HTML

Napirend utáni monológ

Hogy működik egy önkormányzat? Hogy születnek, és mi motiválja döntéseket egy 123 ezres kerületben, Magyarország 7. legnagyobb "városában" Zuglóban? Mint " új fiú a kupiban" friss képviselőként a Zuglói Önkormányzatban szerzett élményeimet próbálom terápiás céllal kiírni magamból. - írtam blogom indításakor 2010-ben. Ma már, 2015-ben, második ciklusomat töltve a kerület rutinosabb képviselői közé tartozom. Civilként fotós (www.varnailaszlo.hu) és TV szerkesztő vagyok, egy öt éves fiam és egy 25 éves lányom van. Születésem óta Zuglóban élek. A kisföldalatti végállomáshoz tervezett megalomán pláza ellen 2007-ben létrejött Civilzugló Egyesület (civilzuglo.hu) egyik alapítója vagyok. Az egyesület a gyakorlatban mutatja meg a "Gondolkodj globálisan, cselekedj lokálisan!" elvét. A környezetet és épített örökséget védő egyesület sikerrel akadályozta meg a túlépítést, szervezett közösségépítő Herminamezei Napokat és védi Zugló kertvárosi jellegét. Kérlek lájkolj minket a Facebookon! 2009-ben az LMP egyik alapítója voltam. A rendszerváltáshoz mérhető élmény volt egy pártot a semmiből létrehozni, és kegyetlen sok munkával bejuttatni a parlamentbe. Sajnos az LMP-n belüli kiszorítósdi 2013-ban engem is utolért. 2014-ben a Civilzugló Egyesület immár önállóan mérette meg magát az önkormányzati választáson, és harmadik erőként kerültünk be az új képviselő testületbe. Nevemhez fűződik a Helyi Épített örökség védelmi rendelet elfogadtatása, és Herminamező jelentős részének forgalom csillapítása, a balesetek megelőzése. Jelentős eredmény, hogy előterjesztésemre egész Zugló területén 214 helyen kerékpártárolók kerülnek elhelyezésre. Aláírásgyűjtéssel védtem meg a Hermina úti szakrendelőt a tervezett bezárástól. Mint ellenzéki képviselő számos Zuglónak ártó, közpénzt szóró, korrupció gyanús ügyet akadályoztam meg, vagy legalábbis hívtam fel a közvélemény figyelmét rájuk. Egyesületünk kűzd a Városliget beépítése ellen, szakmai vitákon veszünk részt, tüntetéseket szervezünk, 20.000 aláírást gyűjtöttünk az értelmetlen parkpusztítás ellen. Mára a kis herminamezei csapatból, az egész kerületben tagsággal rendelkező, beágyazott, kerületszerte ismert egyesületté váltunk. Keressen meg minket bármilyen helyi üggyel! varnai.laszlo14@gmail.com 06 70 436 07 67

Találkozzunk a Facebookon!

Friss topikok

Meghökkentő polgármesteri válaszok

2016.08.30. 10:11 varnai

Megjöttek a polgármesteri válaszok a problémás köztisztviselői státuszokról. Sajnos több konkrét kérdésen a polgármester átsiklott, illetve kitérő választ adott, és én a kioktató-lekezelő hangnak sem igazán örülök. 

A feltett kérdések ITT olvashatóak. 

Sajnos újra kell kérdeznem: PONTOSAN mennyi ideig állt a főmérnök alkalmazásban, mennyi ideig kapott fizetést, ki van-e most írva a főmérnöki álláspályázat? Ha nincs kiírva, miért nincs és mikor lesz?

A Főmérnökségről nem mellesleg a napokban távozik az utolsó vezető, az évtizede a kerületben dolgozó, nagy tapasztalatú fejlesztési és beruházási csoportvezető. A lemondás újabb jel, hogy valami nagyon nincs rendben a beruházások és a közbeszerzések területén, hisz a csoportvezetőnek a több száz milliós, sőt a parkolás esetében 1.4 milliárdos beruházások, közbeszerzések szakmai előkészítését kellett elvégeznie.  El kell ismerni, az MSZP által mindig ellenzett Főmérnökség ellehetetlenedéséről  a polgármester csak részben tehet, az MSZP-s gazdasági alpolgármester közbeszerzési elképzeléseihez  - a jegyzőhöz hasonlóan - egyre kevesebben akarják és merik a nevüket, szakmai tisztességüket, köztisztviselői esküjüket adni.   A közpénzek megvédésében eddig és ezután is szövetségesre lel bennünk a polgármester,  mert még mindig jobb egy megvétózott, elhúzódó, mint egy jelentősen túlárazott, haverhoz kerülő közbeszerzés. 

A problémákat azonban nem kell titkolni, az egymásnak feszülő politikai, de leginkább gazdasági akaratok miatt elmenekülő köztisztviselők, a felőrlődő hivatal bénultsága, a kerület helyben járása, az elmaradó beruházások,  közbeszerzések nyilvánvalóan nem az önkormányzat vagy a  polgármester belügye, hanem minden kerületlakót érintő közügy. 

Az  Üzemeltetési Osztályvezető bérezése engem őszintén szólva meghökkentett, hisz a fizetése mindösszesen 749.956 forint, ezzel kissé megelőzi  a polgármester 747.900 Ft-os, és jelentősen übereli az alpolgármesterek 673.100 Ft-os javadalmazását.    Szerintem ez semmiképpen nem szerencsés. Kérem, viszonyításképp tájékoztasson a több osztályvezető béréről, van-e nekik is célprémiumuk, egyéb pótlékaik és mennyi.

És itt, a polgármesteri állítással ellentétben nem csupán "politikai meggyőződésről" van szó, egy sima PM szimpatizánsról, netán tagról, hanem a Párbeszéd Magyarországért egyik alapító és bizalmi emberéről, aki a Párbeszéd Magyarországért párt alapítványának egyik kuratóriumi tagja.  És innentől különösen inkorrekt a polgármesteri összehasonlítás. Hiszen míg ő polgármesterként egyszemélyi döntéshozó volt az Üzemeltetési Osztályvezető személyének kiválasztásakor,  egy személyes ismerős állásba helyezésekor, addig a Civilzugló Egyesület, vagy én mint képviselő, semmilyen módon nem voltam döntéshozói, de még csak befolyásolói helyzetben sem az MSZP-s belterület, a  Városgazdálkodási Zrt. belső ellenőrének kiválasztásakor. Jellemző módon tagunk maga is érezte, hogy nem fogunk örülni, hisz hallgatott a kinevezéséről, azt jó hónappal később tudtam meg egy véletlen folyósói találkozáskor. Varga András kizárásáról a Civilzugló Egyesület közgyűlése nemrég hozott határozatot. 

 Az előszóval kapcsolatban pedig úgy látom, az üres hivatali státuszok, a rutinos szakemberek menekülése ha a törvényességet nem is, de a magas színvonalú és hatékony munkát bizony már nagyon is veszélyezteti, sőt rég hátráltatja.

A közpénzből fizetett, és ezek közé tartoznak a köztisztviselői státuszok nyilvános pályáztatása pedig egy olyan alapelv, mely mellett maga Karácsony Gergely is kiállt parlamenti képviselőként. Idézet egy 2013. januári sajtótájékoztatóból: 

Pályázatot azért érdemes minden esetben kiírni, hogy a munkaadó minél szélesebb körből választhasson jelöltet, és hogy a potenciális vezetőknek mindenképpen világos elképzeléseket kelljen letenniük az asztalra, míg a szakmai bizottság véleménye azért szükséges, hogy a szakmailag legalkalmasabb, legrátermettebb jelölt kerülhessen a pozícióba. Ezt elsősorban szakmai tapasztalatok, érvek alapján lehet eldönteni, amelyeknek egy politikus nem feltétlenül van birtokában - hangsúlyozza Karácsony Gergely.

 Hát bizony.

 

allasok_kozerdeku_kerdes2016_aug_20-1.jpg

allasok_kozerdeku_kerdes2016_aug_20-2.jpg

A feltett kérdések ITT olvashatóak.

4 komment

Címkék: Karácsony Gergely polgármester köztisztviselői státuszok fejlesztési beruházási osztályvezető üzemeltetési osztályvezető

Épülhet-e utasváró a BKV, főváros, Zugló bermuda háromszögben?

2016.08.25. 09:21 varnai

Sikerül-az őszi esőkig elintézni, hogy utasvárók kerüljenek az 5-ös busz négy  zuglói buszmegállójába?  Íme az első kör, ahogy az várható volt, a BKV, a főváros lepattintó, egymásra mutogató, lepattintó válaszai. Röviden: a BKV már nem telepít utasvárókat,  a főváros forráshiányra hivatkozik, amúgy is egy magáncégnek adta a jogot, de azok már kimerítették a keretüket. A zuglói önkormányzat ha akar telepíthet, de az önkormányzat szerint ez nem kerületi hatáskör.

Júniusban levélben kerestem meg a BKV-t, íme a válaszuk.

Tisztelt Várnai László Úr!

Társaságunkhoz érkezett alábbi elektronikus levelére hivatkozással szakterületi illetékességből a következő választ adom.

Az Ön által jelzett 5-ös autóbusz vonal üzemeltetését a BKK Zrt. megrendelése alapján Társaságunk végzi. Amennyiben a jelenleg érvényes menetrenddel (pl. járatsűrítési igény) kapcsolatban észrevétele van, úgy kérjük szíveskedjen az ügyben illetékes BKK Zrt.–t megkeresni.

A Korong utcai megállóhely utasforgalma és az egyéb – Ön által is felvetett – körülmények alapján indokolt lehet egy, az utazóközönség számára komfortosabb megoldás, de a megállóhely jelenlegi kialakítása nem alkalmas fedett utasváró létesítésére. Amennyiben a megállóhely mögötti terület – ami jelenleg nem használt villamos pálya – jövőbeni sorsáról döntés születik, úgy erre a területre kezdeményezzük fedett utasváró kialakítását. Az Erzsébet királyné úti megálló esetében – önkormányzati tulajdonú területen, amennyiben indokolt – a helyi önkormányzat létesíthet fedett utasvárót, melyhez a szakmai támogatást Társaságunk és a BKK Zrt. is biztosítja. A BKV Zrt.-nek jelenleg nincs lehetősége új utasváró kihelyezésére.

Köszönjük észrevételét, egyben kérjük tájékoztatásunk szíves elfogadását.

Üdvözlettel:

Stark Attila osztályvezető

Autóbusz és Trolibusz Üzemeltetési Igazgatóság

Forgalmi és Műszaki Főosztály

Üzemeltetés-támogatási Osztály

És íme a főváros a kerületnek írt lepattintó válasza:

megallo_level-2.jpg

 

Most az általuk hivatkozott JC Decaux Kft-t kértem az utasvárók telepítésére,  és levelemet megkapta a BKK illetékese is. Kíváncsian várjuk válaszukat, de leginkább az utasvárók telepítését.Remélem egy magáncég rugalmasabb, mint az állami cégek. (még több helyre tudnak kitenni állami Tudta?plakátokat)

megallo_korongutca.jpg

A Korong utcai nem egészen egy méter széles megálló nem felel meg a megállókra vonatkozó kötelező 1,5 méter széles rendeletnek. A keskeny járda életveszélyes, a gyerekek lelépnek róla, a nagy sebességgel hajtó járművek elsodorhatják az ott várakozókat, az ösztönösen hátralépők elesnek a sínekben. még egy babakocsi sem fér el. Esőben az elrobogó járművek borítják be nyakig vízzel, sárral a várakozókat.

A BKV részéről különösen abszurd és álságos a 67-es villamos pályájára hivatkozni, hisz azt már maga a főváros is számtalan helyen, pl. a Thököly út Hungária  sarkon, sőt nemrégiben az Erzsébet Királyé út Mexikói út sarkán is felszedte. Az utasvárók kihelyezése amúgy a sínek ideiglenes, sérülés nélküli és bármikor visszabontható leaszfaltozásával megoldható lenne, mint ahogy a 7-es buszok megállóit is a sínekre tette a BKV a Thököly úton.

Magam részéről azt gondolom, egy európai fővárosban a XXI. század elején (ilyen bérlet és jegyárak mellett) alapvető és természetes elvárás, hogy minden megállóban legyen eső, szél ellen védő tető, és legyen néhány az  eső ellen is védett ülőalkalmatosság, ahová a 10-15 perces várakozás idejére le lehet ülni. Őszintén szólva nem is értem, hogy lehet ma már enélkül buszmegállót telepíteni.

Természetesen ha a Fővárossal nem boldogulunk a kerületben is elő fogom terjeszteni az utasvárók létesítését, és ha muszáj előbb-utóbb megépíti maga a Civilzugló Egyesület. Max. a BKV - a MÁV bölcsességét követve - majd kéri az eredeti állapot helyreállítását. Lehetetlen nincs, csak tehetetlen.

megallo_erzsebetkrne.jpg

Itt már az útban lévő sínre is lehetetlen hivatkozni, hisz azt ők maguk bontották el tavaly. Az Erzsébet királyné úti megállók különösen sok ember által használtak, hisz itt szállnak át az 1-es, 3-as, 69-es  villamosról, 70-es troliról.

Kérem, ha a kerületben máshol is van megálló utasváró nélkül, írjátok meg, megpróbálunk ott is lépni.

5 komment

Címkék: BKV zuglói önkormányzat BKK 5-ös busz utasváró Fővárosi önkormányzat Korong utca Erzsébet királyné út JC Decaux Kft.