendre a szociális érzékenységével büszkélkedik,   kommunális adót oszt vissza, Magyarországon egyedülálló módon szociális alapjövedelmet oszt, mi több dolgozói szegénységről szónokol,  csak épp, bár írásban megígéri, nem tud évi 50+ milliót költeni arra, hogy havi 10 ezer forinttal, - mely összeg abszurd módon egy dada fizetésének 10%-a  - megemelje a fizetésüket, jelentősen segítve megélhetésüket?

A kerület egyik szégyenletes   prérije a Vezér út. Itt az idő, hogy kezdjünk valamit a kietlen széles, kátyús, óriás pocsolyákkal borított területtel, már csak azért is, mert Zugló ezen részén nincs közösségi tér, rendezett közterület, park. Mi, mint az 2014-es programunkban is olvasható, ide egy Kopaszi gát stílusú passzázst képzelünk. Képzeljék el a Vezér utat kiülős éttermekkel, fagyizókkal, bringaúttal, sok-sok növénnyel, izgalmas köztéri alkotásokkal, játszóeszközökkel. A beépítés izgalmas közösségi részvételre adhat alkalmat Tündérkert. Minden zuglói újszülött szülei egy-egy fát ültethetnének a parkban. Ha a testületi többség támogatja a beterjesztésem a Fogarasi úttól az Egressy útig érő sétány és park idén megtervezésre kerülne és egy része meg is épülne. Pár év alatt több száz fa állna, és sok száz család sétálhatna ott a fákkal együtt cseperedő lurkókkal.

A negyedik módosítóm a valaha a kerület elismert "intézményeként" működő, minden eseményéről tudósító Zugló TV újbóli támogatását szorgalmazza. 

A kiadáscsökkentéseket az egy év alatt 199-ről 244 fősre növekvő hivatal  bércsökkentésével,  a párt kifizetőhelyként is működő kabinetállások és hasonló funkciójú cégeink megzabolázásával, és pár nem kötelező dologra adott jelentős összeg visszavágásával simán megoldható lehet. 

UPDATE: Az eddigi két bizottságban, a Közbiztonságiban és az Oktatásiban, ahol tárgyalták a költségvetést minden oldal éles kritikával fogadta a költségvetést, leginkább az egyeztetések hiányát, a képviselők beleszólásának megakadályozását említve fel. Mindkét bizottságban mindkét nagy párt leszavazta a módosítóimat, sőt az egész költségvetést. Persze nem kell ezt nagyon komolyan venni, ezt a színjátékot tavaly is eljátszották.

Alább a beadott módosítók tételesen:

 

Költségvetési módosító javaslat a 2016. február25-i képviselő-testületi ülésre

 

1. A ZESZ Csertő park 3/b. felújítására, 5 gyermek háziorvosi rendelő és a védőnők elhelyezésének kialakítására.

Zuglói Egészségügyi Szolgálat Felhalmozási kiadás                                                          180millió forint

Ellensúlyozó kiadáscsökkentések:

 

 Zuglói Polgármesteri Hivatal bérköltség                                                                             20 000 eFt

Zuglói Intézményfenntartó bérköltség                                                                                10 000 eFt

Zuglói Filharmónia Non-profit Kft támogatása 171 000 e Ft-ról 1410 000 e Ft                 30 000e Ft

Zuglói Cserepes Non-profit Kft támogatása 170 000 e Ft-ról 140 000 e Ft                     30 000 eFt

Rendőrség támogatása                 58 000 e Ft-ról 28 000 e Ft                                          30 000 eFt

Zuglói Városgazdálkodási Zrt      750 000 e Ft-ról 720 000 e Ft-ra                                 30 000 eFt

Csertő park térrendezés                                                                                                30 000 eFt          

Zuglói Önkormányzati Rendészet                                                                                  10 000 eFt

                                                                                                                                                                                           Mindösszesen kiadás csökkentés:                                                  180 000 eFt

Indoklás:  

A lakótelepi gyermekorvosi rendelőre évtizedek, tán építése óta nem költött az önkormányzat. Mára az épületét kinőtte, a munka és higéniai körülmények semmilyen szabványnak és követelménynek nem felelnek meg. . Az épület állapota annyira siralmas, a helyiségek annyira szűkösek, hogy a lakosság már aláírásokat gyűjt az épület rendbe tételét követelve.

A rendelők és a védőnők nagyobb épületbe kerülésével jobb munkafeltételek alakulnának ki, csökkenne a zsúfoltság, minden szempontból javulna az ellátás minősége. Az új épület a réginél nagyságrendekkel jobb energia hatékonysággal, jelentősen alacsonyabb rezsivel üzemelne.

A Füredi úti lakótelep, ezen belül a Csertő park közösségi és élettereinek megújításának (a Civilház és a közterületek megújítása után) a következő lépése lenne, és az ott lakóknak jelentős életminőség javulást hozna, ha a gyermekorvosi rendelő -  mely a zuglói gyerekek negyedét szolgálja ki  - teljesen megújulna.

A kerület fejlődése, ingatlanállományának folyamatos állagmegőrzése és felújítása szempontjából fontos, hogy minden évben legalább egy intézményünk teljesen és látványosan újuljon meg. Mivel a 2015-ös költségvetés nem tartalmaz ilyen minőségű önálló épület felújítást a Csertő parki gyermekorvosi rendelő felújítása, új épületbe költöztetése szimbolikus jelentőségi is.

 

A ZESZ igazgatója tavaly külön levélben kérte a felújítás megvalósítását. A  ZVZ Rt 2014  júniusában Megvalósíthatósági Tanulmányt készített az épületek felújításáról.

Megvalósíthatósági tanulmány és tervek a csatolt mellékletekben megtalálhatóak.

2. A Zuglói Intézménygazdálkodási Központ Minimálbéren és garantált bérminimumon foglalkoztatott dolgozóinak, összesen 268 közalkalmazottnak a bérkiegészítése.

54 millió forint bérkiegészítésre.

Kiadáscsökkentés:

Zugló polgármesteri Hivatal – 54 000 eFt                            2.009.911 e Ft helyett 1.955.911 e Ft

------------------------------------------------

Indoklás: A képviselő-testület december  17-én határozatot hozott:

1025/2014. (XII.17.) határozat

az Önkormányzat által fenntartott óvodáknál és az Önkormányzat által működtetett iskoláknál a minimálbérben és garantált bérminimumban részesülő technikai személyzet illetményének emeléséről

 

Budapest Főváros XIV. Kerület Zugló Önkormányzat Képviselő-testülete úgy dönt, hogy felkéri Karácsony Gergely polgármester urat, hogy a 2015. évi költségvetés tervezésekor vegye figyelembe az előterjesztésben szereplő igényeket, és amennyiben az Önkormányzat gazdálkodása megengedi, akkor a 2015. évi költségvetésben emelésre kerüljön az Önkormányzat által fenntartott óvodáknál és az Önkormányzat által működtetett iskoláknál a minimálbér és garantált bérminimumban részesülő technikai személyzet illetménye.

Határidő: a költségvetésbe való betervezésre: 2015. február 15.; az illetményemelésre: 2015. március 1.

Felelős:   Karácsony Gergely polgármester

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Egy év alatt semmiféle lépés a fenti döntés után nem történt. Nehéz megindokolni, hogy miközben a képviselői tiszteletdíjakat a képviselő megemeltük, a hivatal létszámát is jelentősen növeljük, az önkormányzat gazdálkodása annyira sufficites, hogy kommunális adót fizetünk vissza és garantált létminimumot hozunk létre, eközben éppen a kerületben minimálbéren foglalkoztatottaknak a fenti határozatban is beígért, a testületben mindenki által szükségesnek ítélt minimális bérkiegészítésére ne lenne forrás. Megindokolhatatlan a hivatalban ilyen méretű létszámemelés, új csoportvezetői, osztályvezetői státuszok létrehozása. A bérkiegészítésre ma már e dolgozók megtartásához is szükség van.Módosító indítvány a 2016 február 25-i költségvetést tárgyaló Képviselő-testületi ülésre

3.

Vezér úti park építés, Tündérkert létrehozása I. ütem megépítése        57 000 eFT

Kiadás csökkentés  Lakásingatlanok vásárlása (105. sor)                               -57 000 eFt

Indoklás:

Fontos, hogy Zugló minden évben valamelyik jelentősebb zöldterületét rendbe tegye. A Vezér út rekonstrukciója régen tervezett , de mindig halasztgatott beruházás volt.  A főváros tervei közt szerepel, hogy 2017-ben felújítja a vezér út úttestjét. A zuglói önkormányzat parktervezési feladatai között 5 milliót szánunk az ezzel párhuzamos zöldterület passzázsként megtervezésére. Fontos, hogy a fizikai megvalósítás is elinduljon. Az első ütem megépíthető úgy, hogy az útépítést ne érintse, és a Tündérkerti közösségi faültetés, újszülöttek szüleivel  az önkormányzat közösen ültet,  még a 2016-os év őszén elkezdődhessen.

A kiadás csökkentés lehetősége. Zugló nemrég csere okán hozzájutott a Sárrét parki 54 lakásos ingatlanhoz, ezért  nincs szükségünk egyéb ingatlanok megvásárlására. A Csantavér ucai öt lakásos társasház megvétele egy év alatt sem sikerült, és újabb problémák is adódtak vele.  Nem mellesleg egy ekkora összeg a meglévő, állapotuk miatt nem kiadható  lakásaink felújításával jóval hatékonyabban, több kiadható lakás „előállítására” alkalmas.

4. A Zugló TV műsorkészítésének és sugárzásának a támogatása                  25 millió forint.

Kiadáscsökkentő oldal

Polgármesteri Hivatal bérköltség                                                                              25 millió forint

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Indoklás:

A Zugló TV 2002 óta sugároz, az egyik legrégebbi és elismert közszolgálati, közösségi TV Magyarországon. A TV támogatása 2011-ben megszűnt, az önkormányzat azonban képtelen volt saját sugárzást létrehozni.  Zugló lakosai ismerték, követték és szerették a Zugló TV-t, mely minden kerületi eseményről, hivatalos vagy iskolai rendezvényről, a közéletről lelkesen és objektíven tudósított. Zugló közösségként élésének, önképének fontos része volt a TV. Amúgy természetes is, hogy egy  123 ezres kerületben közösségi TV működik, hiszen a nagy és kisebb városokban, a kerületek jó részében van közösségi TV. A Zugló TV különösen az idősebbek, az otthon lévők között mindmáig népszerű  és nézett, és mióta benne vannak a digitális kiosztásban azóta újra sokan nézik.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Szólj hozzá!

Címkék: Csertő parki gyerekorvosi rendelő Vezér út parképítés zuglói dadák minimálbéres fizikai dolgozók bérkiegészítés 2016-os költségvetés Zugló TV

süti beállítások módosítása