Tisztelt Hivatal!Alulírott Moldoványi Zsolt, mint a 1146 Budapest, Thököly út 150. közös képviselője és egyben tulajdonosaként az alábbi ügyekben fordulok a hivatalukhoz.1.A társasházban több tulajdonos panaszolja, hogy most már állandóan a ház tövében hajléktalanok telepedtek le.Miközben a közösség feladata gondoskodni az épület előtti közterület tisztántartásáról, addig az oda települt hajléktalanok odavizelnek, szemetelnek, csikket és a sörös dobozokat elszórják, az üzletek forgalmát és az ingatlanaink megítélését lerontják.Megítélésünk szerint az itt tartózkodásuk már meghaladja a közterület rendeltetésszerű használatát és közösségünknek kárt okoz. Így akár birtokvédelem keretében szíveskedjenek intézkedni az eltessékelésükről.2.Ugyanilyen problémánk a Varsó utca irányában az épület előtt lévő fák gondozatlansága. A fák tövében a gaz és vadhajtások derékig érnek. A lelógó nagyobb ágak, gallyak alatt már csak lehajolva lehet közlekedni.A közelmúlt táblával jelezve beharangozták a terület megújítását, amit örömmel vettünk. Azonban ez nem indokolja a terület átépítésig történő elhanyagolását.Kérem a hivatalt, hogy a fák tövét hajtás- és gyom mentesíteni szíveskedjenek és a lelógó ágakat, gallyakat legalább 4 méter magasságig felmetszeni szíveskedjenek.3.Már többször bejelentettük, hogy a Kövér Lajos u. – Thököly út és Bosnyák utca közötti szakaszán 30cm mély gödör tátong évek óta – amit jelenleg az ott lakók homokkal próbálnak feltölteni elkerülendő a nagyobb balesetet – esőzés idején nem észlelhető. Azonban intézkedés nem történt.De ugyanilyen probléma a Kövér Lajos utca 45-47. valamint a Kövér Lajos utca és Szugló utca sarkán a Sportcentrum előtt szintén évek óta álló gödrök.4.Ugyanilyen gond a Columbus és a Laky Adolf utca közötti szakasz a Gyarmat utcában, mely szerint szintén évek óta hatalmas kátyúk tátonganak.Kérem intézkedésüket, hogy ezek a gödrök minél előbb javításra kerüljenek.5.Közelmúltban észleltük, hogy behajtani tilos táblát helyeztek el a Róna utcáról a benzinkút felől érkező, balra a Varsó utca irányába bekanyarodni kívánó autósok részére, ezzel jelentős többletvárakozásra kényszerítve az autósokat, mivel ilyenkor tovább kell haladniuk a Thököly úton áthajtva, majd ott visszafordulva, sok esetben újabb lámpa várással tudnak bejutni a Varsó utcába.Ez nemcsak ésszerűtlen de bosszantó is, kérjük a tábla eltávolítását és a közvetlen bekanyarodás lehetőségének biztosítását.6.A Thököly úton a Bosnyák tér felől haladva a Róna utca irányába, lehetőség van balra kanyarodva a Kövér Lajos utcába behajtani.Ezen a ponton szaggatott vonal jelzi a befordulás lehetőségét. A legutóbbi felújítás során olyan rossz minőségű festékkel festették fel, hogy időközben szinte teljesen lekopott a szaggatott felfestés. Kérem ennek felfrissítését.7.Már 2012. óta várjuk, hogy zebrát alakítsanak ki a Kövér Lajos u. – Szugló utca sarkán, a Szugló utcán áthaladni kívánók részére.Korábban arra hivatkoztak, hogy egy zebra kialakításának előfeltétele a járda szegélyek süllyesztése, megfelelő világítás elhelyezése és ennek a tervezési, előkészítési folyamata több évet vesz igénybe.A tények kedvéért megjegyzem: az utca világítás szinte a saroknál található, a járdaszegély eredendően süllyesztett, így a zebra kialakításának magyarázatbeli akadálya valójában nem áll fenn. A vakoknak elhelyezendő útburkolatok kialakítása gyakorlati tapasztalatból tudom, hogy néhány tízezer Ft-ból kivitelezhető, de százezer Ft-ot biztos nem halad meg.Talán nem kérek elvárhatatlant, hogy ezt a zebra kialakítást, 2015. szeptember 1-ig a tanév kezdetére legyenek szívesek kivitelezni.A három éve húzódó ígéretek miatt – amennyiben erre nem lesz szeptember 1-ig intézkedés – úgy további levelezgetés nélkül,büntető feljelentést fogok tenni.8.Ugyanilyen problémakör az Egressy út – Kövér Lajos utca sarkán a Herman Ottó általános iskola előtti zebra, ahol az utósok rendre nem tartják be a KRESZ szerinti sebesség korlátozó előírást és/vagy megállási kötelezettségüket. Sok esetben a szülők nem merik átengedni még a zebrán sem a gyermekeiket. Szükségesnek tartjuk a zebra mindkét oldalán elhelyezni egy sebességmérő és kijelző LED-es világító táblát. (Megjegyzem ezen az útszakaszon troli is közlekedik, tízből legfeljebb egy lassít a zebra előtt.)Ugyanez a probléma mondható el a Szugló utca – Angol utca sarkán az iskola előtti zebra vonatkozásában is.9.Tisztelettel kérjük, hogy a Kövér Lajos u. 62. sz. és a Bosnyák u. 8. (üres telek), tulajdonosait szíveskedjenek felszólítani, az ingatlan rendezésére, gazmentesítésére.A Kövér Lajos u. 62. sz. ingatlan kerítését már teljesen benőtte a növényzet, a közlekedést zavarja, az ingatlanokat a tulajdonosa szándékosan elhanyagolja (védett jellege ellenére) oda hajléktalanok települtek be, akiknek semmilyen higiéniai feltétele nem biztosított. Az oda betelepült és elszaporodott rágcsálók rendszeresen látogatják a szomszédos házak területét, veszélyeztetve az ott élők egészségét.Hasonló jellegű problémánk, a Bosnyák utca 16. szám (szintén üres telek), melyre a közelmúltban több száz köbméternyi homokot, földet és egyéb törmeléket raktak le, ami nemcsak az utcaképet rombolja, de minden bizonnyal engedélyköteles is.Kérjük az ügy kivizsgálását a terület tereprendezését kikényszeríteni a tulajdonostól.A környező utcákat az odajáró billencses autók szinte lepusztították, a fekvőrendőröket megsüllyesztik és a szennyezést maguk után rendre nem takarítják.10.Örömmel tapasztaljuk, hogy az önkormányzat egy apró takarítógéppel folyamatosan takarítja a járdafelületeket. Azonban az utóbbi időben rendszeresen tapasztaljuk, hogy a takarítógép nyomában olajfolt marad a járdafelületeken, díszburkolatokon.Kérjük a gép javítását, a javításig a használatból való kivonását.Végezetül, kerületünket alapvetően (elhelyezkedése és városszerkezeti szempontból) a XI. és a III. kerülettel tudnám összehasonlítani.Bosszantónak sőt felháborítónak tartom azt a minőségi és értékrendbeli elmaradást, ami Zuglót jellemzi az előbb említett másik két kerülethez viszonyítva, az elmúlt húsz év fejlődését alapul véve.Mint közös képviselet, mind a három kerületben kezelünk társasházat és/vagy tulajdonnal is rendelkezünk és évről-évre érzékeljük a leszakadást.Ideje lenne az értékrendjükön változtatni és mintát venni a fent említett kerületektől.10-15 évvel ezelőtt Zuglóban lakni vagy lakást vásárolni sikkes volt. Mára a XIII. kerület is megelőzte Zuglót. Az általunk kezelt kb. 2000 ingatlan 1-1,5 évnyi ingatlan áremelkedéséből legkevesebbet Zugló profitálta az említett kerületekhez képest. Ez szégyen és gyalázat, alapvetően úgy gondolom, hogy a kerület vezetését a munkásságuk eredménye tükrözi. Tisztelettel kérem, hogy a fenti levelemre pontokba szedve, nem bő lére eresztve, elsősorban határidők megjelölésével (amikorra elkészülnek) szíveskedjenek válaszolni, a számon kérhetőség terhe és a felelős személy/személyek megjelölése mellett.Intézkedésüket előre is köszönöm.ÜdvözlettelMoldoványi Zsoltközös képviselő
Zebra, kátyúk, rend - az ünneplés melletti teendők
2015.06.14. 14:16 varnai
1 komment
Címkék: birtokvédelem kátyú Kövér Lajos utcc VArsó utca Angol utca zebra Hermann Ottó iskola
Gyorsvillamos? A 4-es metró vagy a buszok helyett?
2015.06.09. 17:44 varnai
Zugló képviselő-testületének többsége támogatta a főváros döntését, miszerint Újpalotától villamos járat kerül meg-, azaz visszaépítésre a Thököly úton a Keleti pályaudvarig, sőt a Mexikói úti 67-es villamos visszaépítését is támogtjuk. Öntökön lövés a javából.
Saját magunk akadályozzuk meg, hogy valaha is elérjen a kerületbe a 4-es metró. Ráadásul a mostani korszerű, hibríd, Budán rengeteg irányba szétágazó, gyorsjáratú buszjáratokhoz képest a villamos visszalépés, lassabb és rugalmatlanabb lesz.
A testületben én voltam az egyetlen, aki ellenezte a villamos projekt támogatását. Miért?
Közlekedési szakértők egy hosszú és részletes anyagban érvelnek a projekt ellen. Már a címe is jellemző: http://tldr.444.hu/2015/05/01/a-4-es-metronal-is-haszontalanabb-projektekbe-fognak-tarlosek/
a.) A legfontosabb: a villamos megépítésével Zugló és Kelet-Pest jövőbeli fejlődését torlaszolják el, hisz ha a villamos megépül, akkor a 4-es metrót már biztos, hogy soha nem fogják Zuglóig és Újpalotáig meghosszabbítani. Lásd hogy jártak a Káposztásmegyeriek a 3-as metróval, a helyette az ideiglenesen beígért 14-es villamossal. Csörömpölhetnek a Lehel térig, majd metrózhatnak egyet, csak hogy elérjék a körutat. Zugló hasonlóan fog járni. A villamossal bemegyünk a Keletiig, az Astoriáig, hogy átszállhassunk valamire, ami átmegy Budára.
b.) A villamos megépítésével tartósítják a 4-es metró kihasználatlanságát, értelmetlenségét. Ellenben ha a metró továbbépülne ahogy tervezték - ahogy értelme van - Újpalota legszéléig, a városhatárig, akkor az újpalotaiak, a Kelet-pesti agglomeráció lakosai azzal járnának be nap, mint nap: a 4-es metró utasszáma, kihasználtsága elérné a tervezett szintet.
c.) Ellenérvként hangzott el, hogy a metró irreálisan drága, sose lesz rá pénz... Ezen az elven sose fogtak volna neki a Lánchíd megépítésének. A metró a jövő, és egy kétmilliós világvárosban - különös tekintettel arra, hogy Magyarország jobban teljesít - miért ne épülhetne évi 1-2 kilométer metróvonal?
A szakma tudja és a lakosság is sejti a 4-es metró a rossz szakmai döntések, a fölösleges megállók betervezése, csicsássága, de leginkább a korrupció miatt vált ennyire költségessé.
Hisz mindösszesen három kilométerről beszélünk, és ha a 4-es metrót a Stefániától, a Hungáriától kéregvasútként építik tovább, - ahogy ezt tervezték - és a Bosnyák tértől a felszínen, zárt pályásan lenne vezetve a költségek nem szállnak el. (persze kérdés a korrupciós felár) Az újpalotai felszíni szakasz esetében pedig (pl. a körvasút alatt/fölötti átvezetés) és az egyéb költségek tökéletesen megegyeznek a tervezett zárt pályás villamos kiépítésével.
A metrót a szakértők szerint nem szovjet típusú un. nehézmetróként, hanem LRT-ként kell megépíteni, amely, a világ számtalan nagyvárosában üzemel, a belvárosban a föld alatt, feljőve a külvárosban villamosként közlekedik.
Az is érv volt, hogy a metróról kár beszélni, hisz az nem opció, pedig az, hosszútávon, a 2020-tól, azaz az új EU-s finianszírozási szakaszba betervezhető, 10-15 éves távlatban megépülhet. Hiszen:
d.) Nem vagyunk lépéskényszerben, a buszsávokon járó, környezetkímélő, új és hibríd buszokkal mindenki elégedett. Soha ilyen gyorsan nem lehetett Újpalotáról beérni a belvárosba átmenni Budára. 2020-ban a következő EU-s támogatási ciklusban, netán ha új kormány lesz, megvalósulhat a tervezett metró szakasz - feltéve ha nem válik lehetetlenné a villamos miatt -,de ezért Zuglónak, Újpalotának és a környező agglomerációs településeknek közösen kell lobbiznia.
De nézzük, gyorsabb, praktikusabb lesz-e az új villamos akár a meglévő buszjáratoknál?
e.) Jelenleg Zuglóban felszállva átszállás nélkül juthatunk el majd minden járattal Buda különböző pontjaira,
- a 7-essel Kelenföldig, Albertfalváig,
- a 112-essel a BAH csomópontig, az Alkotás útig és fel a Szabadsághegyre.
- az 5-ösel a Moszkva, bocsánat Széll Kálmán térig, sőt Pasarétre,
- a 239-essel egész a Gazdagréti lakótelepre.
Ezt a sokirányúságot, sem a sebességet az új villamos sosem fogja pótolni, tehát mind a zuglóiaknak, mind az Újpalotaiaknak a közlekedésben szolgáltatás csökkenést, visszalépést jelent. Azaz többen fogják az autójukat választani.
Hibrid Volvók járnak az 5-ös járaton és a Thököly úton. Villanymotorral indulnak, sőt 20 km/h sebességig csak villanymotorral mennek.
f.) Forgalombiztonság. A villamosvonalak, mint ezt a körúti villamosoknál látjuk sokkal jobban ki vannak szolgáltatva a baleseteknek, műszaki hibáknak, időjárási viszontagságoknak. Egyetlen villamos balesete, műszaki hibája az egész, vagy jelentős szakaszok komplett leállását, kiesését okozza. A buszok esetében csupán az a konkrét jármű áll félre, a járatban lényeges kiesés nem keletkezik.
g.) Környezetszennyezés. Az új korszerű buszok, Volvók, Mercedes Citarók, különösen a hibrid járatok beállítása okán megszűnt a Thököly úton a kékes dizelfüst, tehát a személyautók váltak a fő szennyezővé. Amennyiben az összes buszt korszerűre cserélik a légszennyezés még jobban lecsökken, az nem lehet indok egy 30 milliárdos projektre.
Tehát a rövid távú megoldás a buszjáratok optimalizálása, a hosszútávú cél viszont mindenképp a 4-es metró továbbépítése a Bosnyákig kéregvasútként, onnan zárt pályás felszíni vezetéssel Újpalota legvégéig, és ott egy nagy P+R parkoló kialakítása, hogy a ma Zuglón áthaladó agglomerációs ingázók ott tegyék le autóikat.
A zuglói, az Újpalotai és a Kelet-pesti agglomerációs településeknek a 4-es metró továbbépítésérét és az M2 Gödöllői HÉV fejlesztési tervből kihúzott megépítéséért kell lobbiznia, nem egy semmire sem jó, a metrót örökre megakadályozó, sehová sem vezető villamosvonal visszaépítéséért.
A vitában elmondtam a fenti érveket. Azt már hozzá sem tettem, hogy én, ellentétben a legtöbb autóval járó képviselővel, nap mint nap tömegközlekedéssel utazok a Thököly úton, használom a fenti járatokat , sőt még a villamosokhoz is volt szerencsém. Mindezek okán a következő módosító indítványt adtam be:
Módosító javaslat a Képviselő-testület 2015. május 28. ülésének 123/517/2015 számú előterjesztésének módosítására.
Határozati javaslat:
Budapest Főváros XIV. Kerület Zugló Önkormányzat Képviselő-testülete Zugló és a Budapest közlekedési problémáinak hosszú távú megoldásának a 4-es metró LRT vonalkénti továbbépítését tartja, a Bosnyák térig kéregvasútként, onnan Újpalotáig zárt pályás, felszíni vezetéssel. A Thököly úti villamos szakasz megépítése a 4-es metró befejezését beláthatatlan időre megakadályozza, a meglévő metró szakasz kihasználatlanságát, értelmetlenségét tartósítja, a Kelet-Pest és a körülötte lévő agglomeráció közlekedési problémáit nem oldja meg és nem javítja.
A Képviselő-testület felkéri a Polgármestert, hogy a kerület közlekedési problémáinak hosszú távú megoldása érdekében 4-es metró továbbépítése, illetve az M2 és a Csömöri HÉV összekötése, és a M1 kisföldalatti meghosszabbítása ügyében folytasson tárgyalásokat Budapest Főváros Önkormányzatával.
A vitában Lévai Sándor (MSZP) volt, aki - szintén tömegközlekedéssel járva - szintén kételyeit fogalmazta meg, azt javasolta, hogy kérdezzük meg a lakosságot, legyen valamiféle közvélemény kutatás, vagy a szokásos Zuglói konzultáció.
Én javasoltam, hogy napoljuk el a döntést pár hónappal, és a közvélemény kutatás eredményének, illetve részletesebb közlekedési hatástanulmányok ismeretében döntsünk. Ezt leszavazták. Az külön vicces volt, amikor páran arra hivatkoztak, hogy a beruházásról már úgyis fővárosi és kormánydöntés van. Meg is jegyeztem, hogy nincs oly rég, amikor a Városliget ügyében nem egy vacak kormányhatározat, hanem egy törvény ellen nyilvánítottuk ki a véleményünket. Végül az eredetit fogadták el:
Határozat Buda és Újpalota közötti villamosközlekedés kiépítéséről szóló nyilatkozat elfogadásáról
Budapest Főváros XIV. Kerület Zugló Önkormányzat Képviselő-testülete egyetért Buda és Újpalota közötti villamosvonal kiépítésével. A Képviselő-testület felkéri a Polgármestert, hogy Buda és Újpalota közötti kötöttpályás közlekedés mielőbbi megvalósítása érdekében folytasson tárgyalásokat Budapest Főváros Önkormányzatával.
Határidő: 2015. december 31.
Várom a blog olvasóinak véleményét alább a komment formában. Mit gondolnak a villamosról?
A Thököly út néhány helyen annyira szűk, pl. az Amerikai útnál, hogy a járdáról, a forgalmat megállítva kell majd felszállni.