HTML

Napirend utáni monológ

Hogy működik egy önkormányzat? Hogy születnek, és mi motiválja döntéseket egy 106 ezres kerületben, Magyarország 7. legnagyobb "városában" Zuglóban? Mint " új fiú a kupiban" friss képviselőként a Zuglói Önkormányzatban szerzett élményeimet próbálom terápiás céllal kiírni magamból. - írtam blogom indításakor 2010-ben. Ma már, 2015-ben, második ciklusomat töltve a kerület rutinosabb képviselői közé tartozom. Civilként fotós (www.varnailaszlo.hu) és TV szerkesztő vagyok, egy öt éves fiam és egy 25 éves lányom van. Születésem óta Zuglóban élek. A kisföldalatti végállomáshoz tervezett megalomán pláza ellen 2007-ben létrejött Civilzugló Egyesület (civilzuglo.hu) egyik alapítója vagyok. Az egyesület a gyakorlatban mutatja meg a "Gondolkodj globálisan, cselekedj lokálisan!" elvét. A környezetet és épített örökséget védő egyesület sikerrel akadályozta meg a túlépítést, szervezett közösségépítő Herminamezei Napokat és védi Zugló kertvárosi jellegét. Kérlek lájkolj minket a Facebookon! 2009-ben az LMP egyik alapítója voltam. A rendszerváltáshoz mérhető élmény volt egy pártot a semmiből létrehozni, és kegyetlen sok munkával bejuttatni a parlamentbe. Sajnos az LMP-n belüli kiszorítósdi 2013-ban engem is utolért. 2014-ben a Civilzugló Egyesület immár önállóan mérette meg magát az önkormányzati választáson, és harmadik erőként kerültünk be az új képviselő testületbe. Nevemhez fűződik a Helyi Épített örökség védelmi rendelet elfogadtatása, és Herminamező jelentős részének forgalom csillapítása, a balesetek megelőzése. Jelentős eredmény, hogy előterjesztésemre egész Zugló területén 214 helyen kerékpártárolók kerülnek elhelyezésre. Aláírásgyűjtéssel védtem meg a Hermina úti szakrendelőt a tervezett bezárástól. Mint ellenzéki képviselő számos Zuglónak ártó, közpénzt szóró, korrupció gyanús ügyet akadályoztam meg, vagy legalábbis hívtam fel a közvélemény figyelmét rájuk. Egyesületünk kűzd a Városliget beépítése ellen, szakmai vitákon veszünk részt, tüntetéseket szervezünk, 20.000 aláírást gyűjtöttünk az értelmetlen parkpusztítás ellen. Mára a kis herminamezei csapatból, az egész kerületben tagsággal rendelkező, beágyazott, kerületszerte ismert egyesületté váltunk. Keressen meg minket bármilyen helyi üggyel! varnai.laszlo14@gmail.com 06 70 436 07 67

Találkozzunk a Facebookon!

Friss topikok

Vettem egy öltönyt

2010.11.18. 23:03 varnai

Vettem egy öltönyt, életem első öltönyét.

Az ünnepélyes eskütétel, koccintás után jött a lényeg, polgármester fizetése, és az alpolgármesterek elfogadása. 580.000 forint és 30% költségtérítés a polgármesternek, én fel nem tudom fogni milyen költségek lehetnek. A fizetés forintra az előző ciklusban elfogadott.

Az alpolgármesterek kapcsán kértem, hogy indokolják ki és miért lett kiválasztva, a legfontosabb érv az volt , hogy bírják a polgármester bizalmát, és hozzáértőek. Egy takarítónőt komolyabb vizsgán vesznek fel. Nosza szavazzunk titkosan!
Na itt kitört a botrány, a külsős alpolgármester jelölt, Kovács Balázs, aki a szerződés kötésekért, és a legfontosabb dolgokért lett volna felelős általános helyettesként, csak 7 szavazatot kapott! A többiek, Rozgonyi, Ferdinandy 19-et, (ÉN IS MEGSZAVAZTAM ŐKET) de a Papcsák volt kampányfőnöke szemmel láthatóan a helyi fideszesek támogatását sem bírja.
Döbbent csend lett. Papcsák kissé riadtnak látszott, de  meglepően jól titkolta.
A tanácsnoki előterjesztéseket menten visszavonta, és 10 perc szünetet kértek, mikor visszaültek a fideszesek faarccal néztek maguk elé. (mind igazgatói rovót kapott)

A Vagyonkezelő felügyelő bizottságánál már név szerinti szavazást kért Papcsák, így aztán szépen igent mondott minden fideszes. Demokratikus eljárás volt a javából.
Jellemzően míg eddig mindig volt  ellenzéki tag is a felügyelő bizottságokban, most nem is szándékoznak bevenni senkit.

Azért az jellemző, hogy most derült ki, a Vagyonkezelő könyvvizsgálója eddig a Pertia Rt volt, Virág Attila ( lásd, Tocsik, TIARA, az SZDSZ Gizella úti székházának bérbeadója, kerületi ügyvivő, stb) cége volt. A  fia Virág András  a ZÉK, a zuglói álcivil szervezet ügyvivője. De mint a filmek végén a kiírás, mindenféle hasonlóság csak a véletlen műve.

Megszavaztunk 10 millát Kolontár megsegítésére, és volt 1 perc néma megemlékezés is, -  naná hogy az én telefonom csörgött közben.
Még megszavazták a logócserét, indoklás itt sem volt. Most várkastélyos a címerünk újra,  a jövő ezzel elkezdődött.

 

 

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://varnailaszlo.blog.hu/api/trackback/id/tr542458313

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kaibi 2010.11.22. 13:01:10

Ha már a várkastély szóba került.
Gondolom a régi szép idők emlékére lett ismét ez a címerünk:

"Vár állott, most kőhalom;
Kedv s öröm röpkedtek,
Halálhörgés, siralom
Zajlik már helyettek.
S ah, szabadság nem virúl
A holtnak véréből,
Kínzó rabság könnye hull
Árvánk hő szeméből!"

Bizony, Kölcsey már akkor tudta. Zugló romokban hever!

Zuglóban születtem 2011.02.25. 16:19:28

Tisztelt Zuglóiak!

Nem értem hogy történhetett, hogy nem zuglói lakos a polgármesterünk, meg a holdudvara.Semmi keresni valójuk nincs ebben a kerületben, mit tudnak ezek az emberek Zugló történetéről , múltjáról , jelenéről, a jövő pedig elég kilátástalannak tűnik.Itt van már szerintem fél Debrecen, mit keresnek itt, mennyiért vannak itt, honnan tudják mi jó nekünk? És hol vannak a régi Fideszes képviselők ?
süti beállítások módosítása